Renault
A Laurens van den Acker vezette formatervező csapat ismét összetéveszthetetlenül renault-s formát alkotott, a hatalmas márka embléma és a jellegzetes hűtőmaszk és lámpaforma a Talismanon is megtalálható. Hátul a középrész felé elkeskenyedő fényszórókról és a domborított sárvédőkről lehet majd felismerni a kocsit.
A középkategóriás szedán 4,85 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,46 méter magas, a tengelytávja tekintélyes 2,81 méter. Összehasonlításképp a Volkswagen Passat 4,86 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,455 méter magas, a tengelytávja 2,79 méter. A Talisman csomagtartója 608 literes, ami 23 literrel múlja felül a Passatét.
A beltérben a francia tervezők a kényelemre és a korszerű technológiára helyezték a hangsúlyt: rendelhető lesz szellőztethető masszázsülés, és háromféle méretű képernyő az R-Link 2 infotainment rendszerhez, de felárért már HUD kijelzőt és radaros tempomatot is lehet majd vásárolni. A műszerfal digitális és szabadon konfigurálható, akárcsak a Kadjarban és az Espace-ban. Megjelent az üzemmód kapcsoló, amellyel kényelmes, sportos, környezetbarát, semleges és egyénre szabott beállítások közül lehet választani. A kormányzás rásegítésétől a gázpedál érzékenységéig a váltási pontokon át sok mindent állít a rendszer, ha van, akkor az adaptív lengéscsillapítás gátlóinak a feszességét is.
Szerencsére a Renault ragaszkodott az elődnél már bevált 4Control összkerék-kormányzáshoz, ami az állítható lengéscsillapítókkal együtt minden bizonnyal nagy dinamikai tartalékokat jelent a Talismannak. A kocsi két benzines és három dízelmotorral lesz elérhető, a legkisebb dízel kivételével mind 1,6 literes. Benzinesből 150 és 200 lóerős turbó áll rendelkezésre, dízelből az 1,5-ös 110, az 1,6-os 130, illetve biturbóként 160 lóerős. Meglepetés, hogy a benzineseket kizárólag duplakuplungos automatikus váltóval lehet megvásárolni, kézi váltó csak a két gyengébb dízelhez jár majd alapáron.
A Talisman világpremierje a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz, az értékesítés még év vége előtt megkezdődik.