akkumulátorgyártás
A BMW Group tovább bővíti hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáinak németországi gyártási hálózatát: a vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autóiban használt nagyfeszültségű akkumulátorok moduljai 2021-től Lipcsében is készülnek. 2022-ig a vállalatcsoport több mint 100 millió eurót invesztál be a lipcsei üzembe, hogy időben felkészüljön a hálózatról tölthető autók iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélkereslet kielégítésére és ezzel tovább erősítse az elektromos mobilitás területén betöltött úttörő szerepét.
A nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártása két fő lépésből áll: először egy nagymértékben automatizált folyamat leteszteli az akkumulátorcellákat, majd összeszereli nagyobb egységekké, úgynevezett modulokká. A BMW Group kizárólag olyan partnerektől szerzi be az akkumulátorcellákat, akik a vállalatcsoport precíz iránymutatása mentén állítják elő azokat. A müncheni központú vállalatcsoport az eltérő karakterisztikájú típusokban eltérő tulajdonságú akkumulátorcellákat használ.
Az akkumulátormodulokat ezután a jármű csatlakozóival, vezérlőegységeivel és hűtőrendszereivel együtt egy nagy alumínium házba illesztik. Utóbbinak alakja és mérete, valamint a beillesztett akkumulátormodulok száma is nagymértékben függ a felszerelt autó típusától és karakterisztikájától. A végeredmény egy olyan hálózatról tölthető modell, amelynek nagyfeszültségű akkumulátora minden tekintetben illik a típushoz.
A szabványosított akkumulátormodulok és a rugalmasan alakítható alumínium házak kombinációja számos előnyt tartogat. Először is, garantálja a tömegtermelésben készült nagyfeszültségű akkumulátorok egyforma tulajdonságait és minőségét. Másodszor, az energiatároló egységek moduláris felépítése átfogó hajtáslánc-technológiai lehetőségek előtt nyitja meg a kaput. És végül, de nem utolsósorban: a moduláris felépítés azt is lehetővé teszi, hogy a BMW Group gyorsan, pontosan és költséghatékonyan reagáljon a folyamatosan változó ügyféligényekre.
A BMW és a MINI hálózatról tölthető modelljeihez eddig a bajor prémiumgyártó három létesítménye állította elő a nagyfeszültségű akkumulátorokat: a németországi Dingolfingban, az egyesült államokbeli Spartanburgban és a kínai Senjangban működő üzemek. Lipcse akkumulátormodul-gyártó létesítménye ehhez a hálózathoz csatlakozik 2021-ben.
A BMW Group terve, hogy már jövőre Európában minden negyedik autóját hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítse ügyfeleinek. Ez az arány 2025-re minden harmadik, 2030-ra pedig minden második autóra nő. 2023-ra a vállalatcsoport huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek fele ráadásul károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.