BMW iX3

A BMW iX3 előkészítése a tervek szerint halad

2020.06.11.

A BMW első tisztán elektromos meghajtású SAV modelljének sorozatgyártása az eredeti terveknek megfelelően a nyár végén veszi kezdetét a bajor prémiumgyártó és a Brilliance Automotive közös vállalkozásként üzemeltetett BMW Brilliance Automotive (BBA) Kínában található gyárában.

A BMW Group szisztematikusan követve elektrifikációs stratégiáját 2020 év végén bemutatja iX3 modelljét. A BBA Dadong-i egysége első ízben gyárt majd teljesen elektromos SAV (Sports Activity Vehicle) modellt globális piacokra. Az első autókat idén év végén vehetik majd át az ügyfelek. A BMW iX3 homologizációjához szükséges tesztelési folyamatok sikeresen lezárultak és az eredményeiket benyújtották a kulcsfontosságú piacok szabályozó hatóságaihoz. „Ez az első alkalom, hogy egy tisztán elektromos meghajtású modell esetében a teljes homologizációs folyamatot Európában és Kínában egyidejűleg hajtottuk végre. A tesztelésért felelő csapatunk hatalmas elkötelezettséggel és hatékonysággal maradéktalanul teljesítette ezt az egyedülálló kihívást” – mondta el Arno Keller, a BMW iX3 fejlesztésének vezetője. A folyamat részeként négy hét alatt több mint 340 órányi tesztelésnek vetették alá az új modellt és 7 700 kilométert tettek meg vele.

A sorozatgyártás-előkészítő folyamatok ezzel párhuzamosan zajlottak a kínai Senjang városában: a BBA Dadong üzem a sorozatgyártás előtti modelleket már a tavalyi év közepe óta folyamatosan állítja elő. A kétszázadik ilyen modell az elmúlt időszakban gördült ki a gyártósorról és megkezdték vele a teszteléseket Kína útjain, lehetőséget biztosítva a mérnököknek arra, hogy az utolsó finomításokat is eszközölhessék a modellen.

„Az eredeti ütemterveknek megfelelően zajlik a sorozatgyártás előtti BMW iX3 modellek fejlesztése. A végleges modellek gyártása a nyár végén kezdődhet meg, a legfrissebb gyártástechnológiai megoldások – úgy, mint az új, nagykapacitású akkumulátorok egyedi beszerelése vagy a mesterséges intelligencia használata – bevonásával” – fejtette ki Robert Küssel, a BBA Dadong üzem igazgatója. „Ugyanazon a gyártósoron állítjuk össze a teljesen elektromos BMW iX3 és a belső égésű motorral ellátott BMW X3 modelleket. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy nagy hatékonyságot és rugalmasságot érjünk el a gyártásban” – tette hozzá Robert Küssel.

Az új BMW iX3-mal a BMW Group nem csak bővíti egy új célcsoportot megszólítva a tisztán elektromos portfolióját: egy olyan piacra lép be, ahol az elektromos modellek iránti kereslet határozottan növekszik. A BMW iX3 a világszerte sikeres és sokoldalú prémium középkategóriájú BMW X3 modellre épül, melyet a bajor gyártó most a helyi szinten emisszió-mentes közlekedést biztosító úttörő hajtástechnológiával ötvöz. A BMW X3 a bajor prémiumgyártó első olyan modellje, amely hagyományos benzin- és dízelmotorokkal, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is elérhető. A „választás szabadságát” éltető megközelítés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy reagáljon ügyfelei világszerte eltérő igényeire, és maximalizálja törekvéseit a globális CO2-kibocsátás csökkentésére.

A BMW iX3 a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felszerelve érkezik, mely magába foglalja a vezérlőegységet az elektromos motorral, a hajtást lehetővé tevő elektronikát és a sebességváltót egy központi egységbe integrálva. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a beépítéshez szükséges terület méretét, a nagy teljesítményű hajtáslánc tömegét, illetve rugalmas lehetőséget biztosít további elektromos meghajtási elemek beépítésére a különböző modellek esetén. Az elektromos motor további előnye, hogy előállításához nem szükségesek ritkaföldfémek, így a gyártás nem függ ezen anyagok rendelkezésre állásától.

Az ötödik generációs elektromos hajtáslánc új és nagyobb kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorokkal érkezik, melyek – változtatható és moduláris kialakításuknak köszönhetően – rugalmasan alkalmazhatók különböző jármű architektúrákban és különböző gyártási helyszíneken.

A valós körülmények közötti, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egyetlen feltöltéssel hozzávetőleg 440 kilométer* megtételére képes BMW iX3 előkészíti a BMW eDrive jövőjét: az új hajtáslánc-technológiát a gyártó a BMW i4 és a 2021-től érkező BMW iNEXT modellekben is alkalmazni fogja.

*Előzetes érték

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.09.28
Informatikai fennakadás miatt órákra leállt a termelés a Volkswagen csoport (VW) számos üzemében, a....
2023.09.28
Halálos kimenetelű közúti közlekedési baleset történt szeptember 28-án 6 óra 30 perc körül a 4918-....
2023.09.28
Elköszönhetünk az alap M3, M4 és egyéb M-es modellektől. A jövőben a BMW minden sportmodellje....
2023.09.27
Amint arról beszámoltunk, informatikai hiba miatt leállt a termelés a Volkswagen-konszern....
2023.09.27
A VW németországi üzemei ​​leálltak. Egy informatikai hiba megbénította a csoport központi....
2023.09.27
A vezetés egyre inkább luxussá válik – a költségek az utóbbi időben aránytalanul megemelkedtek –....
2023.09.27
Összeütközött három személyautó az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 39-es....
2023.09.27
„Pollerpiknik“ címmel szervezett demonstrációt és közösségi eseményt az Ágfalva/Schattendorf....
2023.09.27
Három célzott lövéssel állította meg a szentendrei körzeti megbízott egy menekülő embercsempész....
2023.09.27
Lassan egy hónapja becsengettek, ez azt jelenti, hogy szépen lassan mindenki visszarázódik a....