autósport
A Hungaroring átépítése miatt több futam is Balaton mellé költözött, ami nem nagy baj, hiszen még bőven jut szálláshely azoknak, akik az április 27-28-i hétvégén megrendezésre kerülő autóversenyekre kíváncsiak. Izgalmas és gazdag lesz a program, hiszen öt kategória mezőnye is elrajtol, közük több magyar pilótával.
ESET Cup GT
TCR European Endurance
TCR Eastern Europe
Suzuki Swift Cup Europe
Formula 4 CEZ
Túraautók, GT autók és formula autók is indulnak a hétvégi Laptiming Kupán. A mindig nagy létszámú Clio és Twingo Cup futamain izgalmas csatákra számítunk, de a TCR Eastern Europe és a Croatian TC bajnokságok résztvevőitől is fej-fej melletti küzdelemre lehet számítani a győzelemért.
Az endurance versenyek kedvelői is egy órás futamokat élvezhetnek; az új TCR Europe Endurance kategória szombaton és vasárnap is egy-egy 60 perces futamot teljesít, míg egy, a TC autóknak szánt, TC Endurance kategória szintén egy órás versenyére szombat késő délután kerül sor.
Az F4 CEZ Championship formula autós bajnokság a legújabb beszállókategória a fiatal tehetségeknek, akik ugyanolyan F4-es versenyautókkal vívnak majd egymással. Továbbá, idén is visszatér hozzánk a Swift Cup Europe márkakupa is 3 futammal, sok magyar résztvevővel.
A GT kategória villámgyors és látványos autói is izgalmas küzdelmeket ígérnek a sprint versenyeken, a Laptiming Kupán.
Idén a Balaton Park Circuit aszfaltját is felavatja az évről évre egyre népesebb és színesebb ESET Cup GT mezőnye, mely itt kezdi a 2024-es versenyszezont és a teljesség igénye nélkül olyan autókat láthatunk majd a rajtrácson, mint a Lamborghini Huracan GT3, BMW M4 GT3, Mercedes AMG GT3 és GT4, Porsche 911 GT3 Cup, Pagani Zonda vagy Lotus Exige V6 Cup.
A versenyhétvége során 2 x 25 perces versenyt teljesítenek majd, egyet szombaton, egyet pedig vasárnap, amelyeket egy-egy időmérő előz meg.
Tavaly októberben már megismerkedhetett a Swift Cup széria a Balaton Park Circuit-tel, ahol 27 fős mezőny fiatal és tapasztalt versenyzői, a jövő profi nagyágyúi, valamint gentleman versenyzők vívtak egymással,
A versenysorozat 2006-ban indult Magyarországon Suzuki Swift Kupa néven, a hazai autósport utánpótlásának biztosítására, bajnoklistáján olyanok szerepelnek, mint Michelisz Norbert, Kiss Norbert és Bucsi Attila.
Mindössze 16 évesen nagyszerű teljesítménnyel debütált tavaly szeptemberben Bucsi Attila a TCR Eastern Europe brnói szezonzáróján, hiszen az időmérőn ő volt a leggyorsabb, majd az első futamot meg is nyerte. Télen azon dolgozott a Bucsi karrierjét 2020 óta lépésről lépésre építő M1RA, hogy a fiatal versenyző idén már az első fordulóban ott lehessen a kelet-európai bajnokság mezőnyében. Harminchármas rajtszámmal, egy Hyundai i30 N TCR volánja mögött Bucsi egyike lesz az előzetes rajtlistán szereplő tizenhat versenyzőnek a vadonatúj Balaton Parkon sorra kerülő szezonnyitón április 26-28-án.
Miután a versenyben részt vevő Suzuki Swift 1.3 típusú autóknak azonos a technikai felszereltsége, ezért a versenyzők kvalitásai kerülnek a középpontba. Idén immár másodszor látogat el a Swift Cup Europe az új magyar versenypályára, a Balaton Park Circuit-re, ahol a Laptiming Kupával indul a 2024-es versenyszezon. A suzukisok idén hat versenyhétvégét teljesítenek, mindegyiken 3 versenyfutam vár az indulókra.
Két típusú Suzuki versenyautó szerepel a mezőnyben; Swift Cup Europe Car GEN3 1.4 Turbót és Swift Cup Europe Car GEN2 1.6-ot.
Suzuki Swift Sport
Motor K14C: 1373 köbcentis, 4 hengeres turbó
Nyomaték: 300 Nm/3000 Rpm
Sebességváltó: 6 fokozatú kézi
Elsőkerék-hajtás
Tömeg: 930 kg
Max. sebesség: 220 km/h
Balaton Park Circuit
Pálya hossza: 4,115 km
Szélessége. 12 – 15 m
Kanyarok: 6 jobbos és 10 balos
A Budapesttől 85 kilométerre fekvő és 2023. májusában, Balatonfőkajár térségében átadott pálya 1:37.054 idejű körrekordját a szlovák Miro Konôpka tartja Ligier JS P320, LMP3-as tartja.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!