téli hóhelyzet
Mi az a ratrak?
A ratrakok azok a széles, pengeszerű lánctalpakkal rendelkező, némileg marsjáróra emlékeztető pályakarbantartó-gépek, amelyek a síterepen elvégzik a lejtők ápolását: elsimítják és tömörítik a havat – írja a sielok.hu. Az elejére szerelt tolólap elsimítja a buckákat és az egyenetlenségeket a nap végén, a gép lánctalpa fellazítja a hóréteget mintegy 20 cm mélységig, majd a gép végén található lap elsimítja a fellazított hóréteg tetejét, amely ez által a legkönnyebben síelhetővé válik. Található még a ratrak végén egy speciális széles daráló is, amely a megfagyott hóréteget apróra zúzza ez által síelhetővé téve azt.
Fotó: Prinoth
A "Leitwolf h2Motion" új verziója egy 13 literes hathengeres motorral rendelkezik, amely hasonló egy dízelmotorhoz, írja le Martin Kirchmair, a Prinoth műszaki vezetője. Az egyetlen különbség az üzemanyagtartály. A hidrogént a gép hátuljára szerelt öt tartályban tárolják, ami megnöveli az üzemidőt az első járműváltozat üzemanyagtárolójához képest. A korábbi tesztek több mint három órás üzemidőt mutattak. A hómtaposót elsősorban nagyobb síterületeken történő lejtők előkészítésére tervezték.
2020 decemberében a Prinoth bemutatta a "Leitwolf h2Motion"-t, a világ első hidrogén üzemanyagcellás ratrakját. Ezzel egy időben a többi hidrogéntechnológiával kapcsolatos munka is előrébb került.
Az üzemanyagcellás jármű maximális motorteljesítménye 400 kW/544 LE, maximális nyomatéka pedig 2300 Nm. A hidrogéntartályok négy órás üzemidőre elegendőek.
Ráadásul a Prinoth már tisztán elektromos ratrakot is használ, amely egy 190 kWh-s akkumulátorban tárolja az energiáját. 200 kW/272 LE teljesítménnyel és 1150 Nm-rel körülbelül három órán keresztül használható.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
.