világítás
A bemutatót Le Mans-ban, a 24 órás verseny előtt tartották
Az Audi vezető szerepet tölt be az autóipari világítástechnika fejlesztésében. 2008-ban a sorozatgyártású autók között az Audi R8 a világon elsőként alkalmazott kizárólag LED technikájú fényszórókat, ezt követték 2012-ben a dinamikus irányjelzők. Az Audi új fejezetet nyitott az autóipari világítástechnikában a mátrix-LED fényszórókkal, ezek a frissített A8-ban debütáltak 2013-ban. A négykarikás márka most továbblép az R8 LMX modellel: lézerfényt alkalmaz a távolsági fényszóróban, nagymértékben növelve a hatótávját. Az Audi egyébként csak pár héttel csúszott le az első lézerfényszórós szériaautó címről, mivel a BMW korábban már átadott egy (feláras) lézerfényszóróval szerelt i8-ast egy vásárlónak.
Az Audi mérnökei szorosan együttműködnek a versenysportban tevékenykedő kollégáikkal a világítástechnika fejlesztésének területén. A LED-es és a lézeres távolsági fényszóró kombinációját a győztes Audi R18 e-tron quattro használta először a Le Mans-i 24 órás versenyen június 14-15-én.
Az új lézeres távolsági fényszórókba lámpatestenként egy lézermodult építenek, ami fénykúpot generálva megkétszerezi a LED fényszórók hatótávolságát. Minden modul négy darab nagyteljesítményű lézerdiódát tartalmaz, amelyek átmérője mindössze 300 mikrométer. Ezek létrehoznak egy 450 nanométer hullámhosszúságú kék lézersugarat, amit az úgynevezett foszfor-átalakító változtat a közlekedéshez alkalmas fehér fényre, amelynek színhőmérséklete 5500 Kelvin – ez mivel közeli a napfényhez, ideális az emberi szem számára, segít megelőzni a fáradtságot és könnyebben felismerni a kontrasztokat. A lézer 60 km/h felett lép működésbe, kiegészítve az R8 LMX LED fényszóróit és nagyban növelve a látótávolságot, illetve a biztonságot. Továbbá egy intelligens kameraalapú érzékelő-rendszer figyeli a többi közlekedőt, s ha szemből érkező autókat észlel, azonnal módosítja a fénysugarat, így nem vakítja el azok sofőrjeit.
Az Audi R8 LMX csak kupé kivitelben kapható és csupán 99 darab készül belőle. Az 5,2 literes V10-es motor 570 lóerős teljesítménye és 540 Nm-es nyomatéka 3,4 másodperc alatt gyorsítja az autót 0-100 km/h sebességre, a legnagyobb sebessége 320 km/h. Az erőt a kompakt, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó továbbítja az állandó összkerékhajtáson keresztül a kerekek felé.
A 19 colos kerekek szénszálas kerámia féktárcsákat takarnak, amelyek átmérője elöl 380 milliméter. Pirosra eloxált féknyergek csillognak az exkluzív formájú keréktárcsák mögött. Az R8 LMX elöl 235/35 R 19, hátul pedig 305/30 R 19 méretű gumiabroncsokat visel. Az új Audi csúcsmodell exkluzivitását jelzi az egyedi, kristályhatású Arakék fényezés és a nagy, rögzített légterelő az autó hátsó részén.