performance modellek

Bemutatkozik az Audi RS 6 Avant és az RS 7 Sportback performance

2022.12.07.

Erősebbek és gyorsabbak, mint eddig bármelyik RS 6 és RS 7: az új Audi RS 6 Avant performance és Audi RS 7 Sportback performance olyan megoldásokkal egészült ki, amelyek megjelenésüket is még karakteresebbé teszik és a vezetés érzelmekben még gazdagabb élményéről is gondoskodnak. A nagy erejű, 4,0 literes, V8-as biturbo-TFSI aggregát teljesítménye immár 463 kW (630 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 850 newtonméter.

A „performance” elsősorban nagyobb teljesítményt jelent az Audinál. A megnövelt méretű turbófeltöltők és a 2,4-ről 2,6 barra emelt töltőnyomásuk az alapváltozathoz képest 30 lóerővel magasabb teljesítmény-, illetve 50 newtonméterrel tovább fokozott forgatónyomaték-szintet kölcsönöznek az RS 6 Avant performance 4,0 literes V8-as biturbo-TFSI motorja számára. Legnagyobb teljesítménye ezzel 441 kilowattról (600 LE) 463 kilowattra (630 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 800-ról 850 newtonméterre emelkedett. Az új performance modellek álló helyzetből mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsítanak fel 100 kilométer/órás tempóra, ami 0,2 másodperccel kevesebb az alap RS 6/RS 7 modellek értékénél.

A kevesebb néha több: a motor és a beltér között, valamint a jármű hátsó részében csökkentett szigetelésnek köszönhetően az RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance új szintre emeli az izgalmas akusztikai élményeket, miközben nyolc kilogramm tömegmegtakarítás előnyeit is élvezhetik. Összességében az RS 6 Avant performance saját tömege 2090, míg az RS 7 Sportback performance modellé 2065 kilogrammra adódik.

A fokozott menetdinamika jegyében – új önzáró központi differenciálmű

Már alapkivitelben egy rövidebb kapcsolási idők jellemezte, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a 4.0 TFSI motor erejét a quattro állandó összkerékhajtás felé. A teljes egészében mechanikus központi differenciálmű 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Valamelyik kerék hajtásból eredő megcsúszása (kipörgés) esetén automatikusan az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre érkezik nagyobb forgatónyomaték – előre akár 70, hátra akár 85 százalék. A továbbfejlesztett önzáró központi differenciálmű könnyebb és kompaktabb konstrukció, egyszerre javítja a menetdinamikai képességeket, jól érzékelhetően precízebb kanyarvételeket biztosítva és – különösen a határhelyzetekben – mérsékelve az autó alulkormányzottságát, de a bekormányzási tulajdonságok is pontosabbá váltak. Az ügyfelek összességében agilisabb menettulajdonságok előnyeit élvezhetik.

Exkluzív és nagyteljesítményű – 22 colos könnyűfém keréktárcsák nagyteljesítményű gumiabroncsokkal

Alapfelszerelésként az új RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance egyaránt 275/35 méretű gumiabroncsokkal szerelt, 21 col peremátmérőjű, tízküllős „Stern” dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsákkal készül. A még sportosabb fellépés jegyében a jelenlegi 22 colos alumíniumöntvény keréktárcsákon kívül 22 colos könnyűszerkezetes keréktárcsák is választhatók, polírozott feketemetál, matt szürke, matt fekete vagy matt neodímium-arany felülettel. A könnyed formavilágú, öt Y-küllős dizájnt a versenysport ihlette, ami a fékek hatékony szellőztetésében is megmutatkozik. E mérsékelt tömegű könnyűfém keréktárcsa igényes és összetett kovácsolási-marási eljárással készül. Az új könnyűfém tárcsa mintegy öt kilogrammal könnyebb a jelenlegi RS 6 Avant, illetve RS 7 Sportback 22 colos alumínium keréktárcsájához képest, az együttesen 20 kilogrammal csökkenő rugózatlan tömegnek köszönhetően pedig összességében érzékenyebb gázadási reakciók jellemzik az autót.

Mindezen előnyökhöz a könnyűszerkezetes keréktárcsákra szerelt, 285/30 méretű, új, nagyteljesítményű Continental Sport Contact 7 gumiabroncsok is nagyban hozzájárulnak. Száraz és nedves útfelületen is mindvégig hatékonyabb vonóerőátadási képességeket, a dinamikus kanyarvételek során mérsékelt alulkormányzottságot, illetve a teljes sebességtartományban minden tekintetben precízebb irányíthatósági tulajdonságokat biztosítanak. Mindemellett az új gumiabroncsok száz kilométer/óráról megállásig fékezve akár két méterrel is csökkenthetik a fékutat.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel az autó alapvető karaktere változtatható, amihez hat menetprofil közül választhat a vezető: efficiency, comfort, auto, dynamic, illetve az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2.

Az egyes menetüzemmódok élménye lényegesen differenciáltabb a performance modellekben. A szabad gördülés („vitorlázás”) például csak az efficiency menetprofilban aktiválódik automatikusan, ekkor egészen 160 kilométer/órás sebességig leállíthatja a belsőégésű motort, az autó pedig ilyenkor üzemanyag-fogyasztás, illetve motorfékhatás nélkül szabadon fut. A motorszabályzó egység szoftverének finomhangolása az S menetüzemmódban feszesebb terhelésváltásokat eredményez, ha az Audi drive select rendszer dynamic menetprofilja aktív vagy a vezető az S menetfokozatot kapcsolta – még érzelemdúsabb karaktert kölcsönözve e modellek számára. Mindezeken túl a sebességváltó-szabályzóegység átdolgozott szoftvere csökkenti a váltási időket, és jól érzékelhetően tágabb osztást biztosít az egyes menetüzemmódok között.

Az RS-dinamikacsomag az alapfelszereltség része

Az RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance alapfelszereltségének része az RS-dinamikacsomag, amelyben a 280 kilométer/órára emelt végsebesség, a dinamikus összkerékkormányzás – amely RS-specifikus szoftverével az első és a hátsó kerekek aktív kormányzási beavatkozásaival segíti a vezetőt –, valamint a hátsó tengely quattro sport-differenciálműve szerepel.

Extrafelszerelésként az RS-dinamikacsomag plusz is megrendelhető, amely az RS-dinamikacsomag elemein túl 305 kilométer/órára emelt végsebességet és RS kerámia fékrendszert is tartalmaz. Utóbbi részeként a féknyergek igény szerint szürke, vörös vagy kék színben is kérhetők, a tárcsák átmérője pedig elöl 440, hátul 370 milliméter. Az RS kerámia fékrendszer összesen körülbelül 34 kilogrammal nyom kevesebbet acél megfelelőjénél, így csökkentve a rugózatlan tömeget.

A különleges megjelenésért – új külső színek és optikai csomagok

Az új RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance összesen tizenhat külső színben kapható, s első ízben szerepel közöttük a matt és a metál Ascari-kék, valamint a matt Harmatezüst. A performance modellek az alapfelszereltségükhöz tartozó matt szürke RS külső stílusjegyeikkel tűnnek ki a tömegből, ezek többek között a külső visszapillantó tükrök házai, az első légterelő, az oldalsó terelőidomok (flap) elöl, a küszöbszélesítések betétjei, a tetősínek, az oldalablakok díszlécei és a hátsó diffúzorbetét. Alternatívaként a karbon matt/fekete optikai csomag szolgál, ez esetben a tetősínek és az oldalablakok díszlécei fekete bevonatot kapnak. Az Audi-karikák és a típusjelzés krómozott vagy fekete kivitelben kérhetők.

Minden kékben – új stílusjegyek és megoldások a beltérben

Az utastérben a kék színnel bővültek a már jól ismert szürke és vörös RS-dizájncsomagok. A kormánykerék karimáját fekete Alcantara borítja Mercato-kék kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal, s utóbbiak a padlószőnyegeken, a középkonzol oldalán és a sebességváltókar mandzsettáján is feltűnnek. A biztonsági övek teljes felületükön óceánkékben ragyognak, a dekorbetétek pedig opcionálisan kék díszítésű, köper-szerkezetű karbon felülettel is rendelhetők. A váltókar gombja és a középkonzol oldala Dinamica mikroszálas bevonatot kap, amely mintegy 45 százalékban újrahasznosított PET-szálból készül. Az igényes Valcona bőr perforálva és méhsejtmintázatú steppeléssel kerül a sportülésekre, ugyancsak Mercato-kék kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal. Különleges megkülönböztető jegyként az első ajtókban LED-technikájú beszállófény működik, amely „RS performance” feliratot vetít a jármű mellé a talajra.

Extrafelszerelésként az RS-dizájncsomagok három színváltozatban további megoldásokkal kiegészítve is választhatók, a dekorbetétek, az ajtók kartámaszai és a középső kartámasz felületeit ekkor Dinamica mikroszálas anyag borítja. Kizárólag ebben a felszereltségi változatban az ülés középső sávján szürke, vörös vagy kék betét húzódik, amely színek a sportülések perforációján szűrődnek át, az ülések háttámláin pedig velük színben harmonizáló RS-hímzés feszül.

Az új „Audi exclusive Customiser” vizualizációs eszközzel az ügyfelek több ezer egyedi kombinációban tervezhetik meg járműveiket, saját, egyedi példányt alakíthatnak ki maguknak. Ennek során egyéni fényezések, valamint bőr- és díszvarrásszínek sokasága közül válogathatnak, a megjelenítés élő 3D-modellben történik.

A szériakivitel 12,3 col átlójú kijelzőfelülettel működő Audi virtual Cockpit plus új megoldásokkal bővült az új performance modellekben. A sebességváltó manuális üzemmódjában a kapcsolásjelző fények a fordulatszámot – a versenysporthoz hasonlóan – a zöldtől a sárgán át, a villogó pirosig skálázva jelzik a sebességváltás optimális időpontját. Az RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance gyorsulási képességeit teljes mértékben kiaknázó Rajt-automatika (Launch Control) új közlekedési lámpa szimbólumával jelzi a start ideális pillanatát.

A teljesítmény hagyománya – az RS 6 Avant plustól napjainkig

A C8 generáció RS 6 Avant performance és RS 7 Sportback performance tagjai az Audi Sport plus és performance modelljei immár sok éve tartó stratégiájának folytatói. A C5 generáció RS 6 Avant plus modelljével kezdődött minden: az egykori quattro GmbH (ma Audi Sport GmbH) röviddel a sorozat 2004-es kivezetése előtt 999 darabra korlátozott, diszkrét teljesítménynövelés jellemezte különleges változatot mutatott be. A motor teljesítménye akkor 30 lóerővel 480 lóerőre emelkedett. Különlegessége, hogy az RS2 óta a 250 kilométer/óránál hivatalosan gyorsabb első Audiként mutatkozott be, az Audi Sport ugyanis 280 kilométer/óra csúcstempóval a leggyorsabb sportkombit alkotta meg az RS 6 plus formájában. Leszabályzás nélkül e modell a 300 kilométer/órát is átléphette.

A C6 generáció plus tagja 2008-ban érkezett a piacra, 500 darabra limitált szériában. Elődjével ellentétben a V10-es aggregát nem kapott plusz lóerőket, teljesítménye maradt 580 lóerő. Az Audi azonban eltérő sebességhatárt alkalmazott, s az Avant és a Limousine egyaránt csak 303 kilométer/óránál szabályozott le – csak az R8 volt gyorsabb akkoriban.

A C7 generációban a „plus” már „performance” jelölésre váltott és 2016-ban megjelent az Audi RS 6 Avant performance és az RS 7 Sportback performance. A motor egyes részletmódosításaival a teljesítmény 605 lóerőre, vagyis az alapváltozaténál 45 lóerővel nagyobbra nőtt, a dynamic menetüzemmódban pedig rövid ideig (overboost) akár 750 newtonméter forgatónyomaték is rendelkezésre állt. Felszereltségtől függően a végsebességet 250, 280 vagy 305 kilométer/óránál szabályozta le a rendszer.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....
2025.01.18
A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best....
2025.01.18
A hazai autóvásárlók leginkább Skoda Octaviát és szedánokat szeretnének, de a pénztárcaméret....
2025.01.18
Január 19-én, vasárnap nyílt napot tart a Gyermekvasút a széchenyihegyi végállomáson. 10 és 16 óra....
2025.01.18
Az egyik legészszerűbb szabadidő-autót a Skoda kínálja a magyar autópiacon. A Skoda Kamiq szerény,....