München
Oliver Zipse, a BMW főnöke a kínai autókra kivetett büntetővámok Európai Unión belüli bevezetésének nemkívánatos mellékhatásaira figyelmeztet. Ha a dömpingellenes vámok ténylegesen megvalósulnak, az sokkal többet fog ártani a német iparnak, mint fordítva.
Fotó: BMW
"Amikor azt látja, hogy a Kínából Európába irányuló kínai import több mint fele nem kínai gyártóktól, nevezetesen német gyártóktól származik, akkor látja, milyen gyorsan lehet lábon lőni magunkat" - mondta a negyedéves adatok bemutatóján.
A BMW a Mini és az iX3 elektromos változatát Kínából importálja Európába, míg a Volkswagen a Cupra elektromos SUV-t, a Tavascant gyártja a Népköztársaságban a globális piac számára. Az EU Bizottsága jelenleg vizsgálja a Kínából származó elektromos autókra kivetett dömpingellenes vámokat. A vizsgálat eredményei várhatóan csak novemberben lesznek elérhetőek, de az EU már júliusban ideiglenes vámokat vethet ki.
"Nem hisszük, hogy iparágunknak védelemre van szüksége" - mondta Zipse elemzőkkel folytatott beszélgetésében. A BMW és más autógyártók nem csak azért függenek Kínától, mert a Népköztársaság ma már sokak számára a legfontosabb egységes piac, hanem a szükséges nyersanyagok miatt is. „Az EU-ban egyetlen autó sincs Kínából származó alkatrészek nélkül.” Ez különösen az elektromos autókra vonatkozik.