járműértékesítés
Volkswagen Oroszországban: A csoport harmadik az országban. (Fotó: VW)
Egy szakértő szerint az Ukrajna elleni háború súlyos visszaeséshez vezet az orosz autópiacon. A Duisburgi Központ Automotive Research vezetője, Ferdinand Dudenhöffer egy tanulmányában azt írja, hogy idén több mint felére eshetnek vissza az újautó-eladások a szankciók utáni meredek rubel leértékelődése miatt. Jelentős kínai gazdasági segítséggel a visszaesés körülbelül egyharmadára korlátozható. Hasonló visszaesések már a 2008/2009-es világgazdasági válság idején és a Krím annektálása után is előfordultak az orosz piacon.
A CAR adatai szerint 2021-ben 1,67 millió autót adtak el az Orosz Föderációban, ami 2,3 százalékos világpiaci részesedésnek felel meg. A legnagyobb a Renault-Nissan csoport (33,8 százalékos piaci részesedés) és a dél-koreai Hyundai/Kia (22,7 százalék) volt. A VW-csoport 204 200 eladásával a harmadik helyen állt 12,3 százalékos piaci részesedéssel.
Számos kínai szolgáltató is aktív. A legtöbb gyártó Oroszországban szereli össze a járműveket, mert különben fennáll a magas vámok veszélye. Ez a termelés gyorsan leállítható, ha a nyugati partnerek kivonulnak. Csak minden 20. eladott jármű rendelkezik saját, oroszországi technológiával – jelentette Dudenhöffer.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!