BMW
A rajongók, a szakújságírók, a mérnökök és a formatervezők 2013-ban a BMW i3 úttörő életciklus-szisztémáját már azelőtt a világ legzöldebb négykerekűjének járó „Zöld Kormánykerék díjjal” jutalmazták, hogy a modell megjelent volna az utakon. A fenntartható fejlődés autóipari példaképét a tervezőmérnökök már az első skiccek megrajzolásától kezdve, legapróbb részleteiben is a zéró emissziójú, hosszú távon fenntartható, tisztán elektromos mobilitás értékrendje szerint váltották valóra.
Három évvel ezelőtti diadalát követően a BMW i3 az átfogó szakmai tesztek után 2016-ban ismét elnyerte az „Arany Kormánykerék díjat”, ezúttal az alternatív hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. A nívós díjat az Axel Springer kiadó berlini központjában megrendezett gálaesten vette át kedden Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.
Az 1976-ban életre hívott „Arany Kormánykerék díj” az egyik legtekintélyesebb járműipari elismerés Európában, amelyet idén negyvenegyedik alkalommal adták át, hat kategóriában. Az Auto Bild és a Bild am Sonntag Németországban és további húsz európai országban kérte fel olvasóit, hogy a kategóriánkénti hat, összesen harminchat jelöltet személyes preferenciáik szerint rangsorolják.
A BMW i3 mindegyik országban az első helyen végzett az alternatív hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében. Az olvasók által beküldött voksok összesített rangsora alapján a hat kategória négy legjobbját átfogó teszteknek vetette alá az autóversenyzőkből, formatervezőkből, mérnökökből, digitális szakértőkből, főszerkesztőkből és sokat vezető olvasókból álló zsűri, majd a részletes összehasonlítások után felállították a végső sorrendet.
Az alternatív hajtáslánccal szerelt járművek vadonatúj kategóriájában a BMW i3 elsöprő győzelmet aratott, a hét szakértőcsoportból öt ráadásul az elérhető legmagasabb pontszámmal jutalmazta a világ első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautójának technológiáját.
Piaci bevezetése óta a BMW i3 a világ legsikeresebb elektromos modelljévé lépett elő a prémium kompakt szegmensben, Norvégiában például 2015 óta a bajor gyártó teljes palettájának legkelendőbb modelljeként van jelen. Németországban a világ első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautójának piaci részesedése csak idén jelenleg 20,2 százalékon áll. Általánosságban elmondható, hogy a BMW i3 vásárlóinak mintegy 85 százaléka új ügyfélként érkezett meg a BMW családjába.
A BMW i modellek kifejlesztése és gyártása során felhalmozott járműtechnológiai szaktudást a BMW Group többi márkája is időről időre megörökli: a vadonatúj BMW 7-es sorozat karosszériavázában már a BMW i modellek forradalmi anyaga, a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) is nagymértékben jelen van, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt BMW iPerformance modellekben pedig a BMW i divízió által kifejlesztett eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik.
A legkorszerűbb, 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kilowattóra energiateljesítményű akkumulátorral felszerelve a világ első tisztán elektromos meghajtású prémium kisautója (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 12,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0,0 gramm / km) hétköznapi használat során, egyetlen feltöltéssel, a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények és vezetési szituációk közepette is minimum 200 kilométer, az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint pedig 300 kilométer elektromos hatótávolságot garantál.