Citroen C3 Aircross

Autó a plakátról – Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 teszt

2021.12.11.

A Citroen C3 Aircross egy jó autó, csak erről én nem tudtam. Tudtak viszont a tulajok, akik boldogan integettek át hasonló modellekből.

Igazi oldschool autórajongó vagyok, aki hangos, kihegyezett versenyautók között nőtt fel, ezért nyilván azokért a sportautókért remeg leginkább a lábam, amik ehhez az élményhez közelítenek. Talán ennek is tudható be, hogy először nem túlságosan mozgatott meg a gondolat, hogy hamarosan én tesztelhetem a Citroen C3 Aircross frissített változatát. Ugyanakkor néha le kell szállni a földre, és a helyén kezelni azokat az autókat is, amik másképp tesznek hozzá az életünkhöz.

Nagyon tudom értékelni, ha egy autó átgondolt, jól kivitelezett, praktikus, és ezt a francia krumplit én nagyon megszerettem. Volt rá időm, hiszen egészen a Tátráig autóztunk közösen, viszont, ha valami jó, az már az első métereken érződik. „Nahát, milyen könnyed vezetni.” „Nocsak, végre egy autó, ahol nincs semmi késlekedés.” „És mennyire puhán fut már.” – ilyen mondatok hagyták el a számat az első váltókapcsolások és fordulások után. Annyira jó érzés végre valamiben pozitívan csalódni.

Pedig eleinte nem értettem. Miért kellett a C3 Picasso jól működő egyterű formáját megemelni, majd miért kellett a facelift során a cuki panda arcot ilyen mogorvára cserélni? Vastagon bordázott hűtőrács, műanyaghatású króm betétek, fehérrel bekeretezett hátsó ablak– ez nekem elsőre egyszerűen túl sok volt. Az elnagyolt műanyag kockákra a hátsó lökhárítóban pedig egyszerűen tényleg nincs mentség. Én nagyon értékelem, hogy a Citroen még mer karakteres lenni, és játszadozni a dizájn elemekkel, de úgy éreztem, hogy a C3 Aircrossnál egy kicsit talán elvetették a súlykot.

Aztán napról napra barátkoztam meg egyre inkább ezzel a formával. Ebben biztosan közrejátszik, hogy ugyanabban a zseniális khaki szürke fényezésben, fehér tetővel kaptam meg, mint ahogy a plakátokon szerepel, és az is segített elfogadni, hogy a párom egyenesen imádta minden részletét. Furcsa, ma már, a cikk írásakor, egyáltalán nem látom ennyire sokkolónak, sőt. A családi buci formának itt feladata van. Méghozzá, hogy tágas, és kompromisszummentesen kényelmes legyen utastér. Mint egy nappali. Csak a szellőztetés hangos egy kicsit.

Az otthonos érzéshez persze hozzájárult a Metropolitan Graphite beltérhangulat csomag is, ami szélesebb, puffosabb üléseket, de ami még fontosabb, hogy olyan szövet borításokat ad a műszerfalon, és az üléseken egyaránt, amiket leginkább otthonról ismerhetünk. Pedig odabent is szokatlanok a formák, magas a műszerfal építése, hangsúlyosak a légbeömlők, de egy idő után rájövünk, hogy mennyire átgondolt, és ergonómikus az egész. Egy megfelelő színkombinációval kellően vidám is.

A rengeteg félkész villanytermék és szénnéfojtott kapkodás után felüdülés volt egy olyan autót vezetni, ami egyszerűen csak jó. Mechanikus, kiforrott élmény, mindenféle késlekedés nélkül, ami ma már hatalmas szó. Francia autóktól szokatlanul pontos a 6-fokozatú kéziváltó. Noha viszonylag hosszú úton jár, és elég nagy a váltógomb, de a kulisszák egyértelműek, és a kapcsolás könnyed. Egész hosszú a fokozat kiosztás, ezért autópályán se forog nagyon az 1,2 literes, 110 lovas PureTech benzinmotor. Talán ennek is tudható be, hogy 6,3 literes átlag fölé sosem ment a fogyasztása.

Kellően nyomatékos, kb. 2000 fordulat/percnél finoman felépül a turbónyomás is – a jól megszokott, jól eső receptet adja a motor. Még Szlovákia lankás vidékein is bőségesen elégnek bizonyult a 110 lóerő, pedig a Tiszolc és Poprád közötti kanyargós részen forszíroztuk rendesen. Alapvetően alulkormányzott lenne, de nagyon ügyes a menetstabilizátora, ezért mindig stabil és kiszámítható a mozgása, ráadásul magas építése ellenére is mindig pontosan tartja az ívet.

Mindezt úgy, hogy közben a kategóriáját meghazudtolóan szűri ki az úthibákat. Nagyon szerethető a futóműve, főleg a dolgos hétköznapokon. Márpedig abból most adódott rendesen, és ekkor értettem meg a C3 Aircross valódi értékét. Ezzel a tesztautóval mi utaztunk egyben 4 és fél órán át, majd költözködtünk, míg végül kisfilmet forgattunk belőle. Minden szituációban tökéletes társ volt, aki csendben átkarol és átsegít mindenen. Végsősoron erről kellene szólnia egy családi autónak, nem?

Novemberi árlistája szerint 5,9 millióról indít az alap C3 Aircross kedvezményesen, amíg a mi csúcsfelszerelt Shine változatunk, a 110 lovas benzinmotorral, kéziváltóval már 7,0 millió forint. Érdemes hozzátenni, hogy ezért a legtöbb, ma már elvárható biztonsági rendszer még nincs az autóban, azok további extrát jelentenek, ahogy a ma már divatos digitális műszercsoportot, vagy egyéb modern kütyüt sem érdemes keresni ebben a modellben. Még a fűthető első ülések is felárasak, de például navigációt vagy épp okostelefon tükörzést kapunk a Shine szinten.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.23
A Toyota terjeszkedési stratégiája régóta az, hogy ott gyártja a termékeit, ahol eladja. Az....
2025.01.23
Tuningversenyt hirdetett a Mitsubishi, arra kérve a jelentkezőket, hogy mutassák be az átalakításon....
2025.01.23
Százéves korában elhunyt Jimmy Carter elnök, akinek az adminisztrációja kulcsszerepet játszott az....
2025.01.23
A Wizz Air légitársaság 2024-ben újra megdöntötte saját utasforgalmi rekordját és 63 millió utast....
2025.01.23
Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési....
2025.01.23
Mintegy háromszázmillió forint pótdíjtartozást kell kifizetnie egy Pest vármegyei autókölcsönzőnek....
2025.01.23
A Subaru Corporation európai leányvállalata, a Subaru Europe bejelentette, hogy három évre szóló....
2025.01.23
Az Esperienza Neve Yakeshi-n bemutatott termékek az elegáns dizájnt és a kiváló teljesítményt....
2025.01.23
Az elmúlt hétvége során több kézi autómosót is feltörtek Dunaszerdahelyen - írja a parameter.sk. ..
2025.01.23
A Rába Járműalkatrész Kft. varrodájában 2024-ben felhasznált varrócérna mennyisége olyan hatalmas,....