Lufthansa
Johannes Bussmann, a polgári repülőgépek karbantartását, javítását és nagyjavítását végző hamburgi központú vállalat igazgatóságának elnöke hétfőn elmondta: a vállalat felkészülten várja, hogy évtizedek óta nem állt forgalomba annyi különféle típusú, új technológiákkal, új anyagokból és komponensekből készült, új fejlesztésű hajtóművekkel működő repülőgép mint mostanában. Ugyanakkor a modern gyártási eljárásoknak köszönhetően a repülőgépek és hajtóművek megbízhatóbbak és kevesebb karbantartást igényelnek, ami valamennyi forgalomcsökkenéssel jár.
A legfontosabb irányzat a digitalizáció, "az üzletág jövőjét az adatok határozzák meg" - mondta Bussmann. A legkorszerűbb A-350 típusú gépen 400 ezer paramétert mérnek, míg az A-330 esetében csak 30 ezer ez a szám. Az óriási adatmennyiség összegyűjtése és kiértékelése elsőrendű fontosságú, hogy szükség esetén a lehető leggyorsabban be lehessen avatkozni - tette hozzá. A Lufthansa Technik forgalma tavaly 17,6 százalékkal 5,1 milliárd euróra nőtt, az üzemi eredmény pedig 20 százalékkal 454 millió euróra emelkedett.
Ebben nagy szerepe volt árfolyamhatásoknak, és a menedzsment véleménye szerint megismételhetetlen az eredmény. A magyarországi leányvállalat, a Lufthansa Technik Budapest 2000 óta működik, mintegy 350 szakembert foglalkoztat, és évente átlagosan 30, az Airbus 320 és a Boeing 737 gépcsaládhoz tartozó repülőgép nagyjavítását végzi.