Porsche Panamera

Bemutatkozott az új Porsche Panamera

2016.07.02.

A zuffenhauseni gyártó szerint ez a világ leggyorsabb szedánja.

Az új Panamera szemből feltűnően hasonlít 2009-ben bemutatott elődjéhez, de hátulról már felfedezhetőek lényeges különbségek: a G2 kódjelű új Panamera generáció az aktuális, 991.2-es 911-esre hasonlít a 3D-s hátsó csíklámpáival. Az 5 méternél hosszabb kocsi rövidebb első túlnyúlással és kupésabb tetőívvel rendelkezik elődjénél, a hátsó utasok felett például 2 centivel alacsonyabban húzódik a tetővonal, amit ráadásul úgy sikerült elérni, hogy belül nem csökkent a fejtér. Kereken 3 centivel hosszabb lett a tengelytáv is, amire inkább az arányok miatt lehetett szükség, mivel hátul már eddig is fejedelmi volt a lábtér.

Belül a rengeteg gombot és a sima képernyőt érintésérzékeny felületek és érintőképernyők váltották fel, még a középső légbeömlőket is érintéssel lehet állítani. Még a műszerfal is digitális, leszámítva a középen lévő fordulatszámmérőt, ami maradt analóg. A központi 12,3 colos érintőképernyőn a legújabb generációs Porsche Communication Management menürendszer fut. Rendelhető négy- és ötüléses kivitel is, a csomagtartó 495, osztottan lehajtott hátsó ülésekkel 1304 literes. Rendelhető buktatható panorámatető, masszázsülés, hangulatvilágítás és Burmeister hifi is.

A Porsche szerint az új MSB padlólemezre épülő Panamera sikeresen kombinálja egy sportautó agilitását egy luxusautó kényelmével. A gyengébb változatokhoz acél, az erősebbekhez légrugózás jár, az adaptív csillapítás széria, az aktív dőlésgátlóért és a nyomatékvektor rendszerért bizonyos modelleknél felárat kell fizetni. A kormányzás rásegítése nem hidraulikus, mint a régi Panamerában, hanem elektromos. Megjelent a hátsókerék-kormányzás, ami kis tempónál fordulékonyabbá, nagy tempónál pedig stabilabbá teszi a kocsit. Minden motorhoz alapáron jár az új, nyolcfokozatú duplakuplungos váltó, és az összkerékhajtás.

Teljesen új motorok hajtják a második generációs Panamerát: az alapot (4S) a 2,9 literes, 440 lóerős turbós V6-os jelenti, a Turbo jelzésű változatban viszont már egy 4,0 literes, 550 lóerős V8-as turbómotor teljesít szolgálatot. Újdonság a négyliteres, 422 lóerős V8-as dízelmotor megjelenése, a Cayenne-ből ismert motor 850 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, átlagfogyasztása pedig csak 6,8 liter gázolaj. Ezzel a motorral 285 km/h a végsebesség, ezzel a leggyorsabb széria dízel autó a világon. A kisebb benzinessel 4,2, a nagyobbal 3,6, a dízellel 4,3 másodpercig tart a százas sprint, a V8-as benzines végsebessége 306 km/h. Nem éppen könnyű egyik Panamera sem, a dízel két tonna fölött van, de a benzinesek is csak pár tíz kilóval maradnak a lélektani határ alatt.

Később más motorokkal és hátsókerék-hajtással is elérhető lesz a négyajtós Porsche, de a novemberi piaci bevezetéskor csak ezek lesznek rendelhetők. Németországban a Panamera 4S alapára 113 ezer euró, a dízel 4, a Turbo 40 ezer euróval kerül többe.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....
2025.01.18
A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best....
2025.01.18
A hazai autóvásárlók leginkább Skoda Octaviát és szedánokat szeretnének, de a pénztárcaméret....
2025.01.18
Január 19-én, vasárnap nyílt napot tart a Gyermekvasút a széchenyihegyi végállomáson. 10 és 16 óra....
2025.01.18
Az egyik legészszerűbb szabadidő-autót a Skoda kínálja a magyar autópiacon. A Skoda Kamiq szerény,....