autómegosztás

Autógyártók: a gépkocsi-megosztás nem fogja csökkenteni az autóeladásokat

2017.03.29.

- Német autóipari cégvezetők véleménye szerint az autóeladások emelkedése nem torpan meg a következő évtizedekben sem pusztán attól, hogy a mobilitásban várhatóan növekedni fog a megosztott használatú járművek szerepe.

Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz Cars vezérigazgatója az "auto, motor und sport" autóipari szaklap stuttgarti konferenciáján annak a meggyőződésének adott hangot, hogy a megosztott használatú járműveket a nagyobb kihasználtságuk miatt jóval gyakrabban kell majd cserélni, mint a felhasználók saját tulajdonában lévő gépkocsikat. Rámutatott: az új technológiáknak köszönhetően azok előtt is megnyílik a gépkocsihasználat lehetősége, akik korábban önállóan nem vezethettek autót. Szerinte a járművek közös használata elsősorban az urbánus központokra lesz jellemző, míg a távoli vidéken élők továbbra is többnyire saját tulajdonú járműveikre lesznek utalva.


A 2025-re évi 100 millió autó eladását jelző prognózisok nagyon is reálisak és még további növekedési lehetőségeket is rejtenek magukban - vélekedett. Piaci becslések szerint az idén globálisan 84 millió új gépkocsi áll forgalomba, két százalékkal több, mint tavaly. A Porsche vezérének álláspontja szerint viszont a gépjárműmegosztás és a vezető nélküli taxik terjedése miatt a következő évtized közepétől a gépkocsieladások már csökkenni fognak. A Porsche ezért nagy hangsúlyt helyez a digitális mobilitási szolgáltató üzletág kiépítésére, ami várakozásai szerint bevételének "magas kétszámjegyű százalékos" részarányát fogja kitermelni a jövőben.

Az alacsony károsanyag-kibocsátású alternatív hajtásláncok elterjedésének kilátásairól szólva Dieter Zetsche a konferencián beszámolt arról, hogy a Mercedes-Benz az elkövetkező 10-15 évben az akkumulátoros autók kifejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Emellett folytatják a hidrogénüzemű üzemanyagcellás autók fejlesztését, mert az elektromos autók töltési infrastruktúrájának elégtelensége esetén kitölthetik az így keletkező piaci rést. A következő évtized közepéig a Mercedes-Benz eladásainak 15-25 százalékát kívánja elektromos autókkal kitermelni - mondta.


A BMW Harald Krüger vezérigazgató tájékoztatása szerint párhuzamosan fejleszti az elektromos hajtású és az üzemanyagcellás autókat is. A BMW nem szeretne felkészületlenül szembesülni azzal, ha egyszer csak valamelyik ország, például Japán, betiltana minden más hajtást - mondta. "Korai lenne megjósolni mit hoz a jövő" - jegyezte meg a BMW vezérigazgatója.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.18
Térfigyelőkamerák segítségével találták meg azt az autóst, aki Kiskunhalason őrült módjára....
2025.01.18
Vezetőcserék és jelentős szponzorváltások jelzik az idei Forma 1-es szezont. ..
2025.01.18
Még pénteken kigyulladt egy fűtőmozdony Budapesten a Keleti pályaudvaron, erről árult el most újabb....
2025.01.18
Az egyik esetnél két ember szorult a roncsba. ..
2025.01.18
Vasárnap, este 8-tól, a Hungaroringen veszi kezdetét a 2025-ös Virtuális Kamion Európa Bajnokság.....
2025.01.18
A BMW M GmbH rekordokat döntő utazása folytatódik: 2024-ben a nagyteljesítményű sportautókat gyártó....
2025.01.18
A vadonatúj Mazda CX-80-at az Euro NCAP legutóbbi tesztsorozatán a nagyméretű SUV kategória „Best....
2025.01.18
A hazai autóvásárlók leginkább Skoda Octaviát és szedánokat szeretnének, de a pénztárcaméret....
2025.01.18
Január 19-én, vasárnap nyílt napot tart a Gyermekvasút a széchenyihegyi végállomáson. 10 és 16 óra....
2025.01.18
Az egyik legészszerűbb szabadidő-autót a Skoda kínálja a magyar autópiacon. A Skoda Kamiq szerény,....