közlekedésbiztonság

Az EU közlekedésbiztonsága folyamatos törődést igényel

2021.05.03.

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) levonta a következtetéseket az Európai Bizottság 2020-as közlekedésbiztonsági jelentéséből.

Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) ügyvezető igazgatója az Európai Bizottság által a napokban közzétett, a közúti halálesetekről szóló, 2020-as adatokra kommentálva elmondta:

„Az EU 2030-ra új célt tűz ki a halálesetek és a súlyos sérülések felére csökkentésére. Ha ezúttal sikerrel akarunk járni, el kell kerülnünk az elmúlt évtized hibáit. Az EU-nak most kell cselekednie, nem szabad éveket várnia. A törvényben elfogadott intézkedéseket a végrehajtás szakaszában sem szabad gyengíteni. Sajnálatos módon ezt látjuk ma a kötelező járműbiztonsági intézkedésekkel, ideértve az intelligens sebességsegítőt (ISA), az elektronikus adatrögzítőket (EDR) és a tehergépjárművek közvetlen látásának szabványait. A jogszabályok elfogadása után, az új normák bevezetésekor számos módon puhították azokat. Az ipari érdekek túl sok beleszólást kapnak, és az EDR esetében túlságosan szigorú megközelítést alkalmaznak az adatvédelem terén. Mindkét tényező számottevően rontja az esélyét az elérni kívánt céloknak.

Antonio Avenoso, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács ügyvezetője (kép: etsc.eu)

A koronavírus járvány megmutatta, milyen gyorsan változhat a közlekedésbiztonsági helyzet. Mivel a forgalom csökkent, és a rendőrség figyelme szükségszerűen másra irányult, több országban megnőtt a gyorshajtás aránya. Pozitívum, hogy amint a városok új kerékpáros infrastruktúrát hoznak létre, a kerékpározás részaránya. Ezekből le kell vonnunk a következtetéseket, és biztonságosabb és egyenlőbb rendszert kell felépítenünk minden közlekedő számára - elkülönített teret adva az egészségesebb, fenntarthatóbb tevékenységeknek, mint a gyaloglás és a kerékpározás.

Az Európai Unió tagállamainak pedig még jobban oda kell figyelniük a közlekedésbiztonságra. Ez ugyanis egyszerre uniós, nemzeti és helyi kérdés, így minden szinten fellépést igényel. Az EU meghatározhat egy keretet, de a tagállamok feladata és felelőssége az, hogy gyors hés hatékony intézkedéseket tegyenek a közös cél érdekében. A Covid-járvány egyben arra is figyelmeztet, hogy nem szabad elveszíteni a lendületet, a közlekedésbiztonsággal folyamatosan foglalkozni kell. ”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

képek: etsc.eu

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.28
Egy rendkívül hosszú listát rakott össze az Autocar azokról a modellekről, amik valamiért radar....
2025.04.28
A tavaly január óta feladott álláshirdetések 53 százalékában várnak el a munkaadók valamilyen....
2025.04.28
Április 25-én hivatalosan is kezdetét vette a turista szezon a Fertő tavon. A See Opening....
2025.04.28
Összeütközött egy személyautó és egy motorkerékpár Polgárdiban, a Balatoni úton, azaz a 7-es főúton....
2025.04.28
Az 59. Éves Húsvéti Jeep Safarin igazán elengedte a fantáziáját a gyártó. ..
2025.04.28
Újabb kategóriában a legjobb: a Kia EV3 elnyerte a „Best of the Best” díjat az Autók és Járművek....
2025.04.28
Márciusban 12,7 százalékkal 84 504-re bővült a használtautó átírások száma, de a februári....
2025.04.28
Nagy Norbert az ötödik helyen zárta az autós hegyi Európa-bajnokság idei második állomását, az....
2025.04.28
Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-....
2025.04.28
A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb....