guminyomás

Az alacsony abroncsnyomás okozza a defektek 90 százalékát

2014.08.09.

A Continental abroncsnyomás-ellenőrző rendszere segíthet a fuvarozóknak a költségcsökkentésben, valamint a biztonságosabb és gazdaságosabb üzemeltetésben. A fuvarozásban részt vevő járművek 12 százaléka alacsony abroncsnyomással közlekedik.

Elég, ha az abroncsban az előírtnál csak egy kicsivel alacsonyabb a nyomás, máris megváltoznak a rugalmassági jellemzői, és így jelentősen lerövidül az élettartam. Átlagosan a kereskedelmi fuvarozásban részt vevő gépjárművek 12 százaléka közlekedik az előírtnál alacsonyabb abroncsnyomással, és az esetek többségében – elsősorban a megfelelő felügyelet hiányában – a nyomáscsökkenés folyamatos. Ez okozza a defektek több mint 90 százalékát.

Ha a gumiabroncsban túl magas a nyomás, akkor az a tervezettnél gyorsabban vagy egyenetlenül kopik. Ennek szintén az a következménye, hogy az abroncsot a vártnál korábban le kell cserélni. Nagyobb flottákkal dolgozó vállalkozásoknál ezek a problémák több millió forinttal növelhetik meg a költségeket, ami a profit rovására megy.

Az előírtnál alacsonyabb nyomás növeli a gumiabroncs gördülési ellenállását. A Continental számításai szerint évi 310 ezer forint többletkiadást okoz (403 forintos literenkénti gázolajárral számolva) minden egyes járműnél a helytelen abroncsnyomás egy nehéz tehergépkocsikból álló flottában.

Pontos adatok a guminyomásról

A ContiPressureCheck ezektől a felesleges kiadásoktól kíméli meg a fuvarozókat. A rendszer valós idejű adatokat szolgáltat az abroncsok nyomásáról és hőmérsékletéről a sofőröknek, akik szükség esetén azonnal reagálni tudnak. A rendszer egy 2 cm hosszú és kevesebb mint 20 g súlyú szenzorból és egy feldolgozóegységből áll. Előbbit a futófelület belsejében kell rögzíteni. Abroncscsere esetén az érzékelő néhány mozdulattal áthelyezhető az új abroncsba.

Az akkumulátor élettartama 6 év vagy körülbelül 600 ezer km. A rendszert kiegészíti a jármű vázán elhelyezett vevőegység, valamint a sofőrkabinban az adatokat megjelenítő kijelző. A ContiPressureCheck™ minden gépjármű- és gumiabroncs-márkával képes együttműködni. „A ContiPressureCheck™ segítségével a fuvarozók komoly összegeket takaríthatnak meg, mert a rendszer egyszerre növeli az abroncs élettartamát és optimalizálja a fogyasztást”, mutat rá az újdonság legnagyobb előnyére Herbert Mensching, a Continental haszongépjármű-gumiabroncs üzletág EMEA régiójának értékesítési és marketing vezetője. „Ennek tükrében nem meglepő, hogy a ContiPressureCheck™ piaci elfogadottsága kivételesen magas. Annak pedig külön örülünk, hogy a rendszer könnyű használhatóságáról folyamatosan pozitív visszajelzéseket kapunk partnereinktől”, tette hozzá a szakember.

Segítség az újrafutózásban

„A ContiPressureCheck rendszerrel felszerelt járműveink egyrészt sokkal több kilométert futnak, másrészt az első életciklusuk végén az abroncsok váza kifogástalan állapotban van az újrafutózáshoz. Ennek köszönhetően jóval kevesebbet kell költenünk új gumiabroncsok beszerzésére”, hívta fel a figyelmet egy újabb fontos szempontra Alfredo Maia, a portugál Transmaia Transporte tulajdonosa. „Hirtelen nyomásvesztés vagy egyéb probléma esetén a rendszer azonnal riaszt, így sofőrjeink még azelőtt be tudnak avatkozni, hogy súlyos károk keletkeznének. Munkatársaink a ContiPressureCheck™ könnyű kezelhetősége mellett sokat dicsérik a rendszer adta biztonságérzetet is.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....