BMW

A BMW i8 a 2016-os Év Motorja díjat is elnyerte

2016.06.08.

A plug-in hibrid sportautó innovatív hajtáslánca sorozatban második alkalommal diadalmaskodott a korszerű erőforrások és a forradalmi hajtáslánc-technológiák legrangosabb megmérettetésén.

Miután 2015-ben a Nemzetközi Év Motorja díj abszolút trófeáját és két kategóriagyőzelmét is bezsebelte, a BMW i8 plug-in hibrid sportautó forradalmian innovatív hajtáslánca 2016-ban a világ első számú motortechnológiai megmérettetésének 1.4 és 1.8 liter közötti hengerűrtartalom-kategóriájában ismét győzelmet aratott.


A BMW Group e téren elért sikertörténete újabb bizonyítékként szolgál a vállalatcsoport által kifejlesztett EfficientDynamics stratégiában rejlő átfogó potenciálra, amelynek módszeres kiaknázásával a bajor gyártó 2007 óta egyre magasabb színvonalon kínálja ügyfeleinek a vezetés élményét, miközben évről évre tovább csökkenti négykerekű modelljei üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeit.

Az Év Motorja díj nívós elismeréseit 1999 óta minden évben odaítélik a járműipar legkiemelkedőbb képviselőinek, a tizennyolc megmérettetésen pedig a BMW Group összesen eddig nem kevesebb, mint 67 abszolút és kategóriánkénti aranyérmet nyert el. A díjakat évről évre egy szakértőkből álló nemzetközi zsűri ítéli oda a számos kategóriában versenyző modelleknek, az ítészek között idén 31 ország 63 autós szakújságírója foglalt helyet. A fényes kitüntetéseket Stuttgartban, a 2016. május 31. és június 2. között megrendezett Engine Expo központi eseményeként június 1-jén, szerdán adták át a nyerteseknek.


A BMW i8 forradalmian innovatív hajtáslánc-technológiája a sportautók teljesítményét és a kisautók fogyasztási értékét egyesíti. A BMW i8 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményű, háromhengeres belsőégésű erőforrása a hátsó kerekeket, míg a 96 kW / 131 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor – amely egy háztartási konnektorról is könnyedén feltölthető lítium-ion akkumulátortól kapja az energiát – a modell első tengelyét hajtja.

A BMW Group által kifejlesztett és házon belül gyártott plug-in hibrid hajtáslánc-rendszer az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint egyetlen feltöltéssel 37 kilométert (23 mérföldet) tud megtenni tisztán elektromos meghajtással és ilyenkor 120 km/órás végsebességre képes. A forradalmi hajtáslánc-innovációt „aszfaltra ragasztó” intelligens összkerékhajtás egészíti ki, amelyet mindenekelőtt erőteljes gyorsulási élmény, a legtempósabb kanyarvételek érdekében pedig lendületes menetdinamikára orientált kerekenkénti teljesítmény-elosztás jellemez.


A két erőforrásban rejlő intelligens összkerékhajtásnak köszönhetően a BMW i8 a bajor gyártó modelljeire jellemző vezetési élményt páratlanul alacsony emisszióval egyesíti: a plug-in hibrid sportautó mindössze 4,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint csupán 2,1 liter. Mindez 100 kilométeren 11,9 kWh-s energiafogyasztással és kilométerenkénti 49 grammos károsanyag-kibocsátással párosul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.19
Retrospektív visszatekintő a magyar utak egyik legikonikusabb autójára. Ilyen a majdnem oldtimer....
2025.01.19
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Falusi disznóvágás. ..
2025.01.19
Lim Ho Taek 2024. december 1-én vette át a rácalmási gyár vezető pozícióját. A tapasztalt szakember....
2025.01.19
Január elsejével jelentős változások léptek életbe a közlekedési szabályokban és a díjazásokban is....
2025.01.19
A tanulmányok viszont mást mutatnak... ..
2025.01.19
A valós méretű agyagmodellek kulcsfontosságú szerepet játszottak a Győrben készülő CUPRA Terramar....
2025.01.19
Egy magyar férfi különös kalandba keveredett a németországi Ingolstadtban, amikor a Nürnberg felé....
2025.01.19
A tartálykocsi az üzemanyagra váró tömegben robbant fel. ..
2025.01.19
A Tatabányai Járási Ügyészség vádiratot nyújtott be az autót ittasan vezető nővel, és az abban....
2025.01.19
Ha simán be tudsz állni a legszűkebb parkolóhelyre is, az nagy előny, csak előtte találni kell egy....