közlekedésbiztonság

Ausztriában is veszélyesek az elektromos rollerek

2021.01.26.

Az ETSC osztrák tagja, a KFV (Osztrák Közúti Biztonsági Testület) elmarasztaló jelentést tett közzé az elektromos rollerek biztonságával kapcsolatban. Összeszedték a járművek súlyos hiányosságait, melyek közül kiemelkedő a féktávolság, ami sokkal rosszabb, mint a kerékpároké.

 

A KFV az elektromos rollerek összes fontos mozgási tulajdonságát megvizsgálta, úgymint sebességválasztás, fordulás, sisakhasználat, világítás és az útviszonyok megválasztása. Az elektromos rollerek fékrendszereinek hatékonyságát tesztpályán vizsgálták. Ezen felül egy egész Ausztriában végzett felmérés rámutatott a jogi szabályozás ismeretének hiányára. A KFV szerint az elektromos rollerek közlekedésbiztonságának növelése kritikus fontosságú.

Sok előnye mellett kritikus veszélyei is vannak az elektromos rollereknek (kép: etsc.eu)

Ausztriában azt a járművet nevezik elektromos rollernek, melyek maximális teljesítménye 600 watt, a tervezési sebesség pedig legfeljebb 25 km/óra. 2019. június 1. óta az elektromos rollerek vezetőinek ugyanazokat a szabályokat kell betartaniuk, mint a kerékpárosoknak. Ezekkel a járművekkel kerékpárúton, ennek hiányában a közúton kell közlekedni. Tilos a járdán rollerezni, kivéve, ha tábla kimondottan engedélyezi. Alkoholos befolyásoltság alatt legfeljebb 0,8 g/liter véralkoholszintig lehet közlekedni, 12 éves korig a sisak viselése kötelező, a kanyarodási szándékot pedig karjelzéssel kötelező jelezni. Mindemellett tilos egy járművön ketten (vagy többen) utazni. A törvény előírja a „hatékony fékberendezést”, valamint az elülső, hátsó és oldalsó fényvisszaverőket.

2015 óta Ausztriában jelentősen megnőtt az elektronikus rolleres balesetek száma. A KFV közlekedésbiztonsági adatbázisa szerint csak 2019-ben mintegy 1200 e-rolleres sérült meg és került kórházba. A KFV szerint az balesetek fő okai a gyorshajtás, a figyelmetlenség, a figyelemmegosztás (pl. mobiltelefon használata rollerezés közben), a piros lámpa figyelmen kívül hagyása, az útburkolat jellegének téves megítélése, az alkoholfogyasztás és a túlzott önbizalom.

A KFV tesztpálya-kutatása öt kereskedelmi forgalomban kapható modell féktávolságát vizsgálta, összehasonlítva a kerékpárok féktávolságával. A különböző fékrendszerekkel (elektromos kézifék, kézifék, lábfék és ezek kombinációi) rendelkező elektromos rollereket vízszintes talajon, lejtőn és különböző sebességgel (15/20/25 km/óra) tesztelték. A síkon 15 km/órás sebességgel és egy másodperces feltételezett reakcióidővel 5,8-10,3 m-es féktávolságot mértek. A kerékpár sokkal jobb féktávolságot produkált.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

nyitókép: etsc.eu

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.20
Három év kihagyás után tért vissza a Citroen C4, ami egy beazonosíthatatlan kompaktként, a....
2021.10.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik forgalomfigyelő kamerája rögzítette, ahogy október 16-án,....
2021.10.20
- A szervezők, a rendezők és a házigazdák is felkészülten várják minden idők egyik legerősebb rali....
2021.10.20
Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkent éves összevetésben a forgalomba....
2021.10.20
Két halálos baleset is történt szerdán kora reggel, az egyik az M7-esen, a másik a 84-es főúton.....
2021.10.20
Az AVTOVAZ állami megrendelést kapott 1500 LADA Niva Travel terepjáróra – írja az avtonovostidnya.....
2021.10.20
- Kigyulladt és teljes terjedelmében ég egy fűrészárut szállító kamion pótkocsija az M3-as autópá..
2021.10.19
Az autóipar legfontosabb szereplői között olyan embereket szokás említeni, mint Elon Musk vagy Li....
2021.10.19
A Toyota Yaris WRC-vel versenyző Elfyn Evans a második helyen zárta a múlt hétvégi Spanyol Rallyt,....
2021.10.19
Különleges szervíz programmal és játékkal kedveskedik a Nissan. ..