hibrid
A BMW minden évben megrendezi az innovációs napokat, az idei rendezvényen az új hibrid hajtásrendszerek álltak a középpontban. A Power eDrive rendszerrel ellátott 5-ös GT-ben a kétliteres 231 lóerős benzines turbómotor mellett még két villanymotor felelős a hajtásért, utóbbiak a BMW i3 szinkronmotorjának a módosított változatai. A rendszer összteljesítménye eléri a 680 lóerőt, az össznyomatéka pedig az 1015 Nm-t, tehát hasonló erőt biztosít, mint a Tesla Model S tisztán elektromos hajtása.
Az egyik, 204 lóerős villanymotor a nyolcfokozatú automataváltó házába van beépítve, oda, ahová normál esetben a nyomatékváltó kerülne, a másik, 272 lóerős villanymotor pedig közvetlenül a hátsó tengelynél lett elhelyezve, ahonnan természetesen a hátsó kereket hajtja egy második sebességváltón keresztül. A villanymotorok egy 20 kilowattóra teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyerik az energiát, amelyet a hátsó ülések alatt helyeztek el a mérnökök. A töltés történhet konnektorból, de menet közben, a benzinmotor által is, amely ilyenkor generátor üzemmódra kapcsol. Mivel a hajtásért az esetek nagy részében a villanymotorok felelnek, a 70 literes tankot 30 literesre csökkentették. Elektromos hajtással 100, hibrid hajtással 595 km a kocsi hatótávolsága.
Padlógáz esetén azért a benzinmotor is bekapcsolódik a hajtásba az első kereket hajtva, így ideiglenesen összkerék-meghajtásúvá téve az autót. De az összkerék-meghajtás tisztán elektromos módban is lehetséges, a váltóba beépített gyengébb villanymotor segítségével, amely szintén az első kereket hajtja a nyolcfokozatú automataváltón keresztül.
Az új konnektoros hibrid hajtáslánc a 2017-ben érkező X7-es szabadidő-autó mellett a következő 7-esben, az X5-ösben és az X6-osban is megjelenhet. Nagy valószínűséggel a Rolls-Royce Ghost következő nemzedéke is a Power eDrive hajtásláncot kapja majd meg, hasonlóan a brit luxusmárka készülőben lévő első szabadidő-autójához.