Peugeot

Az art deco Peugeot, amiből már csak 3 létezik

2022.09.10.

Éppen most készül visszatérni a Le Mans-i 24 órásra a Peugeot, de nem ez az első alkalom a gyár történetében, amikor szeretnének visszatalálni a sportos útvonalra.

Olyan hosszú a Peugeot márka története, hogy az 1930-as évekre már rengeteg dolgon átmentek. A korai sportos autóiktól elmozdulva elkezdtek tömegmodelleket gyártani, a 30-as évekre – amikor a legtöbb mai autógyártó még gondolatban sem létezett – pedig eldöntötték, hogy visszatérnek a versenysikereikhez. Ekkor alkották meg azt az 1938-as Peugeot 402 Darl’mat Special Coupét, amit most eladásra kínálnak, és döbbenetesen ritka darab.

Akkoriban szerették azokról a karosszéria műhelyekről elnevezni az autókat, ahol átalakították őket gyárilag, és ez a Peugeot gyönyörű art deco kupéjával sem volt másképp. Ahogy a neve is mutatja, ezt a kasznit Emile Darl’mat műhelyében alakították át, akinek a két világháború között volt virágzó autókereskedése, és egyébként jómaga is versenyzett a 30-as években. Nos igen, ez Franciaországban már akkor is része volt a kultúrának. Darl’mat verseny karrierje a Peugeot figyelmét is felkeltette, ezért a 30-as évek végén felkérték, hogy alakítson át három Peugeot 302-est a Le Mans-i 24 órásra.

Hetedik, nyolcadik, és tizedik helyen értek be Darl’mat autói, ami elégnek bizonyult ahhoz, hogy egy évvel később már a szélesebb és hosszabb Peugeot 402-esekből is kapjon a műhely. Ekkor készült el többek között a cikk főszereplője is, de készült akkoriban nyitott tetős változat is a 402-esből. A kasznit Marcel Pourtout alkotta, míg a 2,0 literes motort Victor Debuell alakította át kompresszorosra. Az 1938-as Le Mans-i 24 órásra ismét három autóval neveztek, és meg is nyerték a 2,0 literes kategóriát, míg a legjobb eredményük összetettben az ötödik hely volt.

A most árverésre bocsájtott kupét Alfred Giauque, a Peugeot akkori mechanikai tanulmányok igazgatója kapta meg karácsonyi ajándéknak, ezzel megköszönve, hogy támogatta a versenyprogramot. A Peugeot főnök kérésére bézs-fekete fényezést kapott, amit a mai napig visel az autó. 2002-ben egy teljes felújításon ment keresztül, most pedig 1,1-1,5 millió dollár közötti értéket képviselhet az RM Sotheby szerint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....