elektromos autó
Drasztikusan csökken a kereslet ebben a kategóriában. Az épp ilyen autókra specializálódott horvát cég vezérigazgatója szerint az elektromos szuperkocsik árai olyan magasságokba szöktek, amit már a vastag pénztárcájú kliensek sem akarnak megfizetni. De vannak ennél nagyobb gondok is.
A horvát Rimac Automobili vezérigazgatója, Mate Rimac egy interjúban kifejtette véleményét az elektromos hiperautók jövőjével kapcsolatban. Közölte: a csúcskategóriás kocsik iránti kereslet érezhetően csökken. A Financial Timesnak Rimac elmondta, hogy úgy véli, hogy a potenciális vásárlók távolodtak el az elektromos csúcsmodellektől, mert a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autókhoz képest nincs érzelmi vonzerőjük és hiányzik belőlük az izgalmas vezetési élmény.
Rimac hozzátette: sok potenciális vásárlót az elektromos járművek magas ára is elrettenti. Úgy véli, hogy bár jelenleg számos lenyűgöző elektromos hiperautó található a piacon – köztük a Rimac Nevera és a Lotus Evija - a magas árak és költségeik jelentősen csökkentik ezen modellek vonzerejét.
Emellett Rimac aggodalmát fejezte ki az elektromos járművek töltési infrastruktúrájával kapcsolatban, amely szerinte a világ számos részén még mindig az igények mögött kullog. Ez ráadásul diszkomfort érzetet kelt az autósokban, ami tovább csökkenti az érdeklődést az elektromos járművek iránt. Úgy véli, hogy amíg nem épül ki egy megbízhatóbb és szélesebb körben elérhető elektromos töltési infrastruktúra, addig sok vásárló nem hajlandó elektromos járművekre váltani.
Rimac megjegyzései vegyes reakciókat váltottak ki az iparágban. Egyes elemzők egyetértenek értékelésével, miszerint csökken az elektromos hiperkocsik iránti kereslet, míg mások úgy vélik, hogy ez csak átmeneti jelenség, a jövő egyértelműen a villanyautóké.