Audi Hungaria Motor Kft.

Az új TT Roadster: Mallorcán próbálhatják ki a magyar újságírók

2015.02.07.

Vasárnap magyar újságírók egy csoportja Mallorcára utazik, hogy kipróbálja milyen a Győrben készülő Audi TT Roadster. Bemutatjuk az autót. A helyszínen szerzett élményeinkről pedig beszámolunk majd.

Egy roadsterrel kezdődött az Audi TT sikertörténete a kilencvenes évek közepén – a kompakt sportautó legelső formatanulmánya könnyű vászontetőt hordott. A TT Roadster sorozatgyártása 1999-ben indult, utódja 2007-ben debütált. Az Audi most bemutatja a nyitott kétüléses harmadik nemzedékét. Az új TT Roadster és TTS Roadster kifejezetten sportos karaktere és iránymutató technikája lenyűgöző.

Már a beszállás pillanatában egyértelművé teszi letisztult és sportos karakterét a TT Roadster. Az ajtók kinyitásával életre kel az Audi virtual cockpit, a teljesen digitális kombinált műszeregység. Képernyőjén látványos, plasztikus grafikákkal jeleníti meg az összes információt – az opcionális navigációs térképtől a TTS Roadster nagy, központi fordulatszámmérőjéig. Az MMI kezelési koncepció is tartogat egy innovációt: immár szabadszavas keresést és a természetes beszédet megértő hangvezérlést is kínál.

Az Audi új nyitott kétülésese egy jövőbe mutató, vezetőközpontú autó – erős, gazdaságos és következetes. Vezethetősége rendkívül sportos – a Roadster spontán magabiztossággal veszi a kanyarokat, az érzékeny, közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás pontos irányíthatóságot biztosít.

Az új fejlesztésű quattro állandó összkerékhajtás a vezetési élményt és a stabilitást ötvözi. Ezt az elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsoló teszi lehetővé, amely a forgatónyomatékot a menethelyzet, az útfelület jellemzői és a vezetési stílus alapján optimálisan osztja el az első és a hátsó tengely között.

A TT Roadster a 2.0 TDI motorral az „ultra” emblémát is viselheti – átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,3 liter száz kilométerenként. Csupán 114 gramm/km szén-dioxid kibocsátásával pedig új rekordot állít fel a sportautók kategóriájában.

A TTS Roadster 2.0 TFSI motorjának lenyűgöző tulajdonságai többek között 228 kilowatt (310 lóerő) teljesítménye és vérpezsdítő hangzása. A nulla és száz kilométer/óra közötti sprintet 4,9 másodperc alatt teljesíti – az új Audi TTS Roadster egy igazán magával ragadó sportautó.

Az Audi TT Roadster harmadik generációja teljes gyártási mélységben, kizárólag Győrben, az Audi Hungariánál készül. A modell sorozatgyártása 2014. november 5-én indult el a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában.

Az Audi TT Roadster rendelése február közepén indul, az ügyfelek az első példányokat április végén vehetik át a márkakereskedésekben.

Áttekintő

 

Koncepció, külső megjelenés, karosszéria és vászontető

·         Kétüléses roadster; 4,18 méter hosszú, tengelytávolsága 2,51 méter, rövid túlnyúlások; tömege üresen mindössze 1320 kilogramm; csomagtér térfogata 280 liter

·         Atletikus, letisztult dizájn az első TT-nemzedékre utaló részletekkel

·         Kívánságra LED-technikájú vagy Mátrix LED-fényszórók

·         ASF kompozit építésmódú karosszéria acél és alumínium felhasználásával

·         Szériafelszereltség: könnyű akusztikai vászontető elektromos mozgatással

 

Belső kialakítás, kezelés és felszereltség

·         Dinamikus, könnyed vonalvezetés, új szín- és anyagválaszték

·         Következetesen vezető-orientált kialakítás, új fejlesztésű sportos ülések

·         A klímaberendezés kezelőszervei a légbefúvó nyílásokban

·         Digitális Audi virtual cockpit, új kialakítású MMI-kezelési koncepció, nagy teljesítményű hangvezérlés

·         Csúcsmodern, jó variálhatóságot kínáló műszaki felépítésű infotainment rendszer

·         Számos infotainment-építőelem a kínálatban, például az MMI Navigáció plusz, az Audi connect LTE-modullal és a Bang & Olufsen hangrendszer

·         Kívánságra elérhető csúcsmodern vezetőtámogató rendszerek

 

Hajtáslánc

·         Három négyhengeres motor 135 kW (184 LE) és 228 kW (310 LE) közötti teljesítménnyel

·         2.0 TDI ultra mindössze 4,3 liter/100 kilométer fogyasztással (114 g CO2/km)

·         2.0 TFSI a TTS Roadster esetében 380 Nm nyomatékkal, 0–100 km/h csupán 4,9 másodperc

·         quattro állandó összkerékhajtás rendelhető a TFSI-motorhoz (széria a TTS Roadster esetében), új fejlesztésű lamellás tengelykapcsoló a maximális vezetési élmény és biztonság érdekében

 

Futómű

·         Igényes felfüggesztések, négy lengőkaros hátsó futóművek

·         Progresszív kormányzás elektromechanikus rásegítéssel szériafelszereltségként

·         Kívánságra Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer és Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályzás (mindkettő széria a TTS Roadster esetében)

·         Kikapcsolható menetstabilizáló rendszer, kerekenkénti nyomatékszabályzás

·         Könnyű keréktárcsák 17 colos méretben (TTS Roadster: 18 col), opcionálisan akár 20 col

·         Alumínium féknyergek a TTS Roadster első kerekeinél

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.16
A Mazda Motor Corporation közzétette egész éves pénzügyi, illetve értékesítési eredményeit, és a....
2024.05.16
Az új Opel Frontera világpremierje után kiderült, hogy a SUV tisztán elektromos hajtású változata a....
2024.05.16
Összeütközött két kisteherautó Balatonkenesén, a Fő utcában – jelentette az Országos....
2024.05.16
A 35. évfordulóját ünneplő Duna Autó Cégcsoport ünnepélyes keretek között írta alá a kínai SOKON....
2024.05.16
A mély válság közepette elválnak az amerikai Rivian cég és Frank Klein német operatív főnök útjai.....
2024.05.16
Szögekkel és csavarokkal teli deszkát tett a gyanúsított egy vasúti átjáróba. A tiszafüredi....
2024.05.16
Hatalmas tűzben huszonkét hajó semmisült meg az Isztriai-félszigeten, Medulin kikötőjében még....
2024.05.16
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.16
Kínában már van megfizethető elektromos miniautó. Hozzánk vajon mikor érhetnek el? ..
2024.05.15
Tartós holdi életre és járművek energiaellátására is felkészülnek a tudós űrhajósok, akiket....