közlekedésbiztonság

Ausztriában is veszélyesek az elektromos rollerek

2021.01.26.

Az ETSC osztrák tagja, a KFV (Osztrák Közúti Biztonsági Testület) elmarasztaló jelentést tett közzé az elektromos rollerek biztonságával kapcsolatban. Összeszedték a járművek súlyos hiányosságait, melyek közül kiemelkedő a féktávolság, ami sokkal rosszabb, mint a kerékpároké.

 

A KFV az elektromos rollerek összes fontos mozgási tulajdonságát megvizsgálta, úgymint sebességválasztás, fordulás, sisakhasználat, világítás és az útviszonyok megválasztása. Az elektromos rollerek fékrendszereinek hatékonyságát tesztpályán vizsgálták. Ezen felül egy egész Ausztriában végzett felmérés rámutatott a jogi szabályozás ismeretének hiányára. A KFV szerint az elektromos rollerek közlekedésbiztonságának növelése kritikus fontosságú.

Sok előnye mellett kritikus veszélyei is vannak az elektromos rollereknek (kép: etsc.eu)

Ausztriában azt a járművet nevezik elektromos rollernek, melyek maximális teljesítménye 600 watt, a tervezési sebesség pedig legfeljebb 25 km/óra. 2019. június 1. óta az elektromos rollerek vezetőinek ugyanazokat a szabályokat kell betartaniuk, mint a kerékpárosoknak. Ezekkel a járművekkel kerékpárúton, ennek hiányában a közúton kell közlekedni. Tilos a járdán rollerezni, kivéve, ha tábla kimondottan engedélyezi. Alkoholos befolyásoltság alatt legfeljebb 0,8 g/liter véralkoholszintig lehet közlekedni, 12 éves korig a sisak viselése kötelező, a kanyarodási szándékot pedig karjelzéssel kötelező jelezni. Mindemellett tilos egy járművön ketten (vagy többen) utazni. A törvény előírja a „hatékony fékberendezést”, valamint az elülső, hátsó és oldalsó fényvisszaverőket.

2015 óta Ausztriában jelentősen megnőtt az elektronikus rolleres balesetek száma. A KFV közlekedésbiztonsági adatbázisa szerint csak 2019-ben mintegy 1200 e-rolleres sérült meg és került kórházba. A KFV szerint az balesetek fő okai a gyorshajtás, a figyelmetlenség, a figyelemmegosztás (pl. mobiltelefon használata rollerezés közben), a piros lámpa figyelmen kívül hagyása, az útburkolat jellegének téves megítélése, az alkoholfogyasztás és a túlzott önbizalom.

A KFV tesztpálya-kutatása öt kereskedelmi forgalomban kapható modell féktávolságát vizsgálta, összehasonlítva a kerékpárok féktávolságával. A különböző fékrendszerekkel (elektromos kézifék, kézifék, lábfék és ezek kombinációi) rendelkező elektromos rollereket vízszintes talajon, lejtőn és különböző sebességgel (15/20/25 km/óra) tesztelték. A síkon 15 km/órás sebességgel és egy másodperces feltételezett reakcióidővel 5,8-10,3 m-es féktávolságot mértek. A kerékpár sokkal jobb féktávolságot produkált.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

nyitókép: etsc.eu

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.08.09
Nehéz volt bejutnia a Fehér Ház flottájába, mert több amerikai elnök szerint úriemberhez méltatlan....
2022.08.09
Júliusban 205.911 személygépkocsit szereltek fel először rendszámmal, ami 12,9 százalékos csökkenés....
2022.08.09
A 2021-es baleseti statisztikák történelmi mélyponton zártak. 2022 első öt hónapjában azonban ismét....
2022.08.09
Pátkai Zsolt autóipari beszállítóként pontosan tudja, mi a különbség minőség és minőség között.....
2022.08.09
A legendás, Can-Am enduro és cross motorok születésének ötvenedik évfordulójára, a márka visszatér....
2022.08.09
Az elektromobilitás a nehéz gazdasági helyzet és a globálisan akadozó ellátási láncok ellenére is....
2022.08.09
A legelsőtől egészen az RS 6 legújabb generációjáig – Stephan Reil már a kezdetektől nagyban....
2022.08.09
Izgalmas csomagot dolgozott ki városi szabadidőjárművéhez a Toyota. A Yaris Cross GR Sport a Toyota....
2022.08.09
A Ferrari 23 555 járművet hív vissza az Egyesült Államokban. Az ok: fékproblémák szinte minden....
2022.08.09
Henry Ford már autógyártás korai éveiben felismerte, a komplexitás nem tesz jót a gyártási....