BMW M4 DTM
A legextrémebb menetdinamika érdekében megnövelt teljesítmény és a vérpezsdítő járműtechnológiai megoldások négy keréken kínált egysége több évtizedre visszatekintő hagyomány a BMW M divízió történetében, a tekintélyes paletta legfiatalabb tagja pedig a mindössze 700 darabban elkészülő BMW M4 GTS modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km).
A versenybizottság a világ egyik legnépszerűbb nemzetközi túraautó-megmérettetésén szolgálatba álló biztonsági autókkal szemben kivételesen magas követelményeket támaszt. A Német Túraautó Bajnokság szabályrendszere szerint „a DTM biztonsági autójának fel kell tudnia venni a versenyben részt vevő járművek sebességét és anélkül kell a mezőny élére állnia, hogy a pilóták versenylehetőségei csorbulnának.” Más szóval, a DTM biztonsági autójának minden körülmények között tartania kell a lépést a versenyzőkkel, miközben a gumiabroncsok és a fékek is közel azonos hőmérséklet-tartományban kapják az extrém terhelést.
A BMW M4 GTS már gyári állapotában is teljesíti a DTM biztonsági autójával szemben támasztott kivételes járműtechnológiai és menetteljesítménybeli követelményeket. A motorháztető alatt a BMW M3 / M4 sportmodell-páros többszörös díjnyertes erőforrása, a 3.0 liter hengerűrtartalmú soros hathengeres benzinmotor dolgozik, amelyet a különleges kiadás exkluzivitásaként a mérnökök innovatív vízbefecskendező rendszerrel szereltek fel.
A maximális teljesítmény így plusz 51 kW-tal / 69 lóerővel 368 kW-ra / 500 lóerőre nőtt, a csúcs forgatónyomaték pedig immáron 550 Nm helyett kereken 600 Nm. Mint ilyen, a BMW M4 GTS (amelynek hivatalos menetkész tömege mindössze 1 585 kg, a modell súly-teljesítmény aránya így egészen elképesztő 3,0 kg / lóerő), amelynek megtervezésekor a mérnökök a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveit még a legapróbb részletekben is maximálisan szem előtt tartották.
Az autó a BMW M divízió páratlan sikertörténetének eddigi legagilisebb, legextrémebb és legjobb vezethetőségi jellemzőkkel rendelkező modelljeként gurult le a gyártósorról. A limitált kiadás 3,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig elektronika által korlátozott 305 km/óra.
A BMW M4 GTS kivételesen kifinomult vezethetőségéhez nagymértékben hozzájárulnak a kifejezetten a modellhez kifejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncsok is, amelyeket már az alapfelszereltség részeként 265/35 R19 és 285/30 R20 (elöl és hátul) méretben helyeznek fel az Acid Orange élénk narancssárga árnyalatú, 666 M típusdizájn szerinti csillagküllős, súlyoptimalizált, kovácsolt és csiszolt M könnyűfém keréktárcsákra.
Jürgen Kastenholz 2010 óta a DTM hivatalos biztonsági autójának pilótája. Miután az elmúlt két versenyszezonban kiválóan kiismerte a BMW M4 Coupé DTM biztonsági autót, izgatottan várja, hogy május 6-án a Hockenheimringen végre az új modell volánja mögé is beülhessen.
– A BMW M4 semleges kezelhetőségével, fantasztikus visszajelzéseivel és reakcióival, valamint a már egészen alacsony fordulatszámtól felépülő bődületes teljesítményével emelkedik ki a sorból – mondta a 48 éves pilóta. – A BMW M4 GTS erre tesz rá még egy lapáttal. Maximálisan megbízom az autóban, ez pedig alapvető tényező, amikor huszonnégy DTM-versenyautót kell gyors tempóban végigvezetnem az óvatos szakaszokon – tette hozzá.