Audi A8

Az Audi zászlóshajója 48 Voltos rendszerrel érkezik

2017.06.04.

Az új A8-asban 48 Voltos mild-hibrid rendszer által igazodik a márka a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátási normákhoz.

A következő hónapban bemutatásra kerülő zászlóshajó legnagyobb újdonsága, hogy alapáron kínál mild-hibrid rendszerrel optimalizált benzines és gázolajos hajtásláncot. Alexander Kruse, a gyár mild-hibrid rendszereinek főmérnöke egy Münchenben tartott technikai fórumon ismertette az újdonság műszaki részleteit. Kruse beszámolója szerint az új A8-asban egy 48 Voltos litium-ionos akkupakk az energiatároló egysége a szíjhajtású generátor/önindítón keresztül rekuperált áramnak és az A8-asban debütáló technológia „nagyon gyorsan” megjelenik más modellekben is.

Az új generációs A6-os és A7-es modellek minden bizonnyal ezzel a tudással érkeznek majd, utóbbival idén ősszel, előbbivel pedig csak 2018-ban találkozhatunk. A kisebb kategóriájú négykarikások viszont nem a 48 Voltos rendszerrel operálnak majd, vélhetően a konvencionális nikkel-metál-hibrid akksik szolgáltatnak egy kisebb nyomaték többletet, rövidebb ideig.

A nemzetközi leleplezésre július 11.-ig kell csak várni

Papírforma szerint a rekuperált energia 12 kW-os és 60 Nm-es többletet kölcsönöz a járműnek, egy 3 literes V6-os dizelmotor esetében az A8-as 48 Voltos rendszere akár 0,7 liter üzemanyagot is spórolhat a NEDC-ciklus szerinti mérés alapján. Ezt az előnyt olyan gyártók is kihasználják modelljeiknél, mint például a Renault (dízel Megane és Scenic), valamint a következő hónapban debütáló Mercedes S-osztály. A nagyobb feszültségű rendszer elsősorban a dízelmotorok túlélését biztosítja a folyamatosan szigorodó emissziós normák terhe alatt.

Az új A8-as 48 Voltos feszültségű rendszere lehetővé teszi, hogy akár 45 másodpercig üzemeljen az autó a belső égésű motor „pihentetésével” 30-160 km/h közötti sebességtartományban. Mivel az energia visszatáplálás sokkal hatékonyabb, mint a vitorlázás, az A8-as Drive management egysége, egy első kamera, egy prediktív fogyasztás asszisztens adatai, valamint a navigációban tárolt útadatok és egyéb szenzorok által szolgáltatott adatok révén képes kiválasztani a két üzemmód közül a legideálisabbat.

Az Audi 48 Voltos mild-hibrid rendszerei továbbra is tartalmaznak 12 Voltos hagyományos akkumulátort a világítás, légkondi, motorvezérlés és egyéb fogyasztók ellátásra, valamint a hidegindításra. Kruse szerint a fentiekhez párosulhat még a cylinder-on-demand technológia, azonban ennek alkalmazása a V6-os, V8-as motorcsaládoknál még fejlesztés alatt áll.

The Audi vehicles equipped with 48-volt mild hybrid systems will also have a separate 12-volt battery to power lights, air conditioning, the engine control unit and other equipment, and a separate starter for cold start.

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....
2025.12.24
A BMW Group müncheni üzeme készen áll a következő nemzedék sorozatgyártására. A gyártóberendezések....
2025.12.24
Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik....
2025.12.24
Fontos lépés történt Kínában, amely az „intelligens járművezető-támogató rendszerekre” vonatkozó....