Porsche Panamera
Az új Panamera szemből feltűnően hasonlít 2009-ben bemutatott elődjéhez, de hátulról már felfedezhetőek lényeges különbségek: a G2 kódjelű új Panamera generáció az aktuális, 991.2-es 911-esre hasonlít a 3D-s hátsó csíklámpáival. Az 5 méternél hosszabb kocsi rövidebb első túlnyúlással és kupésabb tetőívvel rendelkezik elődjénél, a hátsó utasok felett például 2 centivel alacsonyabban húzódik a tetővonal, amit ráadásul úgy sikerült elérni, hogy belül nem csökkent a fejtér. Kereken 3 centivel hosszabb lett a tengelytáv is, amire inkább az arányok miatt lehetett szükség, mivel hátul már eddig is fejedelmi volt a lábtér.
Belül a rengeteg gombot és a sima képernyőt érintésérzékeny felületek és érintőképernyők váltották fel, még a középső légbeömlőket is érintéssel lehet állítani. Még a műszerfal is digitális, leszámítva a középen lévő fordulatszámmérőt, ami maradt analóg. A központi 12,3 colos érintőképernyőn a legújabb generációs Porsche Communication Management menürendszer fut. Rendelhető négy- és ötüléses kivitel is, a csomagtartó 495, osztottan lehajtott hátsó ülésekkel 1304 literes. Rendelhető buktatható panorámatető, masszázsülés, hangulatvilágítás és Burmeister hifi is.
A Porsche szerint az új MSB padlólemezre épülő Panamera sikeresen kombinálja egy sportautó agilitását egy luxusautó kényelmével. A gyengébb változatokhoz acél, az erősebbekhez légrugózás jár, az adaptív csillapítás széria, az aktív dőlésgátlóért és a nyomatékvektor rendszerért bizonyos modelleknél felárat kell fizetni. A kormányzás rásegítése nem hidraulikus, mint a régi Panamerában, hanem elektromos. Megjelent a hátsókerék-kormányzás, ami kis tempónál fordulékonyabbá, nagy tempónál pedig stabilabbá teszi a kocsit. Minden motorhoz alapáron jár az új, nyolcfokozatú duplakuplungos váltó, és az összkerékhajtás.
Teljesen új motorok hajtják a második generációs Panamerát: az alapot (4S) a 2,9 literes, 440 lóerős turbós V6-os jelenti, a Turbo jelzésű változatban viszont már egy 4,0 literes, 550 lóerős V8-as turbómotor teljesít szolgálatot. Újdonság a négyliteres, 422 lóerős V8-as dízelmotor megjelenése, a Cayenne-ből ismert motor 850 Nm-es nyomatékkal rendelkezik, átlagfogyasztása pedig csak 6,8 liter gázolaj. Ezzel a motorral 285 km/h a végsebesség, ezzel a leggyorsabb széria dízel autó a világon. A kisebb benzinessel 4,2, a nagyobbal 3,6, a dízellel 4,3 másodpercig tart a százas sprint, a V8-as benzines végsebessége 306 km/h. Nem éppen könnyű egyik Panamera sem, a dízel két tonna fölött van, de a benzinesek is csak pár tíz kilóval maradnak a lélektani határ alatt.
Később más motorokkal és hátsókerék-hajtással is elérhető lesz a négyajtós Porsche, de a novemberi piaci bevezetéskor csak ezek lesznek rendelhetők. Németországban a Panamera 4S alapára 113 ezer euró, a dízel 4, a Turbo 40 ezer euróval kerül többe.