Karma Automotive

Az elektromos Karma kísérjen utadon - 2. rész

2020.07.03.

A kínai tulajdonban lévő Karma Automotive második koncepcióját vizsgáljuk. Az SC2 egy tisztán elektromos jármű, lenyűgöző menetdinamikával, páratlan formával és futurisztikus tudással.

Az SC2 esetében is igaz, hogy az erősen technológia fókuszáltságú Karma nyílt platformra építkezett. Ennek előnye, hogy a modellek tesztalanyként szolgálhatnak a belsősökön túl külsős, új technológiákhoz és partnerfejlesztésekhez, vagyis bárki beszállhat a buliba. Ehhez mérnöki tudásbázist, tervezést és egyedi kalakítást, valamint technológiai know how-t és személyre szabhatóságot képes társítani a Karma.

Az ütős SC2-es koncepció 1100 lóerős hajtással büszkélkedhet. 60 mérföld/órás tempóra mindössze 1,9 szekundum alatt képes katapultálni, ez nagyjából 2,1 másodperces százas sprintet jelent európai mértékegységekkel.

Az elektromotorok az első és hátsó tengelyt egyaránt hajtják. A kerekeknél mért nyomatékra 14 ezer Nm-t ad meg a gyártó, ami önmagában rengeteg, viszont ebben benne van a váltó módosítása is, vagyis a valóságban ez kevesebb a motor kihajtásánál, hagyományosan mérve. A hatótáv 560 kilométeres. A középsávban található a 120 kWh-s akkumulátor az SC2-nél is.

A hajtóerő a Karma különleges, vektorvezérelt sebességváltóján keresztül jut a kerekekhez, amelyekhez versenyfutómű tartozik, de karbon-kerámia fékek is feltűnnek a hatékony, a regenerációs fékezésen felüli lassítás érdekében. Persze a komplett csomag így nagyon ütős, nemcsak egyenesben, de kanyarokban is; és méltán jön a kaliforniai székhelyből adódóan ezek után a mesés leírás, hogyan képes repeszteni az SC2 a kaliforniai kaptatókon, az elithez tartozó Beverly Hills utcáin és Los Angeles aszfaltján, meg minden.

Ahogy az SC1-es esetében már leírtuk: mindent rögzít az autó a vezetés során (fények, sebesség, útvonal, hőmérséklet…stb.), így miután leparkultunk, egyszerre átváltoztathatjuk a kocsit egy szimulátorrá, ahol egy az egyben visszanézhetjük autózásunkat, illetve meg is oszthatjuk azt. A 3D-s környezetben mások útjaiba is belepillanthatunk, nemcsak közúti, de versenypályás köröket is átélhetünk, valamint feltölthetjük a felhőbe is. Az újítás házon belül készült, de nyílt forráskódja révén később több más márkánál is feltűnhet. Természetesen a legmodernebb szenzorok dolgoznak a biztonságos és élménydús vezetés érdekében, 360 fokos tartományban.

A karosszéria anyagában különleges, illetve a panelek kézzel fényezettek. A rövid első túlnyúlás és az első tengely és a szélvédő közötti, tipikus karmásan nagy távolság sportos arányokkal ruházza fel a modellt. A tetőtlen SC1-gyel szemben itt van takarás a fejünk felett, de nekem ez a lejtés nem tetszik, szögletes.

Arcfelismerés, tekintetfigyelés, rádigazodó ülések és kormány, gombnyomásra sötétedő ablakok… Ez a Kitt? Ezek után a ‘mezei’, sorozatgyártású, zöldautós díjnyertes Karma Revero GT hibrid és elektromos kivitelei kit izgatnak? És 2021-ben jön az új platform, ígéretes modellekkel és darabszámmal.

Az SC2 sem lesz holnap az utakon, de mind design, mind technológiai téren egy igazi különlegesség. Addig is, amíg nincs elegendő zöld erőmű az igen energiaigényes elektromobilitáshoz, amíg az összes autógyártó kiszolgáltatott akkumulátor téren, meg amíg persze burjánzik a Diesel-hiszti, üljünk vissza a V8-asba.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....