Bemutató
Maximális változatosság
Fotók: VW
„A jövőbeni modelleknél „ügyfél által meghatározott járművekről” beszélünk. Az ID. EVERY1 a bizonyítéka, hogy ügyfeleinket, azok kívánságait, érdekeit és preferenciáit minden eddiginél következetesebben helyezzük a járműfejlesztés középpontjába” – nyilatkozta Kai Grünitz, a Volkswagen márka igazgatótanácsának technikai fejlesztésekért felelős tagja. Az ID. EVERY1 sorozatgyártott verziója lesz az első olyan modell a teljes csoporton belül, amely alapjaiban új, különösen hatékony szoftverarchitektúrát használ. Ez azt jelenti, hogy a jövőbeni belépőszintű Volkswagen egész életciklusa során új funkciókkal lesz felszerelhető. A kis Volkswagen így még új jármű vásárlása után is egyedileg testre szabható lesz az ügyfél igényei szerint.
Az ID. EVERY1 közvetlen elődje, a 2023‑ig gyártott up! a mai napig lenyűgözi a közönséget letisztult, összetéveszthetetlen formavilágával. Az ID. EVERY1 jellegzetes elemein is a Volkswagen új dizájnnyelve köszön vissza. Andreas Mindt, a Volkswagen vezető formatervezője szerint: „Célunk az volt, hogy valami merészet de elérhetőt hozzunk létre. Az ID. EVERY1 magabiztos megjelenésével is szerethető marad, olyan részleteknek köszönhetően, mint például a dinamikus fényszórók és a „mosolygó” hátsó rész. Ezen dizájnelemeknek köszönhetően többről beszélünk, mint csupán egy járműről: karakterről és identitásról is, amellyel az emberek azonosulni tudnak.”
Új MEB elektromos elsőkerék‑meghajtással
Ahogy az ID. 2all és a sportváltozat, az ID. GTI Concept01, az ID. EVERY1 is az elektromos városi járműcsalád tagja. Mindhárom modell az új modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció platformjára épül. Az elektromos elsőkerék‑meghajtásnak köszönhetően a MEB platform optimális térkihasználást és maximális hatékonyságot kínál. A tanulmányjármű végsebessége 130 km/h, és egy újonnan kifejlesztett 70 kW‑os (95 lóerős) villanymotor hajtja. A jármű hatótávolsága legalább 250 kilométer. Az ID. EVERY1 3880 mm‑es hosszával a korábbi up! (3600 mm) és az ID. 2all (4050 mm), illetve a mostani Polo (4074 mm) között helyezkedik el. Az utastérben négy személy fér el, a csomagtér 305 literes.
Az ID. EVERY1 2027‑es sorozatgyártott verziója csupán egy része a Volkswagen márka elektromosmodell‑kampányának, amely a „Future Volkswagen” megállapodással új lépést tett. Ebben a Volkswagen AG 2024 decemberének végén egy olyan jövőképben állapodott meg a munkavállalói féllel, amely a gazdasági stabilitást, a foglalkoztatást és a fenntartható mobilitás terén a technológiai vezető szerepet egyesíti. A rájuk vonatkozó kötelező érvényű célok és az ezekhez a megállapodás szerint szükséges intézkedések alapozzák meg a kulcsfontosságú jövőbeli projekteket. A Volkswagen márka ennek érdekében egyértelműen meghatározott, háromlépcsős tervet követ:
Haladás: A versenyképesség erősítése és a meglévő modellkínálat célzott bővítése. Ezt követően a Volkswagen márka 2025 őszén újabb előzetessel szolgál az új elektromos városi járműcsaládot illetően.
Támadás: 2027‑ig kilenc új modell lát napvilágot, köztük az ID.2all kevesebb mint 25 000 euróba kerülő sorozatgyártott változata és a körülbelül 20 000 euróért kapható ID. EVERY1.
Eredmény: A Volkswagen célja, hogy 2030‑ra technológiai szempontból a tömegjármű‑szegmens vezető gyártóvá váljon a legbiztonságosabb, leginnovatívabb és legkelendőbb járműveket kínálva.