Lada
2021-ben 1577 új Lada autót adtak el az Európai Unióban, ami 22,9%-kal kevesebb az előző évhez képest. Így immár harmadik éve tart az orosz márkájú autók zuhanórepülése a kontinensen – közölte az Avtostat az ACEA adataira hivatkozva.
Az AvtoVAZ 2019-ben hivatalosan leállította az autók szállítását az EU-országokba, miután hatályba léptek a károsanyag-kibocsátás szintjére vonatkozó környezetvédelmi szabványok új követelményei.
A Volgai Autógyár (VAZ) korábban a legtöbb autóját a balti államokban, valamint Németországban és Csehországban értékesítette. Az utolsó orosz autó, amelyet Európába exportáltak, a Lada 4x4 SUV (a ma Lada Niva Legend) volt. Ez az autó különösen népszerű volt Németországban és Ausztriában.
A hivatalos export leállása ellenére számos független viszonteladó cég továbbra is szállít autókat Európába. Például a Lada Niva Travel SUV-okat forgalmaznak Csehországban, ahol körülbelül kétszer annyiba kerülnek, mint Oroszországban.
A nagy árkülönbség az autó Oroszországból Csehországba való szállításának költségeivel, a magas vámtételekkel, valamint a motor finomhangolásának szükségességével magyarázható. A gépkocsinak ugyanis meg kell felelnie az Euro-6d-TEMP környezetvédelmi szabványnak és egyéb követelményeknek. A műszaki módosítások nélkül ugyanis az akkreditált laboratóriumok nem adják ki a forgalmazáshoz szükséges engedélyeket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!