Land Rover
A Rover a 40-es évek végén olyan univerzális járművet akart alkotni, ami traktor és vontató egyszerre, miközben közúti közlekedésre is alkalmas. A Jeep-alvázra, főképp Rover alkatrészekből felépített 1947-es prototípusnál középre tették a kormányt. Ezt a szériamodellnél később elvetették, a formát leegyszerűsítették, a felépítmény pedig acél helyett alumíniumból készült, ami könnyű és rozsdamentes.
A típus tiszteletére egy ünnepséget tartottak a Land Rover solihulli gyárában, ahol 700 korábbi és jelenlegi dolgozó gyűlt össze a legutolsó legyártott példány körül. A gyári munkások lehetőséget kaptak arra, hogy vezessék a sorozat legfontosabb modelljeit, például a Huey becenevű első generáció előszériás példányát, és a legutolsót, a vászontetős Defender 90 Heritage-et is. Ezt a példányt egyébként nem fogják eladni, inkább a Jaguar Land Rover történelmi kollekciójába kerül, a gyári múzeumba.
A Defender utódja 2018-ban jelenik meg, és várhatóan az új, szlovákiai gyárban fogják gyártani. Öt változata lesz: kemény- és vászontetős kétajtós, hosszú tengelytávú négyajtós, két-és négyajtós pickup. Az új generáció megőrzi majd legendás elődjének legfontosabb formajegyeit. A Land Rover azonban nem csak erre a bemutatóra készül: egy évvel korábban bemutatkozik majd az új Discovery könnyebb, alumínium vázzal és karosszériával, hétüléses konfigurációban.