autóipari beruházás
A tárcavezető a minisztérium közleménye szerint a japán tulajdonú vállalat gyárának megnyitásán arról számolt be, hogy a zöldmezős beruházáshoz az állam 4,7 milliárd forint támogatást nyújtott, így segítve 188 új munkahely létrejöttét.
Aláhúzta, hogy a világ 29 országában 283 érdekeltséggel rendelkező cég az Európai Unión belül Magyarországban kezdi el a szeparátorfólia gyártását, s ennek nyomán a globális termelőkapacitása 20 százalékkal fog nőni.
Szavai szerint ez a projekt nagyban hozzájárul ahhoz is, hogy hazánk az elektromos autóipar európai zászlóshajója lehessen. Mint közölte, Magyarország a lítium akkumulátorok exportjának tekintetében már most is a hatodik helyen áll a világranglistában, míg az elektromos akkumulátorok alkatrészeit illetően a tizenegyedik.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a világgazdaság az elmúlt években "elemi erejű" változásokon ment keresztül, amelyeknek csak egy része írható a különböző válságok számlájára, a többire azoktól függetlenül került sor. Utóbbiak terén a Távol-Kelet szerepének erősödését és az autóipar forradalmi megújulását emelte ki.
Míg tíz évvel ezelőtt a globális beruházások 80 százalékát nyugati tőkéből finanszírozták, és csak 20 százalékát keletiből, mára ez az arány teljesen megfordult, s a Kelet részesedése 70 százalékosra nőtt, míg a Nyugaté 30 százalékosra csökkent. A távol-keleti országok technológiailag felzárkóztak, stabil pénzügyi háttérrel rendelkeznek, a lakosságszámot illetően pedig mindig is előnyben voltak - mondta.
Továbbá leszögezte, hogy az autóipari forradalom "passzátszelét keletről fújják", onnan szállítják az eszközöket a nagy nyugati gyártók számára is. "Ezek a beruházások hatalmas szerepet játszanak az EU jövőbeli gazdasági növekedésében. Ahova ezek mennek, ott létrejönnek a hosszú távú növekedés garanciái" - közölte, hozzátéve, hogy Magyarország kifejezetten sikeres az ezen beruházásokért folytatott nemzetközi versenyben.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!