kínai piac
Az Automotive News beszámolója szerint ezt az importtarifát 15 százalékig vágja meg a legtöbb gépjárműnél alkalmazott jelenlegi 25 százalékról július elsejétől Kína. A miniszter hangsúlyozta, hogy mindez a kínai piacnyitás felé tett erőfeszítés része, ami egyben a helyi autóipari szektor fejlesztését is ösztönzi. Egy kisebb számú tehergépkocsi importot jelenleg 20 százalékos vám terhel.
Kína a múlt hónapban kötelezte el magát autópiacának megnyitására, bejelentve egy határidőt, amikorra lebontja a külföldi tulajdonú autóipari vegyesvállalatokra régóta fennálló korlátokat, és egyúttal bejelentette az importautók vámjának tarifacsökkentését.
A lépés lökést adhat a tengerentúli autógyártóknak, legfőképpen azoknak, melyek csúcsminőségű termékeket szállítanak Kínába, mint például a német BMW, vagy az elektromos autókat gyártó Tesla, továbbá a Daimler Mercedes Benz.
Az autóalkatrészekre vonatkozó vámot 6 százalékig szándékozik mérsékelni a mostani 10 százalékról Kína – jelentette ki a miniszter.
A járműveken alkalmazott magas kínai vámtarifa – ellentétben az U.S. 2,5 százalékos sarcával – az amerikai elnök Donald Trump adminisztrációja számára is kulcsfontosságú kérdés, ami feszültté tette Washington és Peking viszonyát.
Fordítás: Lehőcz Rudolf