Mazda
Az eladások fellendítésére, a költségek csökkentésére és a nyereség ingadozó mértékének javítására szolgáló, fokozott törekvéseknek köszönhetően a Mazda 4827,7 milliárd jen (30,7 milliárd euró*) nettó árbevételt ért el, ami 26%-os növekedést jelent az előző évhez képest, ez pedig 250,5 milliárd jen (1,59 milliárd euró) pozitív egész éves üzemi eredményt jelent, 76%-os növekedéssel, és 207,7 milliárd jen (1,3 milliárd euró) nettó nyereséget, 45%-os növekedéssel.
Észak-Amerikában, amely továbbra is a Mazda legnagyobb piaca, a pénzügyi évben 514 000 darabot értékesítettek, amely 26%-kal szárnyalja túl az előző évi eredményt, amit a Mazda CX-70 és CX-90 modellek helyi bevezetése, valamint a Mazda CX-50 folyamatos sikere biztosított.
A Mazda hazai piacán, Japánban 160 000 darabot adtak el a teljes pénzügyi évben, ami 3%-os csökkenést mutat az előző évhez képest. Kína, a Mazda legnagyobb ázsiai piaca 97 000 darabos értékesítéssel zárta a pénzügyi évet, 15%-os növekedéssel az előző évhez képest.
Európában 180 000 darabot adtak el, az értékesítés így 13%-kal nőtt, és a növekedés folytatódik a nemrég bevezetett új Mazda2 Hybridnek és az év folyamán később érkező, vadonatúj Mazda CX-80-nak köszönhetően. Pozitív eredmények születtek a két legnagyobb európai piacon is, ahol Németországban 46 000 darabot adtak el, ami 23%-os növekedést jelent az előző évhez képest, az Egyesült Királyságban pedig, ahol 29 000 darabot értékesítettek, 8%-os volt a növekedés.
A Mazda kilátásai a 2025 márciusában lezáruló pénzügyi évre minden régióban pozitívak, így Európában is, ahol a Mazda 183 000 darabos (+2% az előző évhez képest) eladást prognosztizál. A globális eladások az előrejelzések szerint elérik az 1 400 000 darabot.
Az üzleti környezetet folyamatosan nyomon követve, a Mazda a 2025. március 31-én végződő pénzügyi évre 5350 milliárd jen (34,5 milliárd euró*) nettó árbevételt, 270 milliárd jen (1,7 milliárd euró*) üzemi nyereséget és 150 milliárd jen (967,7 millió euró*) nettó nyereséget prognosztizál.
A Mazda a következő hónapokban is tovább folytatja a jövőbeli elektrifikációs technológia fejlesztésére, az akkumulátorok beszerzésére és a CO2-csökkentésre irányuló kezdeményezéseit, felhasználva a különféle elektrifikációs technológiákat, és kiterjesztve a PHEV és a mild hybrid rendszerek bevezetését a Nagy Padlólemezre Épülő Termékek esetében, ahogy mindezt a vállalatvezetési irányelvek 2030-ig meg is határozták.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!