Audi A8
A következő hónapban bemutatásra kerülő zászlóshajó legnagyobb újdonsága, hogy alapáron kínál mild-hibrid rendszerrel optimalizált benzines és gázolajos hajtásláncot. Alexander Kruse, a gyár mild-hibrid rendszereinek főmérnöke egy Münchenben tartott technikai fórumon ismertette az újdonság műszaki részleteit. Kruse beszámolója szerint az új A8-asban egy 48 Voltos litium-ionos akkupakk az energiatároló egysége a szíjhajtású generátor/önindítón keresztül rekuperált áramnak és az A8-asban debütáló technológia „nagyon gyorsan” megjelenik más modellekben is.
Az új generációs A6-os és A7-es modellek minden bizonnyal ezzel a tudással érkeznek majd, utóbbival idén ősszel, előbbivel pedig csak 2018-ban találkozhatunk. A kisebb kategóriájú négykarikások viszont nem a 48 Voltos rendszerrel operálnak majd, vélhetően a konvencionális nikkel-metál-hibrid akksik szolgáltatnak egy kisebb nyomaték többletet, rövidebb ideig.
A nemzetközi leleplezésre július 11.-ig kell csak várni
Papírforma szerint a rekuperált energia 12 kW-os és 60 Nm-es többletet kölcsönöz a járműnek, egy 3 literes V6-os dizelmotor esetében az A8-as 48 Voltos rendszere akár 0,7 liter üzemanyagot is spórolhat a NEDC-ciklus szerinti mérés alapján. Ezt az előnyt olyan gyártók is kihasználják modelljeiknél, mint például a Renault (dízel Megane és Scenic), valamint a következő hónapban debütáló Mercedes S-osztály. A nagyobb feszültségű rendszer elsősorban a dízelmotorok túlélését biztosítja a folyamatosan szigorodó emissziós normák terhe alatt.
Az új A8-as 48 Voltos feszültségű rendszere lehetővé teszi, hogy akár 45 másodpercig üzemeljen az autó a belső égésű motor „pihentetésével” 30-160 km/h közötti sebességtartományban. Mivel az energia visszatáplálás sokkal hatékonyabb, mint a vitorlázás, az A8-as Drive management egysége, egy első kamera, egy prediktív fogyasztás asszisztens adatai, valamint a navigációban tárolt útadatok és egyéb szenzorok által szolgáltatott adatok révén képes kiválasztani a két üzemmód közül a legideálisabbat.
Az Audi 48 Voltos mild-hibrid rendszerei továbbra is tartalmaznak 12 Voltos hagyományos akkumulátort a világítás, légkondi, motorvezérlés és egyéb fogyasztók ellátásra, valamint a hidegindításra. Kruse szerint a fentiekhez párosulhat még a cylinder-on-demand technológia, azonban ennek alkalmazása a V6-os, V8-as motorcsaládoknál még fejlesztés alatt áll.
The Audi vehicles equipped with 48-volt mild hybrid systems will also have a separate 12-volt battery to power lights, air conditioning, the engine control unit and other equipment, and a separate starter for cold start.
Forrás: autonews.com