árverés

Aranyáron kelt el Ceausescu egykori repülőgépe és limuzinja

2021.06.02.

Elárverezték Romániában Nicolae Ceausescu volt kommunista diktátor által használt egykori elnöki repülőgépet, valamint azt az 1974-es Paykan Hillman-Hunter limuzint, amelyet Ceausescu Iránból kapott ajándékba.

Az 1989-ben rögtönítélő bíróság által feleségével együtt kivégzett egykori kommunista diktátor használati tárgyai közül a bukaresti Artmark aukciósház eladásra kínálta a ROMBAC 1-11 típusú elnöki gépet, amelyet angol licenc alapján gyártották Romániában. Ez volt az egykori keleti tömb első és egyetlen olyan lökhajtásos utasszállító repülőgéptípusa, amely nem a Szovjetunióban készült.

A 119 férőhelyes, óránként 870 kilométeres végsebességű modellből mindössze kilenc készült 1982 és 1989 között a bukaresti repülőgépgyárban. Az aukciósház oldalán elérhető adatok szerint a kikiáltási ára 25 ezer euró volt, és végül 120 ezer euróért kelt el.

Ugyancsakelárverezték a Ceausescu által a Mohammad Reza Pahlavi iráni sahtól ajándékba kapott 1974-es Paykan Hillman-Hunter limuzint, amelyet az 1980-ban elhunyt iráni vezető Ceausescu újraválasztása alkalmából adott ajándékba a román diktátornak. Románia és Irán diplomáciai kapcsolatai közvetlenül Ceausescu 1965-ben történt megválasztása után lendültek fel, a román vezető egészen haláláig szoros kapcsolatokat ápolt a perzsa állammal. A limuzin kikiáltási ára 4 ezer euró volt, végül 95 ezer euróért lelt gazdára.

Alina Panico az aukciósház illetékese közölte, hogy hatalmas volt az érdeklődés, különösen Iránból, ahol a gépkocsit nemzeti ikonnak, az iráni ipar büszkeségének tartják. Az 1500 köbcentis, négyhengeres, 54 lóerős limuzin teljesen üzemképes, csúcssebessége óránként 145 kilométer. Az aukciósház tízezer eurót remélt érte.

Az árverésen nemcsak a Ceausescu által használt ROMBAC 1-11 típusú elnöki gépet, hanem egy másik azonos modellt is elárvereztek, amelyet Ion Iliescu volt román elnök használt 1990 és 1996 között. A Ceausescu által 1986 és 1989 között hivatalos utakra használt ROMBAC 1-11 utasszállító 1986-ban készült ötödikként a sorban, az Iliescué pedig a kilencedik, és egyben az utolsó. Ez utóbbinak szintén 25 ezer euró volt a kikiáltási ára és 165 ezer euróért adták el.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....
2025.01.11
Andy Cowell lett az átszervezett istálló új vezetője. ..
2025.01.11
A 2025-ös verseny első hetén csak Hiluxok nyertek szelektív szakaszokat. A Toyota dél-afrikai....
2025.01.11
Több tízezer Volkswagent és Skodát hívnak vissza Oroszországban azzal az indokkal, hogy az....
2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2025.01.10
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.10
Meghúzta a kocsija oldalát? Vagy valaki pusztán „brahiból” összekarcolta az autóját egy kulccsal?....
2025.01.10
Egy moldovai állampolgárságú férfit gyanúsít a rendőrség annak a vasárnapi balesetnek az okozásával....
2025.01.10
Az új autóban debütál a Volvo következő generációs SPA3 modulja, amely a vállalat eddigi....