Pekingi Autószalon
Az új Jaguar XE hivatalosan a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, de már most megmutatták a hivatalos képeket róla és minden fontos információt is elárultak. Első látásra felismerhető, hogy Jaguarral van dolgunk, az XE orr-része jól illeszkedik az XF-fel és az XJ-vel elkezdett formanyelvbe. Profilból is kifejezetten sportos lett a formaterv, amihez hozzájárulnak az akár 20 colos méretben is rendelhető felnik, az emelkedő övvonal, a dupla kipufogó, a csomagtartón lévő légterelő és a krómozott oldalsó légbeömlők. A 4,67 méteres kocsi hosszabb, mint a 3-as BMW, de rövidebb, mint az Audi A4, viszont mindegyiknél hosszabb a tengelytávja 25 mm-rel, és mindkettőnél alacsonyabb 15 mm-rel.
A letisztult műszerfal zongoralakk, polírozott alumínium vagy akár valódi fa díszbetétekkel is rendelhető, Jellegzetes részlet az automataváltó forgótárcsája, ami már a többi Jaguarból is ismerős lehet, akárcsak a háromküllős sportkormány. Tele van tömve csúcstechnikás megoldásokkal az XE, rendelhető lézeres head up display, és nyolc eszközzel kommunikálni képes wifi hálózat is, az új fejlesztésű InControl nevű infotainment rendszer pedig egy nyolc colos érintőképernyőn fut. Ehhez Apple és Android készülékek is képesek vezetés nélkül csatlakozni, és számon funkciót – pl. klíma, ajtózárás – a telefonon keresztül is lehet irányítani.
Az XE két- és háromliteres motorokkal kerül forgalomba, a bevezetéskor a legerősebb erőforrás a háromliteres, kompresszoros V6-os lesz 340 lóerővel és 450 Nm-es nyomatékkal. Ezzel a motorral 4,9 másodperc alatt gyorsul fel a hátsókerék-meghajtású XE 97 km/h sebességre, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/h-ra. A többim, új fejlesztésű, kétliteres, Ingenium családba tartozó motor adatait csak a párizsi világpremier után árulják el, egyelőre csak annyi biztos, hogy a legtakarékosabb 163 lóerős dízel átlagfogyasztása mindössze 3,7 liter szén-dioxid kibocsátása pedig 99 g/km. A motorokhoz hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatő ZF automataváltó párosítható, később lesz kilencfokozatú automata is.
A súlycsökkentés érdekében a karosszéria a kategóriában egyedülálló módon alumíniumból készül, a kocsi egy új fejlesztésű, moduláris padlólemezre épül, amelyet később a második generációs XF-ben is használni fognak. Előre igényes, kettős kereszlengőkaros, hátulra többlengőkaros Integral Link futóművet terveztek, mert a sima multilink nem felelt meg a Jaguar elvárásainak a dinamikai téren. Említésre méltó még az új fejlesztésű elektromos szervokormány és az All Surface kipörgésgátló, ami a motorvezérlés és a fékek összehangolásával könnyíti meg az előrejutást csúszós útburkolaton 3,6 és 30 km/h között.
Természetesen a vezetéstámogató rendszerekkel is tele van tömve a kis Jaguar, rendelhető lesz táblafelismerő rendszer, radaros tempomat, holttér-figyelő, parkolóasszisztens és vészfék asszisztens is, sőt, tolatáskor még a keresztirányú forgalomra is képes figyelmeztetni az XE.