premier

Attraktív fenevad kockaketrecben

2023.02.18.

Ez a vonzás nyelve, ezt beszéli a legújabb Peugeot.

Attraktív autó a 408-as, mely egy korszak mementója lehet. Pedig premierje hagyományosan indult, szó volt a globális és magyar járműpiacról, ezzel kezdte Bálint Zsófia márkaigazgató, aki sikerekről is beszámolt. Annak ellenére, hogy nehéz volt a tavalyi első félév, az autó és alkatrészhiány ellenére növelte eladásait és piaci részesedését a Peugeot. Európában szegmensének legsikeresebb modellje volt a 208-as, miközben az eladott 1,056 millió autóból minden ötödik vevő elektromos-hajtásút választott. A gazdasági nehézségek, az energia árak és a kedvezőtlen árfolyam, valamint a cégautók adójának emelkedése, valamint a hitelkamatok növekedés ellenére itthon rekordeladást ért el a Peugeot. Többek között modellpalettájának köszönhetően.

A piaci értékelés után a francia márka legújabb modelljét mutatta be Mocsai Zoltán marketing vezető. A 406-os frappáns válasz a Peugeot hagyományok ápolására, melyben mindig stratégia fontosságú szerepe volt a dizájnnak. Igaz ez a Pininfarinával történt szakítást követő formavilágra is, melynek merész példája legújabb modelljük.

A 406-os némileg szembe megy korunk SUV-mániájával, de pont emiatt szimpatikus. A pesti utakat éppen csak toleráló mértékben emelték meg futóművét. A formatervezők jól eltalálták az arányokat, miközben szokatlan koktélt kevertek: a fastback több mint egy átlagos crossover, leginkább enyhén megemelt hasmagasságú négyajtós kupé.

Ez a második Peugeot modell, mely megkapta az új jelvényt, az oroszlános figura mögé bújtatták az adaptív tempomat és vészfékrendszer radarját. Arányainak köszönhetően ennek a modellnek áll legjobban a jellegzetes rozmárfog alakú menetfény, ami különösen este látványos, ahogy az inverz kivágású hátsó lökhárítóból vörösen világító oroszlánkörmös futófény is.

Szóval tényleg vonzó nyelven szól hozzánk a 408-as Allure, melynek attraktív megjelenésén sokat dobnak a nagy kerekek és fekete karosszériaelemek, az oldalra helyezett márkajelzéssel pedig némileg megváltozik az első ajtó és kicsit az autó aránya is.

Alaposabb formai elemzés és rövid tesztvezetés után sem okozott csalódást, mert karosszériája nem csak látványos, de a második üléssorban is kényelmes: lendületes vonalvezetése sem lopja el a fejteret a hátul ülőktől. Sőt, majdnem 2,8 méteres tengelytávjának köszönhetően egy kategóriával nagyobb lábteret kínál. Annak ellenére, hogy divatosan sportos és attraktív, nem vesz el helyet utasaitól, és csomagtartója is tágas: az 536 literes térfogat a hátsó üléstámlák lehajtásával 1611 literesre növelhető.

Méretével az eggyel nagyobb szegmensűeket, minőségével a prémiumautókat támadja, megérdemelten Excellence, újabb lépés a legjobb minőség felé mind anyaghasználatban, mind kidolgozásban.

Szokásomhoz híven elsőre a legkisebb benzinest választottam, ami dinamikus, divatos, sportos. Nem okozott csalódást, mert a Peugeot Emotion filozófia jegyében több mint közlekedési eszköz, a 408-as élvezeti és érzelmi cikk. Már az elején kellemes meglepetést okozott a i-Cocpit, ami már kilencmillió Peugeot modellben bizonyított, mert miközben dizájnja extravagáns, részmegoldásai praktikusak. A teljesen digitális 3D műszeregység 10 colos monitorja alatt kapott helyet egy kisebb képernyő: ez egy virtuális kapcsolósor, amire tetszés szerint kihelyezhető a vezető által preferált hat funkció. Ezt csak azt tudja igazán értékelni, aki kotorászott már menet közben az almenűben, hogy állítson az utastéri hőmérsékleten, vagy a szélvédő páramentesítőjét keresgélte.

Vélhetően nekem nem sikerült jól beállítanom az ülést, mert az apró sportos kormány bizony betakart a műszerfalba, annak ellenére, hogy formájának köszönhetően felül sportosan csapott. Viszont a hidegben jól jött, hogy fűthető.

Kellemes szolgáltatás az automata légtisztító és a nightvision, vagyis éjellátó, kellemetlen viszont a korlátozott hátralátás, ami nem a belső visszapillantótükör hibája, hanem dizájnkövetkezmény.

Rugalmas a 130 lóerős teljesítményű benzinmotor, ami egyben a Peugeot utolsó belsőégésűje, és aminek van magyar vonatkozása is: jelentős részük a Stellantishoz tartozó szentgotthárdi gyárban készül.

Motor és töltőkínálat

A 408-as alapmodelljének ára 13,9 999 millió Ft, mindegyik változahtho 7 év/150 ezer km garancia jár. A tisztán belső égésű EURO 6.4-es környezetvédelmi szabványnak megfelelő, háromhengeres, 1,2 literes, 130 lóerős PureTech benzinmotorhoz 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó és Start & Stop rendszer tartozik.

Akinek ez nem elég, annak ott a plugin hibrid, mert a 408-as a többféle hajtással kompatibilis EMP2 (Efficient Modular Platform) platformra épül.

A PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: kétkerékhajtású 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotorja ás 81 kW-os villanymotorja mellé 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltó jár. Hogy a 180 e-EAT8-as, kétkerékhajtású 150 lóerős (110 kW) PureTech benzinmotorhoz és 81 kW-os villanymotorhoz is.

Mindkét plug-in hibrid változat lítium-ion akkumulátorának kapacitása 12,4 kWh, teljesítménye 102 kW. A szériafelszereltséghez 3,7 kW-os egyfázisú töltő jár, a 7,4 kW-os egyfázisú opciós: a Wall Box (32 A) és 7,4 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes töltés 1 óra 55 perc. Nagy teljesítményű háztartási aljzat (16 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a jármű teljes feltöltése 3 óra 50 percig tart.

Hagyományos otthoni csatlakozó (8 A) és 3,7 kW-os egyfázisú fedélzeti töltő használata esetén a teljes feltöltés ideje 7 óra.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is! 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....