szoftverfrissítés

A BMW és az Audi leválasztotta az orosz márkaszervizeket a szoftveres kiszolgálásról

2023.09.08.

A Mercedes-Benz után az BMW és az Audi is leválasztotta az oroszországi márkaszervizeket a szoftveres kiszolgálás rendszeréről, de a kereskedők kerülőutakon próbálnak hozzáférni az autók karbantartásához, javításához és diagnosztikájához elengedhetetlen szolgáltatáshoz.

Nemrégiben a Mercedes-Benz oroszországi forgalmazója, az MB RUS számolt be arról, hogy a német vállalat korlátozta a szoftverekhez való hozzáférést, most pedig arról ír a szaksajtó, hogy másik két német márka, a BMW és az Audi oroszországi szervizei is ugyanilyen problémával szembesültek. Az első korlátozásokról már néhány hónappal ezelőtt is hírt adtak az autós szakportálok, de most maguk a kereskedők közölték, hogy megkapták a hivatalos értesítést a szoftveres kiszolgálás letiltásáról.

Emiatt számos gonddal szembesülnek a márkaszervizek. Nem jutnak hozzá a gépkocsik vezérlőrendszeréhez és diagnosztikájához szükséges szoftverfrissítésekhez, problémák merülnek fel különféle elektronikai egységek, a sebességváltó, a parkolóérzékelők beállításával, de az autótörténet  felhőalapú lekérdezése – kilométeróra-állás, utolsó javítás vagy karbantartás stb. - is lehetetlenné válik, nem is beszélve arról, hogy kulcsmásolatot sem lehet készíteni.

Jogi szakértők szerint a szoftverek letiltása lényegében a vásárlók becsapását jelenti, hiszen amikor megvásárolták az autójukat, azzal együtt szolgáltatás gyanánt megvették a karbantartást és rendszerfrissítést is. A kereskedők azonban nem sietnek perelni az autógyártókat, annak ellenére, hogy a szoftvertámogatás hiánya komolyan akadályozza a munkájukat. Nem akarják, hogy a pereskedés miatt megromoljon a kapcsolatuk a nyugati autógyárakkal, és azt remélik, hogy az európai márkák még visszatérnek Oroszországba, amint normalizálódik a politikai helyzet.

Az élelmesebb márkaszervizeket azonban nem érte hidegzuhanyként a korlátozás. Alekszerj Kirgyasov, az Audikat forgalmazó Avtodom vállalatcsoport ügyvezető igazgatója azt mondja, hogy a vállalat kereskedői hálózata már előre felkészült a szoftveres tiltásra, és az eredeti, márkás programok mintegy 85 százalékát lecserélte.

Mások alternatív csatornákon próbálnak hozzáférést biztosítani a márkás szoftverekhez. Ez azzal jár, hogy a programfrissitésekben vannak ugyan késések, de ez nem befolyásolja a külföldi autók karbantartásának minőségét vagy gyorsaságát. A márkakereskedések ügyfelei valóban elektronikus szervizkönyv nélkül maradtak, de az autótörténet sokszor rekonstruálható a korábbi megrendelések és  karbantartások alapján.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Ez az érzékelő hiánycikk, sokszor rossz és nagyon drága. ..
2024.04.29
„Bemértek vagy nem?” – eloszlatjuk a dilemmát.   ..
2024.04.29
Összeütközött két autó az M3-as fővárosi szakaszán - írja hétfő délután a Katasztrófavédelem.  ..
2024.04.29
A Hyundai Motor Group átlépte a 10 millió globális csatlakoztatott autós szolgáltatási előfizető....
2024.04.29
A Lexus vadonatúj kompakt crossovere nem köt kompromisszumot a minőség és a kifinomultság terén: a....
2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....