Audi A3 cabriolet

Az Audi bemutatja S3 Cabriolet modelljét

2014.02.19.

A nyitott négyüléses modell vetélytárs nélkül áll piaci szegmensében. 2.0 TFSI-motorja 221 kilowattot (300 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka 380 newtonméter, üzemanyag-fogyasztása pedig az S tronic sebességváltóval átlagosan csupán 7,1 literre adódik 100 kilométerenként. Természetesen az S3 Cabriolet is a quattro összkerékhajtással készül, amely tökéletes alapként szolgál a minden útviszonyok közepette egyaránt optimális vonóerő-átadási és menetdinamikai tulajdonságokhoz. Az Audi S3 Cabriolet színvonalas technikáját következetes könnyűszerkezetes építés és igényes futómű teszi teljessé.

Az Audi S3 Cabriolet már megjelenésében is kimondottan sportos karakter. Hosszúsága 4,43, tengelytávja 2,60, szélessége 1,79, míg magassága 1,39 méter. Formavilágát elegánsan megnyújtott és kiegyensúlyozott arányok jellemzik, oldalát precízen meghúzott vonalak és izmos hatást keltő, domborodó felületek alkotják.

A nyitott, négyüléses modell elektrohidraulikus mozgatású vászontetővel készül, tömegét magnézium, alumínium és nagyszilárdságú acélfajták széles körű alkalmazásával tartották alacsonyan tervezői. Utastere zajszintjét a tető intenzív csillapító hatású habbetétje mérsékli hatékonyan. A vászontető háromféle színben szerepel a kínálatban, nyitása és zárása pedig – 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is – mindössze 18-18 másodpercet igényel. Baleset során aktív borulásvédelmi rendszer óvja a bennülőket.

Számos formai stílusjegye teszi egyértelművé a nyitott, négyüléses újdonság kiemelkedő menetdinamikai képességeit. Krómszegélyű Singleframe hűtőrácsa platinaszürke bordázattal és alumíniumhatású kettős kereszttagokkal készül. A kettős bordázattal és méhsejt-mintázatú ráccsal fedett légbeömlő nyílásokat feltűnő perem veszi körül. Elöl és hátul egyaránt S3-embléma látható. A tizenkét külső színárnyalat palettáján az exkluzív párducfekete kristály és a Sepangkék gyöngyház is szerepel.

Az oldalnézetet a szélvédőszegély és az oldalablakok alsó peremének alumínium díszlécei, a külső visszapillantó tükrök alumíniumhatású háza és a szögletes küszöbborítások határozzák meg. A hátsó lámpák már alapkivitelben LED technikájúak. A csomagtér-fedélen légterelő perem húzódik, a hátsó lökhárító szintén új tervezés. A kipufogórendszer az Audi S-modelljeire jellemző négy végcsövét is magában foglaló, platinaszürke diffúzorelemet alumíniumhatású díszléc és négy függőleges borda osztja meg.

Élsportoló

Az Audi S3 Cabriolet hajtásáról a 2.0 TFSI aggregát csúcsváltozata gondoskodik, amely 5.500 és 6.200 percenkénti fordulatszám között 221 kW (300 LE) teljesítménnyel szolgál, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1.800 és 5.500 közötti fordulatszám-tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az S tronic sebességváltóval az új nyitott, négyüléses Audi álló helyzetből mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára határolja le az elektronika. Az Audi S3 Cabriolet saját tömege (vezető nélkül) csupán 1.620 kilogramm. Utascelláját nagy arányban”különösen nagy szilárdságú acél” alkotja, míg motorházfedelének anyaga alumínium.

Az 1.984 köbcentiméteres (furat x löket: 82,5 x 92,8 milliméter), turbófeltöltésű 2.0 TFSI aggregát vérbeli sportmotor. Teljesítményét nagy igénybevételre méretezett alumíniumdugattyúk és nagyszilárdságú hajtókarok közvetítik a forgattyústengely felé. Hengerfeje alumínium-szilícium ötvözete magas fokú hőállóságát és szilárdságát csekély saját tömeggel kombinálja. Rendkívül kulturált járását két kiegyenlítő tengely segíti.

Kimondottan dinamikus karakterével e négyhengeres erőforrás a vezetés igazán izgalmas élményével szolgál. Ha a szériakivitelt bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer éppen dynamic üzemmódjában dolgozik, a motor még érzékenyebben reagál a gázadásokra; az S tronic váltómű kapcsolásaihoz pedig rövid automatikus gázfröccsök szolgálnak aláfestésként. A terhelés és a fordulatszám növekedtével a kipufogórendszer „hang-szelepei” is nyitnak.

A turbófeltöltő akár 1,2 bar töltőnyomást is produkál, a komprimált levegő hőmérsékletét pedig nagyteljesítményű töltőlevegő-hűtő mérsékli intenzíven. Az égésterekbe áramló levegőnek úgynevezett „Drumble” („Drall” és „Tumble”) töltetterelő élek kölcsönöznek célzottan kétirányú perdületet. A szívóoldal vezérműtengelye 60, a kipufogószelepeké pedig 30 fokos szögtartományon állítható. A szelepemelést az Audi valvelift system (AVS) technikája két fokozatban szabályozza.

Az Audi S3 Cabriolet az S tronic sebességváltóval mindössze 7,1 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 165 g/km). E kiváló értékhez az Audi gazdaságosságnövelő műszaki megoldásai modulrendszerű koncepciójának elemei is nagyban hozzájárulnak. Különösen érdekes közülük a szívócsatornába irányuló, közvetett befecskendezés, amely a motor részterhelési tartományain az FSI közvetlen benzinbefecskendezést felváltva mérsékli az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

A 2.0 TFSI erőforrás hőmenedzsmentje terén is a technika legfrissebb állását képviseli. A hűtőfolyadék áramlását és hőmérsékletét közös modulba integrált két forgótárcsás szabályozóegysége határozza meg. A kipufogó-leömlőt a hengerfejben alakították ki a tervezők, ahol víz veszi körül, hatékonyan csökkentve a kipufogógázok hőmérsékletét, s ezzel a teljes terhelés alatti üzemanyag-fogyasztást. A megoldás további előnye a motor hidegindítást követő gyorsabb felmelegedése. A dugattyúpalástok súrlódáscsökkentő bevonata, a kiegyenlítő tengelyek görgős ágyazásai, az igény szerinti szabályozású olajszivattyú és az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere szintén a gazdaságosságnövelő megoldások között szerepel.

Villámgyors – az erőátvitel

A szériakivitel hatfokozatú S tronic sebességváltója sportosan rövid alsó sebességfokozatokkal készül, míg a felsők hosszú áttételekkel csökkentik a fordulatszámot, s ezzel a fogyasztást. A vezető automatikus D és S üzemmódjaiban használhatja a villámgyors működésű, kettős tengelykapcsolós váltóművet, de a váltókarral illetve a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is vezérelheti.

A hatfokozatú S tronic váltómű vonzó gazdaságossági funkciója a szabadonfutó üzemmód. Az Audi drive select szabályzórendszer efficiency állásában, gázelvételre aktiválódik. Álló helyzetből teljes gázzal indulva a kettős tengelykapcsolós sebességváltó további igényes technikája, a rajt-automatika (Launch Control) gondoskodik a vonóerő - szabályozott kipörgés mentén történő - leghatékonyabb átadásáról az útfelületre.

Mint az Audi minden S-modellje, az S3 Cabriolet is a quattro állandó összkerékhajtással készül. Lamellás tengelykapcsolója az első és a hátsó tengely közötti kedvezőbb tömegeloszlás érdekében a hátsó differenciálmű előtt kapott helyet. A hidraulikus működtetésű és elektronikus szabályozású tengelykapcsoló normál üzemben a forgatónyomaték nagyobb részét az első kerekekre küldi. Amennyiben ezek vonóerő-átadási képessége csökkenne, a nyomaték egy része fokozatmentesen a hátsó kerekek felé irányul.

quattro – hatékony vonóerő-átadás és dinamika

Jellegzetes S-modell: a minden útviszonyok közepette optimális vonóerő-átadási és menetdinamikai képességek szolgálatában természetesen az S3 Cabriolet is a quattro állandó összkerékhajtással készül. Az alsó középkategóriában csak az Audi kínál állandó összkerékhajtású kabriót.

E rendszer jellemző erényei között elsősorban a kipörgésmentes gyorsulás, a színvonalas menetdinamikai képességek, a magas fokú biztonság és a stabil egyenesfutás említhető. Az Audi nagy erejű, alsó középkategóriájú kabriója így mindenfajta vezetési stílus mellett dinamikus és stabil marad, még nehéz, téli útviszonyok mellett is. A kanyarívek kivezető szakaszán már akkor is biztonsággal adja át vonóerejét az útra, amikor vetélytársai két hajtott kerekükkel még nehézkesen keresik a tapadást.

A quattro hajtás szíve az Audi keresztirányban beépített motorral készülő modelljeiben az új fejlesztésű, elektronikus szabályzású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló. E kompakt és robusztus komponens a kardántengely végén, a hátsó differenciálmű előtt dolgozik, ahol viszonylag csekély tömegével is javítja az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlást. Belsejében olajfürdőben futó lamellaköteget rejt. A fém súrlódó gyűrűk páronként helyezkednek el egymás mögött, egyiküket fogazata a házhoz rögzíti, míg a másik a kihajtótengelyen keresztül csatlakozik a hátsó differenciálműhöz.

Normál üzemi körülmények között a tengelykapcsoló a forgatónyomaték nagyobb részét az első kerekekre küldi. Amennyiben ezek vonóerő-átadási képessége csökkenne, a rendszer a lamellapárok szabályozott összepréselésével a nyomaték egy részét fokozatmentesen a hátsó kerekek felé irányítja át, pillanatok alatt.

Dinamika „made by Audi” – a futómű

Közvetlen és pontos reakcióival, magas fokú stabilitásával futóműve tökéletesen egészíti ki az Audi S3 Cabriolet karakterét. Első és hátsó tengelye közötti 56:44 arányú tömegeloszlása igazán harmonikus, amelyben motorja hátrafelé döntött beépítési pozíciója éppúgy fontos szerepet játszik, mint előretolt első tengelyvonala. Mindkét megoldás a konszern moduláris keresztirányú platformjának alkalmazásával vált lehetővé. Az első felfüggesztés függőcsapja és a segédváz egyaránt alumíniumból készül, hátul négykaros felfüggesztést alkalmaztak a tervezők.

A karosszéria az S-sportfutóműnek köszönhetően 25 milliméterrel helyezkedik el mélyebben, mint az Audi A3 Cabriolet modellé. A szériafelszereltséghez tartozó progresszív kormányzás fogasléce a bekormányzási szög növekedtével egyre közvetlenebb áttételt eredményez, a sportosság és a kényelem tökéletes ötvözetével szolgálva. Az elektromechanikus progresszív kormányzás a pillanatnyi sebességhez igazítja áttételét, s számos opcionális vezetői segédrendszer működését is lehetővé teszi.

Az Audi S3 Cabriolet alapkivitelében 8Jx18 méretű, öt parallelküllős dizájn szerinti, polírozott ezüstszínű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 225/40 R18 dimenziójú gumiabroncsokon gördül. A keréktárcsák a különösen csekély tömeget lehetővé tévő alumínium-flowforming technológiával készültek. Kívánságra további 18 és 19 col peremátmérőjű keréktárcsák is rendelhetők.

Az első féktárcsák meglehetősen nagy, 340 milliméter átmérőjűek, feketére – opcióként vörösre – fényezett féknyergük „S3” feliratot hordoz. Az elektromechanikus rögzítőfék a hátsó fékekbe integráltan működik. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) új fejlesztési fokozatában jelenik meg, amely még a menetdinamikai határtartományok elérését megelőzően enyhe fékezéssel avatkozik be a belső kanyaríven gördülő keréken. Ezzel hatékonyan fokozza az autó agilitását, illetve egészíti ki a quattro állandó összkerékhajtás működését.

Az alapkivitelhez tartozó Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer a motor, a kormányrásegítés és az S tronic sebességváltó karakterisztikáját változtatja, a vezető választása szerinti comfort, auto, dynamic, efficiency vagy individual üzemmódok szerint. Az Audi drive select rendszerébe az extrafelszerelésként rendelhető Audi magnetic ride csillapítás-szabályzás is integrálható.

„Cool” feketében – az utastér

Tiszta feketében az S3 Cabriolet utastere határozottan letisztult és elegáns benyomást kelt. Mint minden Audi modellben, a kezelés egyszerű, a kidolgozási minőség pedig rendkívül magas színvonalú. Hátul két felnőtt foglalhat helyet, a beszállást praktikus komfort-funkció segíti. A 285 literes (nyitott vászontető mellett 245 literes) csomagtér a hátsó üléstámlák lehajtásával tovább bővíthető.

Kifinomult részletmegoldások hangsúlyozzák a nyitott négyüléses modell dinamikus karakterét. A széria dekorbetétek csiszolt matt alumínium felületűek, számos kezelőelem alumíniumhatású díszítést kapott. A műszerek számlapja S-specifikus sötétszürke metál fényezésű, fehér számokkal és mutatókkal. A fordulatszámmérőt háromdimenziós S3-logó és töltőnyomás-jelző egészíti ki. A színes kijelzőjű vezetőinformációs rendszer a szériafelszereltség része, a műszerfalból elektromosan kiemelkedő monitor (az MMI Rádiótól széria) pedig különleges S3-grafikával üdvözli a vezetőt.

A sportülések határozottan tartják a testet, ülőpárnáik meghosszabbíthatók, támlájukon S3-nyomat tűnik fel. Kárpitjuk Perlnappa bőr és szövet kombinációja, opcióként Alcantara/Perlnappa bőr, illetve Feinnappa bőr/Velvet bőr összeállítás is rendelhető, egyaránt kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal. További alternatívaként az integrált fejtámlával és rombuszmintás steppelésű vállövvel készült S-sportülések, valamint az Audi design selection korzóvörös kombináció szolgálhat. A bőrkárpitok felületén speciális pigmentanyag mérsékli a napsugarak okozta felhevülést.

Az Audi S3 Cabriolet szériafelszereltségében szerepel az S3-emblémával díszített, bőrbevonatú sportkormány is. Kívánságra alul egyenesített karimájú, bőrbevonatú multifunkciós sportkormány is rendelhető, extraként sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel kiegészítve. További szériafelszerelések a pedálok és a lábtámasz csiszolt nemesacél borításai. Extraként rendelhető a komfortkulcs, emellett vörös gyűrű szegélyezi a motorindító kapcsolót. Az alumínium küszöbléceken „S3” felirat látható. A szériafelszereltség része továbbá a riasztóberendezés, a komfort automatikus légkondicionáló, a Xenon plus fényszórók, illetve a rakodóhelyek és csomagtér-kiegészítők összeállítása.

A felsőkategória színvonalán – extrafelszerelések

Az extrafelszerelések kínálata szintén vonzó, például az első ülések fejtér-fűtésével, a LED-technikájú fényszórókkal és a komfortkulccsal. Az infotainment-paletta csúcsán az MMI touch rendszerrel kiegészített MMI Navigáció plusz navigációs berendezés áll, nagyfelbontású, hét col képátlójú képernyőjével. Az Audi connect a rendkívül gyors LTE szabvány szerinti kapcsolattal kínálja testre szabott internetes szolgáltatásait az autóban. A Bang & Olufsen Sound System 13 hangszóróval működik.

A vezetői segédrendszerek palettáján a széria pihenő-ajánlási funkció mellett az adaptive cruise control, az Audi side assist, az Audi active lane assist, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése, a szelektív kijelzéssel működő parkoló-asszisztens és az Audi pre sense biztonsági rendszer is megtalálható. Az S3 Cabriolet Magyarországon tavasztól rendelhető.

 

 

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....