Bemutató

Bemutatkozott a vadonatúj Toyota Corolla Cross és bZ4X

2022.06.27.

Két új SUV-modelljével újabb lépést tesz a Toyota a villamosítás felé, az egyik ötödik generációs hibrid, a másik a márka első akkus-elektromos modellekhez fejlesztett padlólemezére épül. Mégis kérdőjeleket ébreszt, hogy valóban tíz-húszmilliós „népautók” lennének a fenntarthatóság zálogai? 

Különleges bemutató volt ez: elsők között Magyarországon jelent meg fizikai valóságában a két újdonság, mikor Nyugat-Európában még csak képen látták. Stílszerű helyszínt választottak, a japán sztárépítész Fudzsimoto Szószuke tervezte, többszörösen díjnyertes, a BREEAM nemzetközi épületminősítési rendszerrel környezettudatossági szempontból példaértékűnek minősített Magyar Zene Házát, ahol egy japán ikebana-művésznő csokra vetekedett az autók szépségével, és két japán zeneművész adta a hangulati aláfestést a lepel lehullásához.

Jelentős esemény is ez a Toyota Corolla históriájában, 1966 óta készül, 12 generációja váltotta egymást, az összesített darabszám meghaladja a 44 milliót – a világ legnépszerűbb autótípusáról van szó. Emellett azzal is büszkélkedik a Toyota, hogy a világ „legzöldebb” autógyártója, és e ranghoz illően a Corolla Cross az első autó a világon, amelyben ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos rendszer debütál, a bZ4X pedig a Toyota első dedikáltan akkumulátoros elektromos modellekhez fejlesztett padlólemezére épülő autója.

Sok részletet még nem tudtunk meg róluk, de azt igen, hogy a közeljövő több Toyota-modelljének nevében felbukkanó bZX rövidítés jelentése „beyond Zero” tehát zéró biológiai terhelést ígér. A Corolla Cross majd csak idén év végétől készül, most a sorozatgyártáshoz nagyon közeli prototípus járt nálunk. Padlólemeze azonos a Corolláéval, a C-HR módosításaival. Természetesen adja a SUV-jelleg előnyeit, a könnyű, kényelmes be- és kiszállást, a jó kilátást és a praktikumot. Újdonság a felhőalapú navigáció. 197 lóerős hibridhajtóművének kombinált fogyasztása hat liter körüli, százra 8,1 másodperc alatt katapultálja magát.

A bZ4X-ről megtudtuk, hogy az elektromos összkerékhajtás jóvoltából rendkívüli terepképességeket és kimagasló hatótávot (411-516 km) ígér. Az utóbbit feltétlenül üdvözölhetjük, de mit is jelent valójában a „terepképesség”? Azt az illúziót vagy csábítást, hogy átgázolhat erdőn-mezőn, ahol semmi keresnivalója gépkocsinak? Ami a száraz adatokat illeti: front- illetve kétmotoros összkerékhajtással motorteljesítménye 265, illetve 336 LE (tényleg kell ennyi egy családi autóba?), százra 8,4, illetve 7,7 másodperc alatt gyorsul, és saját tömege két tonna körüli, ehhez képest nem sok az ötmázsás hasznos teherbírás, az össztömeg ötöde… Ez is hozzá tartozik a zöldítés hátrányaihoz.

A már eddig is három karosszériaváltozatban, ötajtós (Hatchback), négyajtós (Sedan) és kombi (Touring Sports) kivitelben készülő Toyota Corolla piaci trónját csak a világ legnépszerűbb SUV-jaként ismert Toyota RAV4 ostromolja. A két modellel teljessé vált a márka valamennyi szegmenst lefedő SUV-kínálata. Felsorakozik az ugyancsak idén debütált Aygo X és a tavaly év végén bemutatott Yaris Cross, a C-HR, a vadonatúj Corolla Cross, az öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett plug-in hibrid elektromos rendszerrel is kapható RAV4, és a vadonatúj bZ4X. Beleszámítva a Highlandert és a Land Cruisert, nincs méretosztály, amelyben ne képviseltetné magát a Magyarországon is stabil piacvezető Toyota.

A most leleplezett két Toyota SUV első példányai várhatóan még idén ősszel megérkeznek a magyarországi márkakereskedésekbe, illetve az első szerencsés tulajdonosokhoz, nagyobb volumennel azonban csak jövőre lehet számolni. A két modern technikájú kocsi hozzájárulhat a magyarországi újautó-piac további zöldítéséhez, amelyben eddig is érdemeket szerzett a Toyota. Ez nagyon szépen hangzik, de átgondolására indít az árlista (Toyota Corolla Cross arlista 2022 Toyota bZ4X arlista 2022). Lesznek-e igazi népautók, tíz-húszmilliós árcédulájukkal? Egyébként is kérdés, hogy valóban a fenntarthatóság ügyét szolgálja-e az a sok képesség, funkció, szerelvény, luxus, amit a korábbi, egyszerű Corollákhoz képest belezsúfoltak e kocsikba? Ha sokat adnak el belőlük, annak nyersanyag- és beszállítási igénye, gyártásának energiafelhasználása megnöveli az ökológiai lábnyomot, ha keveset, akkor nem lesz nagy a hatásuk. Persze ilyen kérdéseket nemcsak a Toyota indukál, hanem az egész autóipar, amelynek trendjeihez kénytelenek alkalmazkodni a japánok is…

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.15
Erős évet zárt az AutoWallis Csoport 2024-ben, miután a cégcsoport által eladott gépjárművek száma....
2025.01.15
A brit What car? magazin időről-időre kutatást végez a használtpiacon, hogy egy-egy kategóriában....
2025.01.15
Halálra gázolt a villamos egy férfit keddről szerdára virradó éjszaka a IX. kerületi Gubacsi úton,....
2025.01.15
10 éves Sportage kulcsa került a karácsonyfa alá   ..
2025.01.15
2025-ben a Renault 5 E-Tech electric és az Alpine A290 lett az Év Autója. Az eredményt az európai....
2025.01.15
Gőzerővel zajlik a Forma–1-es versenypályánk megújulása. A Hungaroring a napokban helyzetjelentést....
2025.01.15
Összeütközött két személyautó és egy kisbusz Székesfehérváron, a Kadocsa utcában, azaz a 7-es főút....
2025.01.15
Spanyolországban 1 millió autót adtak el 2024-ben, amivel a piac visszaállt a Covid előtti szintre....
2025.01.15
A viadal honlapja szerint Dalin 64 nap 19 óra 22 perc 49 másodperc alatt hajózta körbe a bolygót,....
2025.01.14
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 1242-en lépték át Bács-Kiskun....