e-mobilitás

Audi e-tron GT világpremier: Lichte megálmodta, Győr legyártotta

2021.02.16.

Néhány karosszériaelem erejéig győri is lett az Audi új villanyos csúcsautója. 

 

Elképesztően látványos műsorral debütált az Audi második száz százalékban elektromos autója, az Audi e-tron GT. Ha az autó legalább ennyire elképesztő, akkor elhihetjük: Ingolstadt új mércét állított fel az e-autók világában. Magyarok számára öröm, hogy amit Marc Lichte, az AUDI AG formatervezési vezetője megálmodott, azt a győri kezek legyártották. A karosszériaelemek jelentős része ugyanis Győrben készül.

Az Audi a koronavírus járvány miatt kénytelen volt a világpremiert onlinén megtartani. Izgalmas, látványos, lebilincselő volt az egy óra tíz percig tartó élő show. Ezúttal sem engedtek abból, hogy sztárok kellenek a premierhez. Olyan neveket vonultattak fel, mint Janelle Monáe énekes, Lucas di Grassi, Formula E pilóta és vállalkozó, Nico Rosberg, fenntarthatósággal foglalkozó vállalkozó és Forma-1 világbajnok, Stella McCartney, fenntartható luxus divattermékek tervezője vagy Karl-Heinz Rummenigge, az FC Bayern München vezérigazgatója.

Világsztár énekelt a világpremieren: Janelle Monáe és az Audi e-tron GT. Fotó: Audi AG

Az egy órás virtuális bemutató során Markus Duesmann és Hildegard Wortmann, az igazgatótanács értékesítés és marketing területéért felelős tagja, továbbá az Audi további képviselői, mint Henrik Wenders, az Audi márka rangidős alelnöke és Marc Lichte, formatervezési vezető ismertették az új modellel kapcsolatos tudnivalókat. A tisztán elektromos gran turismo modelljének legfontosabb vonásai között említették a dinamikus teljesítményt, az érzelemgazdag formavilágot és a fenntarthatóságot.

Hildegard Wortmann úgy fogalmazott: „Az Audi e-tron GT egy új korszak kezdete az Audi számára. Célunk, hogy az elektromos prémium mobilitás jövőjét formáljuk. A részletek iránti rajongásunk, maximális precizitásunk és jövőbe mutató formatervünk jól mutatja, hogy mi az Audi márkánál milyen szenvedéllyel tervezzük és készítjük járműveinket.”

Markus Duesmann, az AUDI AG vezérigazgatója: ez lett a kedvenc autója.

„Az e-tron GT egy egyedülálló Gran Turismo, amelyet a jövőre fókuszálva értelmeztünk újra. Megjelenése a prémium autóipari formatervezés remekműve. Figyelemreméltó vezetési teljesítményével az elektromos mobilitás legérzelemgazdagabb vonalát követi. Fenntartható koncepciójával pedig egy szemléletet képvisel.” – részletezi Markus Duesmann, az AUDI AG vezérigazgatója. „Hiszen nem csupán a hajtás koncepciója fenntartható. A Böllinger Höfe üzemének teljes gyártása nettó szénsemleges energiamérleggel rendelkezik. Ez jelzésértékű mind az üzem, mind a dolgozóink, mind pedig az Audi jövőre való felkészültségét illetően.”

Az RS e-tron GT  utastere

Az e-tron GT quattro teljes teljesítménye 350 kW (476 LE) és 630 Nm.  Az RS e-tron GT esetében 440 kW (598 LE) és 830 Nm  áll rendelkezésre.  A Launch Control aktiválásakor a teljesítmény 530 LE (quattro) vagy 646 LE (RS) értékre nő. 

Az e-tron GT quattro 4,1, az RS e-tron GT 3,3 másodperc alatt gyorsul 0–100 km-re.  Előbbi maximális sebessége 245 km, az RS-é 250 km / h.

Az elektromos autók vásárlói számára a hatótávolság és a töltéstechnika természetesen fontos szerepet játszik.  Az Audi 85 kWh kapacitású akkumulátort telepít az e-tron GT-be.  Ennek lehetővé kell tennie egy feltöltéssel 487 kilométer megtételét. 

Az RS modell maximális tartományát nem hozták nyilvánosságra, de feltehetően valamivel kevesebb. 

Az e-tron GT quattro 4,1, az RS e-tron GT 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km-re.

A 100 km-es hatótávolságra elég energia mindössze öt perc alatt feltölthető.  Az 5 és 80 százalék közötti töltés ideális körülmények között mindössze 22,5 percet vesz igénybe.

Az Audi e-tron GT májustól lesz kapható Németországban ottani sajtóértesülések szerint. Induló ára 99.800 euró, a határ pedig a csillagos ég, vagy legalábbis a 140 ezer euró. Ennyit kérnek majd a mindennel felszerelt RS modellért.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....