téli hóhelyzet

Az osztrák ratrak gázolaj helyett hidrogént éget a síterepen

2022.11.06.

A dél-tiroli Prinoth ratrak-gyártó, amelynek ausztriai központja Leitnerrel és Demaclenkóval együtt a tiroli Telfsben található, bemutatta második hidrogénüzemű ratrakját – írja a Kronen Zeitung. Ezúttal azonban a hidrogént közvetlenül a motorban égetik el, nem pedig üzemanyagcellában.

 

Mi az a ratrak?

A ratrakok azok a széles, pengeszerű lánctalpakkal rendelkező, némileg marsjáróra emlékeztető pályakarbantartó-gépek, amelyek a síterepen elvégzik a lejtők ápolását: elsimítják és tömörítik a havat – írja a sielok.hu. Az elejére szerelt tolólap elsimítja a buckákat és az egyenetlenségeket a nap végén, a gép lánctalpa fellazítja a hóréteget mintegy 20 cm mélységig, majd a gép végén található lap elsimítja a fellazított hóréteg tetejét, amely ez által a legkönnyebben síelhetővé válik. Található még a ratrak végén egy speciális széles daráló is, amely a megfagyott hóréteget apróra zúzza ez által síelhetővé téve azt.

Fotó: Prinoth 

A "Leitwolf h2Motion" új verziója egy 13 literes hathengeres motorral rendelkezik, amely hasonló egy dízelmotorhoz, írja le Martin Kirchmair, a Prinoth műszaki vezetője. Az egyetlen különbség az üzemanyagtartály. A hidrogént a gép hátuljára szerelt öt tartályban tárolják, ami megnöveli az üzemidőt az első járműváltozat üzemanyagtárolójához képest. A korábbi tesztek több mint három órás üzemidőt mutattak. A hómtaposót elsősorban nagyobb síterületeken történő lejtők előkészítésére tervezték.

2020 decemberében a Prinoth bemutatta a "Leitwolf h2Motion"-t, a világ első hidrogén üzemanyagcellás ratrakját. Ezzel egy időben a többi hidrogéntechnológiával kapcsolatos munka is előrébb került.

Az üzemanyagcellás jármű maximális motorteljesítménye 400 kW/544 LE, maximális nyomatéka pedig 2300 Nm. A hidrogéntartályok négy órás üzemidőre elegendőek.

Ráadásul a Prinoth már tisztán elektromos ratrakot is használ, amely egy 190 kWh-s akkumulátorban tárolja az energiáját. 200 kW/272 LE teljesítménnyel és 1150 Nm-rel körülbelül három órán keresztül használható.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.06
A Stellantis akoljában nem sok egyéniség születik, az Opel Corsa picit mégis más, mint a többi....
2024.05.06
Megérkezett a tavaly év végén beharangozott, megújult Lexus UX hibrid: a minden részletében....
2024.05.06
Amíg nálunk egyelőre nem jelentették be a Mazda6 utódját, addig a hatalmas piacnak számító Kínában....
2024.05.06
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.06
Baleset miatt jelentős torlódás alakult ki az M3-as autópályán a Budapest felé vezető oldalon, a....
2024.05.06
Soha vissza nem térő alkalom, hogy befotózhattam a Toyota Gazoo Racing gyári tréningautójába,....
2024.05.06
Olvasóink jelzése szerint a motorosok hosszú kilométereken keresztül menekültek a rendőrök elől,....
2024.05.06
2024 jól indult a gépjárműpiac számára, az első négy hónapban körülbelül 7.000 darabbal több....
2024.05.06
Hatalmas magyar siker Mugelloban, a Ferrari Challenge Europe Trofeo Pirelli 2024-es szezonjának....
2024.05.06
Egy embert a tűzoltók szabadítottak ki a gépkocsiból Pétfürdő közelében - írja fél 12 után a....