Kia
A Niro az első modellje a Kiának, amely arra a speciális padlólemezre épül, amit anyacég, a Hyundai kifejezetten elektromos és hibrid autók számára tervezett. A padlólemez nagy arányban tartalmaz nagyszilárdságú acélt, és az is a súlycsökkentést szolgálja, hogy a motorháztető, a csomagtérfedél, és még sok futóműalkatrész alumíniumból készült.
A Niro méreteivel a Soul és a Sportage közé illeszkedik, a tengelytávja 2700 mm. A csomagtartó kereken 500 literes, mivel a hibrid akkumulátor a hátsó ülés alatt kapott helyet.
A kocsi benzinmotorja egy új 1,6-os, amelyet kizárólag hibridekben használ majd a koreai gyártó. A 103 lóerős erőforrás Atkinson-ciklusú működést hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel, közvetlen befecskendezéssel, és hosszú lökettel, kis furattal kombinálja.
A hatfokozatú duplakuplungos váltó házába épített 43 lóerős villanymotort egy 1,56 kilowattórás lítium-polimer akkumulátor látja el árammal, a hajtásrendszer kombinált csúcsteljesítménye 146 lóerő, kombinált nyomatéka 264 Nm. Hivatalos fogyasztásadat még nincs, de a Kia célja a 3,8 literes átlag elérése. Egyelőre csak fronthajtással lesz elérhető a Niro, de később terveznek összkerekes változatot is belőle.
A hajtáslánc a navigáció segítségével a domborzati viszonyokat is figyelembe veszi, amikor kitalálja, hogy melyik motor hajtson, és hogy hogyan gazdálkodjon az akkumulátor töltöttségével. A Nirót kizárólag Koreában fogják gyártani, az értékesítés ősszel kezdődik, az EcoDynamics környezettudatos almárka típusaként fogják bevezetni a piacra. egyelőre csak normál hibridként fogják árulni, de később, nagyobb kapacitású akkumulátorral konnektoros változata is lesz.