busztender

Az év végéig forgalomba állhatnak az új midibuszok a budai Várban

2015.09.15.

Az év végéig forgalomba állnak a tervek szerint - a tesztidőszakot követően - az új alacsonypadlós, légkondicionált Karsan ATAK midibuszok a budai Várban.

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a járművek keddi, budapesti bemutatóján bejelentette: a fővárosba két új, török gyártmányú midibusz érkezett meg, ezeket további tizennégy követi majd októberben.
    

A Sakir Fakili török nagykövet (b), Vancin Kitapci, a Karsan Pazarlama ügyvezető igazgatója és Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója a budai Vár új, török gyártmányú, Karsan ATAK midibuszainak bemutatóján Budapesten, a Szentháromság téren 2015. szeptember 15-én. A buszok az év végéig állhatnak forgalomba. MTI Fotó: Illyés Tibor

Felidézte, hogy sok volt a probléma az elavult midibuszokkal, és 2013-ban született az a döntés, hogy újak kellenek.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budavári Önkormányzat 2013-ban indított közbeszerzési eljárást 16 midibusz beszerzésére. A beszerzés költsége 909 millió forint, amelyet a budai Vár és környéke közlekedésének fejlesztését célzó program keretében, teljes egészében európai uniós támogatásból finanszíroznak.

Ha a szükséges források rendelkezésre állnak majd, akkor további 24 midibuszt tudnak lehívni a török szállítótól - közölte Szeneczey Balázs.

Szólt arról is, hogy az elmúlt időszakban felújították azokat az útvonalakat, amelyeken a vár menetrend szerinti buszai járnak.

Nagy Gábor Tamás (Fidesz-KDNP), az I. kerület polgármestere a beszerzés szükségességéről szólva arról beszélt, hogy a lecserélendő járművek talán ma az országban futó legrosszabb műszaki állapotban lévő buszok. Ezek a járművek kényelmetlenek, megbízhatatlanok - mondta.

Közölte, az ősz végétől az új midibuszok már forgalomba állhatnak a budai Várban.

Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója elmondta, hogy az új midibuszok alacsonypadlósak, légkondicionáltak, lehajtható kerekesszékes rámpával felszereltek, a járműveket EURO 6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotor hajtja. A buszon egyszerre 39 ember tud utazni, az ülőhelyek száma huszonegy.

Közölte, az új járműveknek kisebb a károsanyag-kibocsátásuk, mint a lecserélendő midibuszoknak.    

Sakir Fakili budapesti török nagykövet arról beszélt, hogy Magyarország és Törökország együttműködései egyre szorosabbá válnak.

Vancin Kitapci, a Karsan Pazarlama ügyvezető igazgatója szintén kiemelte: a két ország kapcsolata nagyon különleges. Mind a két ország nagyon sokat tesz azért, hogy a stratégiai együttműködést még szorosabbra fűzze - mondta.  (MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.27
Igaz, hogy eddig még csak a naptár mutatta, hogy milyen évszakban járunk, de nem kell sok, hogy....
2025.12.27
Folyamatosan korszerűsödik a járműállomány - mondta Fülöp Attila, a Belügyminisztérium....
2025.12.27
A Hyundai elektromos egyterű óriás bemutatására készül a Staria modellcsaládból. A nyugati....
2025.12.27
A Budapesti Közlekedési Központ és az Irányító Hatóság aláírta azt a támogatási szerződést, amely....
2025.12.27
Miközben Európa évek óta küzd a súlyos sérülések visszaszorításáért és több országban is....
2025.12.27
Mindhárom vezető japán autógyártó novemberi visszaesésről számolt be az előző év azonos hónapjához....
2025.12.27
A háromrészes, profi produkció a gyári csapat felkészülését követi nyomon, a fejlesztési és....
2025.12.27
Év vége felé a szarvasvonulás gyakori, látványos és egyben veszélyeket is hordozó természeti....
2025.12.27
A Toyota legújabb reklámja kreatív, látványos és – mindenekelőtt – emlékezetes. A hatóságok szerint....
2025.12.27
A Saic Motorhoz tartozó Maxus egy erős, takarékos és meglepően tágas utastérrel rendelkező....