járműértékesítés
„ A Stratégia 2015 keretében meghatározott 1,5 milliós célt 300 000 darabbal meghaladtuk és sikerült 1,8 millió autót értékesíteni.”- nyilatkozta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke. „ A 2015-ös év megmutatta, hogy felkészültek vagyunk, és egy sokféle kihívással teli évet is nagyon sikeresen tudunk zárni. „
Dietmar Voggenreiter értékesítési igazgató a különböző értékesítési régiók szerint mutatta be az eredményeket: „Ázsiában rugalmasan reagáltunk a lassuló piacra. A konzekvens munkánknak egy egészséges és eredményorientált fejlődés köszönhető. Az erős értékesítési számok az Amerikai Egyesült Államokban és a modelloffenzíva sikeres európai indulása jelentik az Audi jövőbeli növekedési potenciáljának alapjait.”
Teljes erőbedobással halad a legfontosabb Audi modellek generációváltása: 2015 novemberében Európában debütált az új A4, amely a legnagyobb példányszámban értékesített modell. Ebben az évben a távolabbi piacokon is bemutatkozik. Az új Q7 2015 júniusa óta elérhető Európában és év végén volt a kínai premiere is, ami megelőzte a 2016-os bemutatókat az USA-ban és további fontos piacokon.
Az Audi teljes SUV-modellcsaládja jelentősen hozzájárult a 2015-ös tervek túlteljesítéséhez. 6,0 százalékkal emelkedett a Q-modellek értékesítése , vagyis 537 950 kelt el belőlük világszerte. Az Audi A3 és különböző modellváltozatai 20,3 százalékos növekedéssel és 372 750 értékesített autóval vették ki a részüket az Audi növekedéséből. A prémiumautók piacának legsikeresebb kompakt sportautójából, a TT-ből 29 950 (+87,0 százalék) darab talált gazdára.
Európában a felsőkategóriás autók szegmensének további lendületet adott az Audi. A Q7 mellett (+103,8 százalék, 27 050 leszállított autó) az A6 is jelentős növekedést könyvelhetett el, 9,9 százalékkal több, azaz 99 800 darabot adtak át belőle. Az összes modellt tekintve is 4,8 százalékkal emelkedtek az európai eladások és elérték a 799 950 darabos rekordértéket. 2015 decemberében, az új A4 első teljes értékesítési hónapjában az európai piacon 17,5 százalékos volt a növekedés és 57 650 Audi kelt el. Az elmúlt öt év során az Audi közel negyedével növelte éves szinten az új ügyfelek számát, miközben a teljes piac most tudta csak újra elérni a 2010-es szintet. 2015-ben Spanyolország (+16,5 százalék, 44 587 jármű) és Olaszország (+10,3 százalék, 54 054 jármű) vezette a növekedési listát. Franciaországban 60 216 autó kelt el, ami 5,2 százalékos növekedést jelent. Minden korábbinál több Audi kelt el Németországban (+5,7 százalék, 270 063 jármű) és Nagy-Britanniában (+5,0 százalék, 166 817 jármű). Továbbra is nehéz körülmények jellemzik az orosz piacot, ahol 24,6 százalékkal csökkentek az eladások, 25 650 Audi talált gazdára.
Magyarországon az Audi a 2194db-os kiszállítással a prémium márkák között az első helyen végzett a 2015-s évben. A Q7 óriási sikerrel debütált, 7 hónap alatt közel 200db autó talált gazdára. Az A3 és a Q3 továbbra is magabiztosan vezet a szegmensén belül, a legkedveltebb üzleti limuzin pedig az A6 lett.
A márka történetében először sikerült a vállalatnak meghaladni a 200 000 darabos értékesítési határt az Amerikai Egyesült Államokban, ahol 11,1 százalékkal 202 202 darabra növekedett az újonnan forgalomba helyezett Audik száma. Ez azt jelenti, hogy az Audi öt év alatt megduplázta az értékesítést ezen a piacon. Decemberben a dízel-modellek értékesítésének önkéntes és ideiglenes szüneteltetése ellenére is 6,0 százalékkal több, 20 399 autót adtak át a vásárlóknak. A Q5 a teljes év során teljesített 22,6 százalékos növekedéssel és 52 006 értékesített darabszámmal különösen nagy tempót diktált és a Q-modellcsalád robbanásához vezetett. 33 119 megrendelőnek köszönhetően vált az A3 Limousine (+52,4 százalék) az USA prémium autópiacának legkedveltebb kompakt limuzinjává. Jól szerepelt az Audi az Amerikai Egyesült Államokon kívül Kanada (+9,1 százalék, 26 754 jármű), Mexikó (+9,3 százalék, 14 147 jármű), és Brazília újautó piacán is, ahol 38,7 százalékkal több, 17 130 jármű kelt el, így jelentősen hozzájárult az Audi amerikai sikereihez.
Kínában 2015-ben ismét nagyon magas szintet ért el az értékesítés. 570 889 járművet vettek át a vásárlók, ami valamivel a 2014-es eredmény alatt maradt. (-1,4 százalék). A december során értékesített 60 197 autó a vállalat történetének második legjobb havi eredménye ezen a piacon, és mindössze 3,8 százalékkal marad el az előző év azonos rekordhónapjától. 2014 végén az A3 Limousine új, helyben készülő típusként generált különösen nagy forgalmat az Audi-márkakereskedésekben. A következő hónapokban egy széleskörű generációváltást visz végbe a vállalat a kínai modellportfólió tekintetében: 2016 nyaráig a helyi Audi eladások 60 százalékát érintő modellfrissítés kezdődik.
Audi AG értékesítés |
December hónap |
Teljes év |
||||
|
2015 |
2014 |
Változás |
2015 |
2014 |
Változás |
Világszerte |
158 450 |
150 012 |
+5,6% |
1 803 250 |
1 741 129 |
+3,6% |
Európa |
57 650 |
49 070 |
+17,5% |
799 950 |
762 949 |
+4,8% |
-Németország |
17 087 |
14 733 |
+16,0% |
270 063 |
255 582 |
+5,7% |
-Nagy-Britannia |
9003 |
7973 |
+12,9% |
166 817 |
158 829 |
+5,0% |
-Franciaország |
5355 |
4121 |
+29,9% |
60 216 |
57 214 |
+5,2% |
-Olaszország |
3575 |
3326 |
+7,5% |
54 054 |
49 022 |
+10,3% |
-Spanyolország |
2886 |
1770 |
+63,1% |
44 587 |
38 277 |
+16,5% |
-Oroszország |
2340 |
2983 |
-21,6% |
25 650 |
34 014 |
-24,6% |
USA |
20 399 |
19 238 |
+6,0% |
202 202 |
182 011 |
+11,1% |
Mexikó |
1516 |
1458 |
+4,0% |
14 147 |
12 939 |
+9,3% |
Brazília |
1309 |
228 |
+474,1% |
17 130 |
12 350 |
+38,7% |
Kína (és Hong Kong) |
60 197 |
62 576 |
-3,8% |
570 889 |
578 932 |
-1,4% |