járműértékesítés
A ŠKODA piaci jelenléte példaszerű fejlődésen ment keresztül Magyarországon az elmúlt 25 évben. Az értékesítés első teljes évében, 1992-ben 409 autót sikerült értékesíteni az akkor még csupán két, részben kifutó modellből álló kínálatból, s ez akkor 0,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. A következő évtől kezdve azonban – leszámítva a ’90-es évtized közepén bekövetkező magyarországi gazdasági megszorítások időszakát – látványos növekedés volt tapasztalható az eladási számokban.
Először 2002-ben lépte át az értékesítés a 10 ezres határt, 11 521 jármű kiszállításával. A következő 3 évben 15, 17, majd 18 ezer fölé emelkedett az éves darabszám, amely 2006-tól kezdve a gazdasági világválság közeledtével lassan 12-16 ezerre mérséklődött. A válság mélypontján, 2009-ben 5000 Škodát sikerült eladni Magyarországon, a következő öt évben azonban ismét lassú fellendülés volt tapasztalható. Hosszú idő után tavaly volt az első év, amikor a ŠKODA magyarországi eladásai átlépték a tízezres határt, pontosan 9,7%-os részesedést elérve a piacon.
2016-ban újabb mérföldkőhöz érkezett a ŠKODA, április végén vette birtokba Fügh Tamás Frigyes a márka hazai történetének 200 000. ŠKODA gépkocsiját, mely egy kristályfehér fényezésű ŠKODA Rapid Spaceback modell Ambition felszereltséggel. Az Autó mellé a ŠKODA márkaigazgatójától még egy 200 ezer Forint értékű ŠKODA utalványt is kapott, melyet ŠKODA Eredeti Tartozékokra vagy a későbbiekben szervire tud felhasználni a szerencsés ügyfél. A 200 000. Magyarországon forgalomba helyezett Škodát a Porsche Győr kívülről –belülről megújult ŠKODA márkakereskedésében adták át. Az átadáson Radnóti Zoltán, a Porsche Győr igazgatója kiemelte, hogy „azért is ünnep ez az alkalom, mert privát ügyfél vásárolta meg a járművet, miközben a magyar piacot még a vállalati értékesítések uralják”.
„A világszerte tapasztalható gazdasági megtorpanás ellenére elégedettek vagyunk a kiszámítható és dinamikus növekedéssel, ami pontosan mutatja: nemcsak mi, kereskedők gondoljuk azt, hogy jó úton jár a ŠKODA a termékfejlesztésben, hanem a vásárlóink is” – adott hangot örömének a ŠKODA magyarországi márkaigazgatója. Dalnoki Balázs szerint a 200 ezres határ átlépése mellett az is fontos visszajelzés, hogy az értékesítési mutatók alapján immár évek óta a magyarországi autópiac Top 3 márkájának egyike a ŠKODA.
A magyarországi értékesítési mérföldkő jelentőségét növeli, hogy egybe esett a ŠKODA és a Volkswagen együttműködésének 25 éves jubileumával. Az 1895-ben alapított nagy múltú cseh márka fúziós szerződését ugyanis 1991 márciusának végén írták alá, melynek köszönhetően az egykor regionális márka a Volkswagen Csoport tagjává és mára egy világszerte elismert és keresett, értékes márkává vált. Ma már a ŠKODA modelljei a világ több mint 100 országának piacán megtalálhatók, mi több, tavaly és az azt megelőző esztendőben az értékesítés már át is lépte az évi egymilliós darabszámot.