Németország
Több mint 150 cég és márka közösen kezdett nagyszabású közösségi média kampányba kedden Németországban, hogy a védőoltások fontosságára szólítsanak fel a magas koronafertőzési adatok miatt. A kampányt kitaláló berlini Antoni reklámügynökség szerint a BMW, a Mercedes-Benz, az Edeka, a Lidl, a Sparkasse és a Volksbanks, valamint a Burger King és a McDonald's is ott lesz. A kampány médiapartnere a „Bild” újság.
A Daimler is fontosnak tartja
A kampányban az említett gyártókon kívül számos más autóipari cég is részt vesz.
Olaf Scholz szövetségi kancellár (SPD) a közlemény szerint a kezdeményezést "a társadalmi felelősségvállalás és kezdeményezés kiemelkedő szimbólumaként" méltatta.
A kampány főcíme a „#ZusammenGegenCorona” szlogen, (magyarul együtt a koronavírus ellen), amelyet a szövetségi kormány is használ. A cégek ezzel a hashtaggel reklámozzák közösségi oldalaikon az oltást saját szlogenjeikkel. Ezek általában az adott márkák jól ismert reklámszlogenek módosításai, amelyek mindegyike oltási felhívássá alakul. A BMW például az „oltás örömét” hangsúlyozza.