repülés
Idén nemcsak számos járattörlés történt, hanem sok helyen poggyász is lemaradt. Sok utazó ma már úgy gondolja, hogy egy poggyászkövető segítségével gyorsabban eljuthat elveszett bőröndjéhez vagy hátizsákjához. Hogy ez így van-e, és hogy a nyomkövetőket is felengedik-e a gépre - tisztázza a TRAVELBOOK.
A német portál cikke. Képernyőfotó.
Ritkán volt olyan nagy a repülési káosz, mint ezen a nyáron. A sztrájkok és a számos repülőtéren tapasztalható létszámhiány miatt 2022-ben nemcsak számos járatot töröltek, hanem számos poggyász is elveszett vagy nem érkezett meg időben. Az érintett utasok legnagyobb bosszúságára, akiknek esetenként hetekig kellett keresgélniük elveszett bőröndjeiket és csomagjaikat. Nem csoda hát, hogy számos utas most poggyászkövetővel jelöli feladott poggyászát.
Jelenleg az egyik legnépszerűbb poggyászkövető az Apple érme méretű címkéi. Bőröndbe, hátizsákba, pénztárcába vagy akár kulcstartóra helyezve egy tárgy gyorsan megtalálható. Ezt megteheti iPhone, iPad vagy Mac számítógépen a „Hol van?” alkalmazás segítségével. De az aktivált csomagkövetők, amelyek olyan jelet bocsátanak ki, mint az Airtag, megengedettek-e a repülőgépen?
A Lufthansánál betiltották a poggyászkövetőket
„Egy kis zűrzavar van a poggyászkövetőkkel kapcsolatban. Egyes légitársaságok engedélyezik, mások, például a Lufthansa nem” – magyarázza a TRAVELBOOK kérdésére Heinrich Großbongardt légiközlekedési szakértő. Mivel a poggyászkövetőknek közvetítési funkciójuk lenne, repülés közben ki kell őket kapcsolni, például a mobiltelefonokat, laptopokat vagy táblagépeket. "Egyetlen nyomkövető nem zavarja, de attól tartanak, hogy több közülük a csomagtérben zavarhatja a repülőgép elektronikáját, ami különösen veszélyes lehet a leszálláshoz közeledve" - folytatja Großbongardt.
Apple eszközökön követhető a csomag útja.
Hasonlóan nyilatkozik a Lufthansa is, amely betiltotta az aktivált nyomkövetőket járatain. „A poggyászkövetők a hordozható elektronikai eszközök kategóriájába tartoznak, ezért az ICAO (Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet) által kiadott veszélyes áruk repülőgépeken történő szállítására vonatkozó előírások vonatkoznak rájuk” – magyarázta Sandra Kraft szóvivő. Ennek megfelelően átviteli funkciójuk miatt a nyomkövetőket repülés közben deaktiválni kellene, hasonlóan a mobiltelefonokhoz, laptopokhoz, táblagépekhez stb., ha a feladott poggyászban lennének
Kraft azonban hangsúlyozta, hogy ez nem csak a "Lufthansa problémája", hanem az egész légiközlekedési iparé. Arra a kérdésre, hogy a poggyászkövetők általában engedélyezettek-e vagy tilosak-e a járatokon, az illetékes Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) többszöri megkeresés ellenére sem válaszolt a TRAVELBOOK-nak.
Segíthetnek a nyomkövetők az elveszett csomagok gyorsabb visszajuttatásában?
Minden rendelkezéstől függetlenül végső soron felmerül a kérdés, hogy mi értelme van az elveszett poggyász felkutatásának. „A nyomkövetők előnye a legjobb esetben is az, hogy jól érzi magát az ember. Nem kapsz gyorsabban vissza egy elveszett bőröndöt, még akkor sem, ha tudod, melyik repülőtéren van" – mondja Großbongardt repülési szakértő. Ha pedig induláskor lemarad a bőrönd, akkor "reálisan nem tudsz mást tenni, mint remélni, hogy a következő járattal meg fog jönni".
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!