Peugeot
Ha abból a tényből indulunk ki, hogy a haszongépjárművek közel 80%-a naponta 200 km-nél kevesebbet közlekedik, kézenfekvő megoldás a PEUGEOT Expert elektromos változatának kifejlesztése.
A tisztán elektromos autók ugyanis még a legszigorúbb szabályozás alá eső belvárosi útszakaszokra is behajthatnak. Az új verzió ráadásul megtartotta a PEUGEOT Expert valamennyi ütőkártyáját, például a piacon egyedülálló Compact modellváltozatot, amely a legszűkebb utcákban és a legforgalmasabb belvárosi zónákban is megállja a helyét.
Speciális célokra (pl. hűtőtartály vagy emelőkosaras daru) természetesen rendelkezésre áll a modell felépítményeinek teljes kínálata, melyeket szerződött partnereink az alváz-kabin változat alapján készítenek el.
A középkonzol a következőképpen alakult át: itt kapott helyet, tökéletesen ergonomikus módon, az új „e-Toggle” sebességváltó – ezzel válthatunk a Park, a Reverse, a Neutral, a Drive és a Brake fokozat között. Itt találjuk a 3 üzemmódválasztó gombot, a felső részre pedig tárolórekesz került.
Az új PEUGEOT e-Expert 3 üzemmódban vezethető, melyek között gombbal válthatunk:
Eco (60 kW, 180 Nm) : takarékos üzemmód a minél nagyobb hatótávért,
Normal (80 kW, 210 Nm) : optimális üzemmód a mindennapi használathoz,
Power (100 kW, 260 Nm) : nehéz rakomány szállításához kialakított üzemmód.
Az új PEUGEOT e-Expert az első olyan elektromos PEUGEOT modell, amely kétféle akkumulátorral is elérhető. A lítiumion akkumulátorok kapacitása 50 kWh vagy 75 kWh.
Mindhárom modellváltozat (Compact, Standard és Long) elérhető az 50 kWh kapacitású akkumulátorral, amelynek hatótávja kb. 230 km a WLTP szabvány ( Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures )szerint.
A Standard és a Long változat 75 kWh kapacitású akkumulátorral is rendelhető, amely akár 330 km-es
hatótávot is lehetővé tesz (a fenti szabvány szerint). Az akkumulátor hőszabályozása az utastér fűtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetően pedig rövidebb lehet a töltési idő, optimális a hatótáv és nő az akkumulátor élettartama. Az autót két töltőnyílással szerelik fel, melyekkel minden helyzetben könnyű a töltés.
Szériafelszereltségként egy egyfázisú. 7,4 kW-os töltőkábel jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os kábel rendelhető hozzá.
szabványos hálózati csatlakozóról (8A): a teljes feltöltés időtartama 31 óra (50 kWh-s akkumulátor), illetve 47 óra (75 kWh-s akkumulátor),
megerősített hálózati csatlakozóról (16A): a teljes feltöltés időtartama 15 óra (50 kWh-s akkumulátor), illetve 23 óra (75 kWh-s akkumulátor),
7,4 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 7 óra 30 perc (50 kWh-s akkumulátor), illetve 11 óra 20 perc (75kWh-s akkumulátor), egyfázisú kábellel (7,4 kW),
11 kW-os Wall Boxról: a teljes feltöltés időtartama 5 óra (50 kWh-s akkumulátor), illetve 7 óra 30 perc (75kWh-s akkumulátor), háromfázisú kábellel (11 kW),
nyilvános töltőponton: az akkumulátor hőszabályzó rendszere 100 kW-os töltő használatát engedi, ily módon a 80%-os töltöttség 50 kWh-s akkumulátor esetében 30 perc, 75 kWh-s akkumulátor esetében pedig 45 perc alatt érhető el.