Skoda Fabia
A harmadik generációs Skoda Fabia nem a Volkswagen-konszern moduláris MQB padlólemezére, hanem a Volkswagen Polóból átvett PQ26-os padlólemezre épül. Átlagosan 65 kilogrammal lett könnyebb a hét éve bemutatott második generációhoz képest, az alapmodell tömege az egyliteres benzinmotorral 980 kilogramm. A kocsi hossza marad 4 méter alatti, de a szélesség 9 centiméterrel nagyobb, a magassága pedig 3 centiméterrel kisebb lesz, a csomagtartó kategóriaelső lehet a 330 liter körüli befogadóképességével.
A Fabiának a Skoda jelenlegi formanyelvébe tökéletesen illeszkedő formatervét Josef Kaban, a Skoda dizájnigazgatója alkotta meg a csapatával. „Az utóbbi években a Skoda arról vált híressé, hogy remek funkcionalitással bíró, és az átlagosnál jobb helykínálatú kocsikat gyárt. Úgy érezzük, hogy eljött az idő arra, hogy erősebb kapcsolatot létesítsünk az autóink funkcionalitása és egy kifejező, érzelmekre ható dizájn között” – nyilatkozta egy brit Autocarnak az új Fabia kapcsán, és hozzátette, hogy sportosabb járművet szerettek volna alkotni tisztább formákkal. „Az eredmény egy fiatalos, friss és modern kisautó lett, amely új mércét jelent az osztályában” – tette hozzá.
Elődjével összehasonlítva az új Fabia átlagosan 17 százalékkal fogyaszt majd kevesebb üzemanyagot, minden motor teljesíti majd az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási szabványt. Négy benzinmotort tartalmaz a kínálat, az egyliteres, 60 lóerős, Citigóból átvett háromhengerestől a 110 lóerős 1,2-es TSI turbómotorig terjed a kínálat, RS sportváltozat nem lesz.
Dízelmotorból csak az új fejlesztésű, alumínium blokkos 1,4-es háromhengerest kínálják majd, amely 75 és 105 lóerővel lesz választható. 2015 végén a gyengébbnek bemutatják a takarékosabb GreenLine kivitelét, amely a start-stop rendszernek, a fékenergia visszatáplálásnak, a hosszabb áttételezésű váltónak és az alacsonyabb gördülési ellenállású gumiknak köszönhetően átlagosan csak 3,1 liter gázolajat fogyaszt majd 100 kilométeren.
Az új Fabia értékesítése várhatóan 2015 elején kezdődik.