használt elektromos autók
Egyre több elektromos autót kínál az Autoscout24.
A használt elektromos autók kínálata növekszik. Ezt mutatják az Autoscout24 elemzései. Ezek szerint októberben jelentősen, 16,9 százalékkal nőtt az elektromos járművekre vonatkozó hirdetések száma a platformon az előző, szeptemberi hónaphoz képest. Az online börze több hirdetést regisztrált a földgázüzemű járművekre vonatkozóan is (plusz 6,4 százalék).
Összességében azonban a kínálat jelenleg csökkenő tendenciát mutat: októberben 4,8 százalékkal kevesebb benzines autót kínáltak eladásra az Autoscout24-en. A dízelek 2,9 százalékkal, az LPG modellek pedig 2,4 százalékkal csökkentek. A hibridek száma 1,1 százalékkal csökkent szeptemberhez képest.
Eközben a használt autók áremelkedésének továbbra sem látszik vége. Októberben a használt járművek ára átlagosan 28 214 euróra emelkedett, ami az Autoscout24 statisztikáiban új történelmi csúcsot jelent, és 3712 euróval több, mint egy évvel ezelőtt. Szeptemberhez képest a növekedés 418 euró volt.
"A számok azt mutatják, hogy az infláció nem kíméli a használt autók piacát. (...) Ugyanakkor egyáltalán nem szokatlan, hogy ősszel szezonálisan emelkednek a használt autók árai. Az izgalmasabb kérdés tehát az, hogy tavasszal is bekövetkezik-e a szokásos szezonális áresés. Itt az infláció alakulása, de az ipar által sürgősen szükséges félvezetők kínálatának alakulása is döntő szerepet fog játszani" - kommentálta a számokat az Autoscout24 értékesítési igazgatója, Stefan Schneck.
Áremelkedés a régebbi használt autók és sportkocsik esetébenAz adatok szerint az októberi inflációt ismét egyre inkább az idősebb járművek hajtották. A 10 és 20 év közötti használt autók átlagára 3,2 százalékkal emelkedett, átlagosan 9879 euróba kerültek. Ugyanebben az időszakban a youngtimerek (átlagár: 8723 euró) 2,6 százalékkal, az öt-tíz éves autók (21 160 euró) pedig átlagosan 2,5 százalékkal drágultak.
A sportautók is folytatták az árrallyt, és nemrég az Autoscout24-en átlagosan 66 255 euróért kínálták őket, ami három százalékos növekedést jelent. Míg a kisautók (14 891 euró) 2,7 százalékkal, a furgonok/kisméretű buszok (26 236 euró) 2,2 százalékkal drágultak, addig a felső középkategóriába tartozó járművek olcsóbbak voltak, 33 572 eurós átlagárral, bár az árcsökkenés mindössze 0,5 százalékos volt.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!