kínai autó
Hatalmas, nem ritkán állami összegeket fordítottak a kínai autógyártók a villanyos átállásra, a gyártási kapacitásuk növelésére, majd termékeik szétszórására a világban. Vehemensen törtek be az észak-amerikai piacokra, majd legalább ekkora ellenállással kellett szembenézniük, amikor szinte ellehetetlenítették őket a jogszabályokkal. Később Európát lepték el a különböző almárkák villanyautói, mígnem Európa is 38%-os vámot vetett ki rájuk – noha állítólag még így is bőven nyereségesen fogják tudni értékesíteni autóikat nálunk a kínai gyártók –, ráadásul erősen visszaesett a villanyautók iránti kereslet is.
Szóval a nyugat szembement az olcsó kínai autók terjeszkedésével, úgyhogy új piacokat kellett találniuk a zakatoló gyártási kapacitásuknak. Ez pedig úgy tűnik, hogy akár Ausztrália is lehet, ahol jelenleg semmilyen szankcióval nem kell szembenéznie a kínai gyártóknak, és tárt karokkal várják az egyelőre egyeduralkodó Tesla versenytársait. Az MG már megjelent az ZS EV-vel, és érkezik az MG3 PHEV és a Cyberster is. Ugyanakkor megjelent a BYD is, és tervezi piaci bemutatkozását az XPeng, a Geely, a Changan és a Leapmotor is. Ebben az is erősen közrejátszhat, hogy Ausztrália nem támaszkodik annyira az autóiparára, mint Európa vagy Észak-Amerika, ráadásul épp most mutatkozik egyre nagyobb igény a megfizethető villanyautókra a szigetországban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!