Bemutató

Az ID. EVERY1 modellt a Volkswagen egy belépőszintű elektromos modell mintegy „előzeteseként” kínálja

2025.03.08.

A Volkswagen a Bogár óta kompakt és szerethető autókkal teszi milliók számára elérhetővé a megfizethető mobilitást. Az ID. EVERY101 tanulmányjárművel a német járműgyártó most egy belépőszintű tisztán elektromos modellt mutat be. A Volkswagen 2027‑ben dobja piacra a sorozatgyártott változatot, melynek indulóára körülbelül 20 000 euró lesz. Az ID. 2all01 már 2026‑ban megjelenik a 25 000 eurós kategóriában. Mindkét modell az új elektromos városi járműcsalád tagja lesz, elsőkerék‑meghajtással, amelyet a Volkswagen Csoport tömegmárkáit tömörítő Core márkacsoport ernyője alatt, márkákon átívelő alapon fejlesztenek. Az új járművek alapja a Volkswagen új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepciója, az elsőkerék‑meghajtású MEB.

Maximális változatosság

Az vonzó mobilitás az elektromos korszakban, „Európából – Európának” a márka jövőre vonatkozó tervének az egyik alappillére. Az új elektromos városi járműcsalád európai bevezetésével 2026‑tól a Volkswagen a legváltozatosabb portfóliót kínálja a tömeggyártási szegmensben, a hatékony belső égésű motorokkal rendelkező modellektől a fejlett hibrideken át a jövőbe mutató, tisztán elektromos járművekig. Thomas Schäfer, a Volkswagen Személygépjárművek vezérigazgatójának szavaival: „Az ID. EVERY1 a kirakós utolsó darabja annak elérésére, hogy a legszélesebb modellválasztékot biztosítsuk a tömegjárművek szegmensében. Erre támaszkodva azután minden ügyfél számára a megfelelő járművet kínáljuk a megfelelő hajtásrendszerrel – a megfizethető belépőszintű tisztán elektromos mobilitást is beleértve” – tette hozzá Schäfer. „Célunk 2030‑ig kiterjeszteni pozíciónkat, mint technológiai szempontból a világ vezető tömeggyártója és mint »mindenki márkája« – ahogyan ez a Volkswagentől elvárt.”

Fotók: VW

„A jövőbeni modelleknél „ügyfél által meghatározott járművekről” beszélünk. Az ID. EVERY1 a bizonyítéka, hogy ügyfeleinket, azok kívánságait, érdekeit és preferenciáit minden eddiginél következetesebben helyezzük a járműfejlesztés középpontjába” – nyilatkozta Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának technikai fejlesztésekért felelős tagja. Az ID. EVERY1 sorozatgyártott verziója lesz az első olyan modell a teljes csoporton belül, amely alapjaiban új, különösen hatékony szoftverarchitektúrát használ. Ez azt jelenti, hogy a jövőbeni belépőszintű Volkswagen egész életciklusa során új funkciókkal lesz felszerelhető. A kis Volkswagen így még új jármű vásárlása után is egyedileg testre szabható lesz az ügyfél igényei szerint.

Az ID. EVERY1 közvetlen elődje, a 2023‑ig gyártott up! a mai napig lenyűgözi a közönséget letisztult, összetéveszthetetlen formavilágával. Az ID. EVERY1 jellegzetes elemein is a Volkswagen új dizájnnyelve köszön vissza. Andreas Mindt, a Volkswagen vezető formatervezője szerint: „Célunk az volt, hogy valami merészet de elérhetőt hozzunk létre. Az ID. EVERY1 magabiztos megjelenésével is szerethető marad, olyan részleteknek köszönhetően, mint például a dinamikus fényszórók és a „mosolygó” hátsó rész. Ezen dizájnelemeknek köszönhetően többről beszélünk, mint csupán egy járműről: karakterről és identitásról is, amellyel az emberek azonosulni tudnak.”

Új MEB elektromos elsőkerék‑meghajtással

Ahogy az ID. 2all és a sportváltozat, az ID. GTI Concept01, az ID. EVERY1 is az elektromos városi járműcsalád tagja. Mindhárom modell az új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció platformjára épül. Az elektromos elsőkerék‑meghajtásnak köszönhetően a MEB platform optimális térkihasználást és maximális hatékonyságot kínál. A tanulmányjármű végsebessége 130 km/h, és egy újonnan kifejlesztett 70 kW‑os (95 lóerős) villanymotor hajtja. A jármű hatótávolsága legalább 250 kilométer. Az ID. EVERY1 3880 mm‑es hosszával a korábbi up! (3600 mm) és az ID. 2all (4050 mm), illetve a mostani Polo (4074 mm) között helyezkedik el. Az utastérben négy személy fér el, a csomagtér 305 literes.

Az ID. EVERY1 2027‑es sorozatgyártott verziója csupán egy része a Volkswagen márka elektromosmodell‑kampányának, amely a „Future Volkswagen” megállapodással új lépést tett. Ebben a Volkswagen AG 2024 decemberének végén egy olyan jövőképben állapodott meg a munkavállalói féllel, amely a gazdasági stabilitást, a foglalkoztatást és a fenntartható mobilitás terén a technológiai vezető szerepet egyesíti. A rájuk vonatkozó kötelező érvényű célok és az ezekhez a megállapodás szerint szükséges intézkedések alapozzák meg a kulcsfontosságú jövőbeli projekteket. A Volkswagen márka ennek érdekében egyértelműen meghatározott, háromlépcsős tervet követ:

Haladás: A versenyképesség erősítése és a meglévő modellkínálat célzott bővítése. Ezt követően a Volkswagen márka 2025 őszén újabb előzetessel szolgál az új elektromos városi járműcsaládot illetően.

Támadás: 2027‑ig kilenc új modell lát napvilágot, köztük az ID.2all kevesebb mint 25 000 euróba kerülő sorozatgyártott változata és a körülbelül 20 000 euróért kapható ID. EVERY1.

Eredmény: A Volkswagen célja, hogy 2030‑ra technológiai szempontból a tömegjármű‑szegmens vezető gyártóvá váljon a legbiztonságosabb, leginnovatívabb és legkelendőbb járműveket kínálva.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.09
Dietrich Mateschitz fia vásárolta meg azt a 69 darabból álló autógyűjteményt, amely Bernie....
2025.03.09
A General Motors által támogatott Cadillac jövőre 11. istállóként csatlakozik a Forma-1-es....
2025.03.09
A Verdi szakszervezet 24 órás sztrájkot tart 13 németországi repülőtéren, ami több mint félmillió....
2025.03.09
Egy olasz filmrendező is beleszeretett a helybe.   ..
2025.03.08
Nem csak a pusztában fáj nagyon ha ezen spórolsz. ..
2025.03.08
A Volkswagen a Bogár óta kompakt és szerethető autókkal teszi milliók számára elérhetővé a....
2025.03.08
A kis kamerákat közvetlenül az egyenruhán viselik, és arra szolgálnak, hogy szükség esetén....
2025.03.08
Balesetet szenvedett Nagyrőce (Revúca) polgármestere, a Nový čas információi szerint nem volt józan....
2025.03.08
A megjelenést követően ez lesz a legdinamikusabban gyorsuló Mercedes.  ..
2025.03.08
Egy éve nőnap alkalmából indította útjára a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) a Női E-sport....