elektomos autók

A bajor miniszterelnök 2035-től leállítaná a hagyományos autók forgalomba helyezését

2020.09.27.

Az amerikai Kalifornia állam példáját követve 2035-től le kell állítani a hagyományos meghajtású autók forgalomba helyezését az európai autóipar egyik központja, a németországi Bajorország tartomány kormányfője szerint.

Markus Söder pártja, a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) hétvégi online kongresszusán elmondott beszédében kiemelte, hogy ki kell jelölni egy időpontot, amikortól nem lehet forgalomba helyezni fosszilis energiaforrást felhasználó belső égésű motorral szerelt új autót.

A Kaliforniában választott 2035 "nagyon jó dátumnak tűnik erre" - mondta a politikus, utalva az amerikai szövetségi állam kormányzója, Gavin Newsom minapi rendeletére, miszerint az éghajlatváltozás elleni küzdelem részeként 15 év múlva már csak üvegházhatású gázok kibocsátása nélkül működő autót szabad forgalomba helyezni.

Markus Söder szerint a következő másfél évtizednek "a fosszilis energia korszakát" lezáró átmeneti időszaknak kellene lennie, amelyben az állam a hagyományos meghajtási technológiát is támogatja.

Az elektromos meghajtású autók vásárlását támogató prémium bevezetése után ki kell dolgozni egy rendszert a leginkább környezetkímélő belső égésű motorral szerelt autók keresletének élénkítésére is. Be kell vezetni egy "recycling (újrahasznosítási) prémiumot vagy csereutalványt, hogy aki most megvásárolja a legmodernebb belső égésű motorral szerelt kocsit, az néhány év múlva hozzájuthasson egy még modernebb autóhoz" - mondta a bajor kormányfő.

A szövetségi kormány - a CSU, a testvérpárt Kereszténydemokrata Unió (CDU) és a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) koalíciója - a járvány gazdasági hatásait ellensúlyozó szolgáló programjának egyik elemeként megduplázta - háromezer euróról hatezer euróra emelte - az elektromos meghajtású kocsik vásárlását támogató állami finanszírozású árkedvezményt, az úgynevezett környezetvédelmi prémiumot, és elindított egy 2,5 milliárd eurós programot a töltőinfrastruktúra fejlesztésére, valamint egy kétmilliárd eurós prorgamot az autógyártók és a beszállítók új meghajtási technológiákkal kapcsolatos fejlesztéseinek támogatására.

A járműipar Bajorország gazdaságában is meghatározó, a tartományban van a BMW, az Audi és a MAN, valamint számos jelentős ágazati beszállító vállalat, köztük a Schaeffler központja. Az ágazat nagyjából 400 ezer embernek ad munkát a 13 millió lakosú tartományban.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....