tanulmányi verseny
Az idei 2021/2022. évi Autótechnika Országos Tanulmányi Verseny döntője az Automobil és Tuning Show kiállításon került megrendezésre az Autószerelők Országos Egyesületének az Autós Nagykoalícióval kötött együttműködése révén. A döntőbe hat csapat jutott be, akik hat állomáson mérhették össze tudásukat. A versenyfeladatokat az AOE mellett az Egyesület Pártoló Tagjai biztosították, így egy igazán nívós szakmai döntőben lehetett részük a diákoknak. A rendkívül szoros versenyből a zalaegerszegi csapat került ki győztesként, akiknek ezúton is szeretnénk gratulálni az elért eredményért.
A döntő végeredménye |
|
Zalaegerszegi SZC Ganz Ábrahám Technikum |
Munkácsy |
Heves Megyei SZC Bornemissza Gergely Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium |
Egri Csillagok |
Debreceni SZC Brassai Sámuel Műszaki Technikum |
Brassaisok |
Nyíregyházi SZC Bánki Donát Műszaki Technikum és Kollégium |
Bánki 14B |
Vas Megyei SZC Savaria Technikum és Kollégium |
Savaria 14.T |
Bajai SZC Jelky András Technikum és Szakképző Iskola |
Mecha-trió Baja |
I. Állomás: InterCars, Febi Bilstein – SKF
Ezen az állomáson tesztjellegű és gyakorlati feladatokkal egyaránt találkozhattak a diákok. Kíváncsiak voltunk milyen átfogó tudással rendelkeznek kerékcsapágy típusok, vezérlés készletek, szíjak, görgők, feszítők témakörében. Ezen kívül pedig a hűtőrendszer funkcióiról, tipikus hibáiról, felépítéséről, valamint a diagnosztika eljárás során ellenőrzött paramétereiről kérdeztük a versenyzőket. Gyakorlati feladatként a fűtött lambda-szondát kellett ellenőrizniük a megadott paraméterek alapján. Mivel csapatmunka volt a diákoknak fel kellett osztaniuk egymás között a feladatokat, így az SKF standjánál 2 fő, az InterCars és Febi standjánál pedig egy fő oldotta meg a feladatokat.
II. Állomás: GarAgent
A második állomás nagy volumenű elméleti és gyakorlati feladatai mind a három versenyző idejét lekötötte, bár itt is célszerű volt a megfelelő munkamegosztás. Az elméleti kérdések a TPMS rendszerek működésére irányultak, illetve mindennapos, gumiabroncs-szereléssel kapcsolatos problémákat vázoltak fel, amiket a diákoknak meg kellett megválaszolniuk. A nyári időszakra tekintettel a klímarendszerekkel kapcsolatos problémák is előkerültek a továbbiakban gyakorlati feladatként is.
III. Állomás: Zso-Jó – Lubexpert
Ezen az állomáson a kérdések nagy része a károsanyag-kibocsátást kezelő rendszerekre és motorolajokkal kapcsolatos ismeretekre irányultak. A HDSF Cleaner (Zso-Jó) standjánál a dízel részecskeszűrők és SCR-ek működéséről szerzett tudásáról adott számot két versenyző. Kiállított alkatrészek alapján kellett állapot kiértékelést adniuk, illetve egy élő adatfolyam kiolvasás alapján értelmezni annak paramétereit. A Lubexpert standjánál tesztjellegű feladatsor került megoldásra, amit egy versenyző végzett el. A motorolajokkal kapcsolatos tulajdonságok, adalékok szerepe, viszkozitás, korai előgyújtás problémaköre is előkerült, amellett, hogy a különböző kipufogófüstök okának visszavezetése is megjelent a feladatok között.
IV. Állomás: PumaTools
A negyedik állomáson ismét három diák volt jelen egy standon, hiszen a feladatok itt is lekötötték idejüket erre a félórás intervallumra. Itt is szükség volt a versenyzők hatékony feladatmegosztására, mert a feladatok között volt egy hengerfejtömítés cseréje, egy BMW gyári kerékőr kiszerelése, egy VAG csoportos 2. generációs kerékcsapágy cseréje, és célszerszám felismerés is. Ezek a feladatok kiválóan kombinálták a műhelyben szükséges munkamegosztás, megfelelő célszerszám kiválasztás, időbeosztás, valamint elméleti és gyakorlati tudás ágazatát.
V. Állomás: Turbo-Tec – Motul
Ezen az állomáson a Turbo-Tec standjánál kettő, míg a Motul standjánál egy versenyző oldotta meg a feladatokat, ami az A pavilonban volt elhelyezve. Az elméleti kérdések a dízel adagolók, befecskendezők kódolása, a PD és a CR rendszerek közötti különbségek, illetve nagynyomású szivattyúk, dugattyúk sérülése témakörökből kerültek ki. További feladat volt még a turbók szerkezetének ismerete, működése és hiba analitikája. A Motul-os feladatsor a gépjármű kenőanyagok specifikációira kérdezett rá, illetve gyakorlati feladatként egy automataváltó szűrő cseréjét kellett bemutatni.
VI. Állomás: T-Bon Car – AOE
A hatodik állomás egy standon volt elhelyezve, ahol a T-Bon Car és az AOE adott feladatokat a diákoknak. Egy versenyző szigetelés vizsgálatot végzett nagyfeszültségű rendszeren, további gyakorlati feladatként pedig egy HV rendszer kondenzátor kisütési folyamat vizsgálatát végezte el. A másik két versenyző addig az egyesület által összeállított gyakorlati feladatsort oldotta meg. Motor és hengerfurat ellenőrzésen kívül dugattyú kiszerelés, hengerfurat-, dugattyú átmérő-, gyűrűhézag és magasság-, valamint fékdobmérés volt a feladat.
A díjakat Egyesületi oldalról általános alelnökünk Pápai József biztosította felajánlásával, amiért nagyon hálásak vagyunk. A 2022-es döntőre jutalmat ajánlottak fel: Febi - Inter Cars, Motul, SKF, T-Bon Car, GarAgent, Lubexpert, PumaTools. A fődíjat – mely egy lengyelországi tanulmányi út – ebben az évben is a Turbo-Tec HU Kft. ajánlotta fel a győztes csapatnak és felkészítő tanárának.
A zsűri elnökének dr. Nagyszokolyai Iván urat kértük fel - akinek köszönjük munkáját, az értékelésben Pártoló Tagjaink és az Egyesület tisztségviselői is részt vettek. Ezutón is szeretnénk megköszönni az ANK együttműködését, amivel így egy, a 20 éves hagyományhoz méltó rendezvényt tudtunk megszervezni. Köszönjük továbbá Pártoló Tagjainknak a részvételt, illetve, hogy versenyfeladataikkal hozzájárultak az AOTV döntő megrendezéséhez és sikeres lebonyolításához.
A résztvevő csapatoknak és felkészítő tanáraiknak gratulálunk az elért eredményekhez, és jó felkészülést kívánunk a 2023-as megmérettetésre!